۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

گزارش مهر/

وضعیت تیم های تبریزی در لیگ دسته دوم فوتبال/ نیم نگاه شهرداری و مس به بالای جدول و شرایط بحرانی ماشین سازی

وضعیت تیم های تبریزی در لیگ دسته دوم فوتبال/ نیم نگاه شهرداری و مس به بالای جدول و شرایط بحرانی ماشین سازی

تبریز – خبرگزاری مهر: رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور در حالی به هفته هجدهم خود رسیده که در این هفته دو بازی بسیار حساس و مهم در تبریز برگزار خواهد شد که می تواند تغییراتی را در بالای جدول دو گروه توسط تیم های این شهر ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های تبریزی حاضر در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور از شرایط متفاوتی در جدول رده بندی دو گروه این مسابقات برخوردار هستند به طوریکه شانس صعود و خطر سقوط در نزدیکی تیم های شهرداری، مس سونگون و ماشین سازی قرار دارد.

تیم فوتبال شهرداری تبریز به رغم قبول شکست در خانه تیم میانه جدولی گاز فجر جم همچنان به عنوان یکی از مدعیان صعود به لیگ دسته اول مطرح است و تیم مس سونگون نیز با اینکه هفته گذشته برابر میزبان نه چندان قدر خود متوقف شد اما در گروه الف شرایطی نسبتا مشابه با تیم شهرداری دارد، در همین گروه اما تیم ماشین سازی با وجود پیروزی هفته گذشته برابر تیم پائین جدولی سامسونگ کرمان همچنان از گزینه های سقوط به دسته سوم به شمار می آید.

شانس بالای شهرداری برای صعود

تیم فوتبال شهرداری تبریز که پس از برگزاری بازی های هفته هفدهم، از 16 بازی صاحب 28 امتیاز است و پس از تیم های اتکا گلستان 32 امتیازی، ملی حفاری 31 امتیازی، کاسپین قزوین 30 امتیازی و نفت امیدیه 29 امتیازی در رده پنجم گروه "ب" این رقابت ها ایستاده است، در بین تیم های تبریزی از بیشترین شانس برای صعود به لیگ دسته اول برخوردار است.

البته شاگردان مهدی پاشازاده یک بازی کمتر از دیگر تیم های بالای جدولی انجام داده اند که این موضوع می تواند به صعود تیم شهرداری تبریز به صدر جدول در ادامه لیگ کمک کند. با این حال تیم شهرداری بر اساس شرایط اعلامی صعود به لیگ دسته اول از سوی سازمان لیگ می تواند حتی به عنوان تیم دوم نیز به صورت مستقیم جواز حضور در لیگ دسته یک را کسب کند.

شرایط حساس مس در جدول گروه الف

در گروه الف این رقابت ها نیز پس از انجام بازی های هفته هفدهم که با توقف مس سونگون در خانه تیم کارگر بنه گز میانه جدولی همراه بود، این تیم ورزقانی با 24 امتیاز از 16 بازی پس از تیم های شهرداری اردبیل 32 امتیازی  و فولاد نوین اهواز 28 امتیازی در رده سوم قرار دارد اما با توجه به فاصله هشت امتیازی اش با صدر جدول، به این زودی ها نمی تواند جایگاه تیم شهرداری اردبیل را تسخیر کند. با این حال مسی های سونگون به دلیل اینکه قرار است دو تیم از هر گروه به لیگ دسته اول صعود کنند، می توانند هدف خود را رسیدن به تیم فولاد نوین رده دومی که البته یک بازی کمتر از شهرداری اردبیل و مس سونگون انجام داده، قرار دهند و با جبران فاصله چهار امتیازی به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان صعود نام خود را مطرح کنند.

اختلاف هشت امتیازی مسی های سونگون با صدر جدول این گروه در شرایطی است که آنها با تیم هفتم جدول نیز تنها چهار امتیاز فاصله دارند و برای اینکه شانس خود را برای صعود به عنوان تیم دوم بیشتر کنند، باید از بازی های باقی مانده خود امتیازات لازم را کسب کنند.

خطر سقوط بیخ گوش ماشین سازی

اما در این گروه تیم ماشین سازی نیز جزو جدی ترین گزینه های سقوط به دسته سوم است. ماشین سازی که در هفته هفدهم موفق شد تیم همسایه جدولی اش سامسونگ کرمان را با شکست بدرقه کند، پس از انجام بازی های این هفته با 15 امتیاز از 14 بازی خود در جایگاه نازل یازدهم قرار گرفت. البته با توجه به کناره گیری تیم شاهین بوشهر از این گروه، دو تیم (تیم های دوازدهم و سیزدهم) به دسته پائین تر سقوط خواهند کرد.

با وجود رسیدن بازی ها به هفته هفدهم، در این گروه هیچ تیمی 17 بازی انجام نداده و تا پایان هفته شانزدهم هر یک از تیم ها 14، 15 و یا 16 بازی انجام داده اند که دلیل آن هم کناره گیری تیم شاهین بوشهر از این مسابقات بوده است.

شرایط تیم های صعود کننده و سقوط کننده

در حالی که تیم های شهرداری، مس و ماشین سازی یا جزو شانس های صعود به شمار می روند و یا در خطر سقوط قرار دارند، اشاره ای به شرایط کميته مسابقات سازمان ليگ که چگونگی تيم‌هاي صعود کننده و سقوط کننده از دسته دوم در آن تشريح شده است، می پردازیم. 

بر اساس اعلام کميته مسابقات سازمان ليگ، تیم‌های اول و دوم گروه‌های الف و "ب" رقابت‌های لیگ دسته دوم بزرگسالان فصل 92-93 (جمعا چهار تیم) به مسابقات لیگ دسته اول بزرگسالان در فصل آتی (94-93) صعود خواهند نمود.

تیم‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم گروه‌های الف و "ب" رقابت‌های لیگ دسته دوم بزرگسالان در فصل 92- 93 مجموعا شش تیم مستقیما به مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم بزرگسالان در فصل 93- 94 سقوط خواهند نمود.

همچنین تیم‌های یازدهم گروه های "الف" و "ب" رقابت‌های لیگ دسته دوم بزرگسالان فصل92- 93  در یک دیدار رفت و برگشت (پلی‌آف) به مصاف یکدیگر خواهند رفت که در پایان دو دیدار تیم برنده در رقابت‌های لیگ دسته دوم بزرگسالان فصل 94-93 و تیم بازنده در مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم بزرگسالان فصل 94-93 شرکت خواهند کرد. تعیین ترتیب میهمان و میزبان نیز با قید قرعه مشخص خواهد شد. رقابت‌های لیگ دسته دوم در فصل 94-93 با حضور 28 تیم در دو گروه 14 تیمی برگزار می‌شود.

همچنین تیم‌های اول و دوم گروه‌های الف و "ب" از مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم بزرگسالان فصل 93-92 (جمعا چهار تیم) مستقیما به مسابقات لیگ دسته دوم بزرگسالان در فصل آتی94-93صعود خواهند کرد.

برای تعیین پنجمین تیم صعود کننده به لیگ دسته دوم، تیم‌های سوم گروه‌های الف و "ب" از مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم بزرگسالان در فصل 93-92 در یک دیدار رفت و برگشت (پلی‌آف) به مصاف یکدیگر خواهند رفت که در پایان مجموع این دو دیدار تیم برنده به رقابت‌های لیگ دسته دوم بزرگسالان در فصل آتی 94-93 صعود خواهند نمود و تیم بازنده در مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته سوم بزرگسالان همان فصل شرکت خواهد کرد. تعیین ترتیب تیم میهمان و میزبان با قید قرعه مشخص خواهد گردید.

مسابقات مرحله دوم لیگ دسته سوم در فصل (94- 93) با حضور 24 تیم در دو گروه 12 تیمی برگزار می‌شود.

بازی های حساس هفته هجدهم در تبریز

بازی های هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود که طی آن در حساس ترین بازی هفته از گروه "ب" تیم شهرداری تبریز در ورزشگاه اختصاصی خود از تیم صدرنشین اتکا پذیرایی می کند که سه امتیاز این دیدار می تواند در سرنوشت شاگردان مهدی پاشازاده در این فصل دخالت زیادی داشته باشد. همچنین در یکی دیگر از بازی های مهم که از گروه الف برگزار خواهد شد، تیم مس سونگون در ورزشگاه تختی تبریز میزبان تیم صدرجدولی شهرداری اردبیل خواهد بود. تیم ماشین سازی نیز در بازی هفته هجدهم خود در ورزشگاه سراج‌ کلای جویبار به میهمانی تیم شهرداری این شهر خواهد رفت.

--------------------------

گزارش از: محمود نصیرپور

کد خبر 2237941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha