۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

سومين جشنواره نوجوان سالم در خراسان جنوبي برگزار شد

سومين جشنواره نوجوان سالم در خراسان جنوبي برگزار شد

بیرجند – خبرگزاری مهر: سومين جشنواره استانی نوجوان سالم با معرفی برترین‌ها در خراسان جنوبي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مديركل آموزش و پرورش خراسان جنوبي ظهر یکشنبه در جشنواره نوجوان سالم با بيان اينكه دستگاه‌هاي سياست‌گذار نبايد با ديد مصرف كننده به آموزش و پرورش نگاه كنند، گفت: آموزش و پرورش يك نهاد مولد ولي دير بازده است.

عباس لامعي با بيان اينكه دانش آموزان هنوز مهارت نه گفتن را یاد نگرفته اند، اظهار داشت: با سوق دادن دانش آموزان به سمت خود كنترلي، ايمان و نماز مي توانيم اين مهارت را در آن ها به وجود آوريم.

وي آموزش رسوم، فرهنگ قرآن، مذهب، انقلاب و اسلام را علاوه بر آموزش دروس مدارس از ديگر وظايف معلمان دانست و تاكيد كرد: با اين روش مي توانيم از مشكلاتي كه در آينده ممكن است دانش آموزان با آن روبه رو شوند، جلوگيري كرد.

لامعي شهدا و ايثارگران را بهترين الگو براي نوجوان ايراني معرفي كرد و گفت: بيشتر صحنه گردانان آن روزهاي انقلاب و جنگ تحميلي نوجوانان و جوانان بسيجي بودند.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش تنها سيستمي كه با انسان روبه رو است و سرمايه مولد آن نيروي انساني است.

اين مقام مسئول گفت: در صورتي كه معلمان به وظيفه خود به درستي عمل كنند از 90درصد مشكلات و ورودي زندان ها كاسته مي شود.

پذیرش 592 اثر در  سومین جشنواره نوجوان سالم خراسان جنوبی

حمیدرضا رخشانی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بيان اينكه اين جشنواره در دو مرحله استاني و كشوري برگزار مي شود، گفت: مرحله كشوري آن ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين جشنواره براي سومين‌بار در سطح استان و در دو بخش دانش آموزي و كاركنان و اولياء برگزار مي‌شود، ادامه داد: جشنواره در سطح دانش‌آموزي در بخش‌هاي مقاله نويسي، نقاشي، عكس، روزنامه ديواري و فيلم كوتاه و در سطح كاركنان و اوليا در بخش مقاله‌نويسي برگزار شد.

وي آثار سال گذشته جشنواره را 118 اثر برشمرد و تصريح كرد: امسال با دريافت 592 اثر شاهد رشد چشمگير شركت كنندگان بوديم.

رخشاني پيشگيري از گرايش سوء مصرف مواد مخدر، پيشگيري از گرايش به مصرف مواد مخدرو پيشگيري از گرايش به خشونت را از محورهاي اصلي اين جشنواره دانست.

وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و وزير كشور مبني براجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر اهداف اين جشنواره را تقويت استعدادهاي دانش آموزن و جلوگيري و از رفتارهاي پرخطر بر شمرد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: دانش آموزان در ساعات مدرسه هيچ مشكلي ندارند و عمده  مشكلات در ساعات غير درسي است كه معاونت فرهنگي و تربيت بدني بايد براي برنامه ريزي در ساعات غير درسي دانش آموزان تلاش كند.

در پايان اين جشنواره از برگزيدگان در بخش هاي مختلف تقدير بعمل آمد.

کد خبر 2252725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha