۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

سرهنگ عباسزاده:

کارگاه تولید ترقه غیرمجاز در تبریز کشف شد

کارگاه تولید ترقه غیرمجاز در تبریز کشف شد

تبریز – خبرگزاری مهر: رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از شناسایی، کشف و جمع آوری یک کارگاه تولید ترقه و کپسول های انفجاری غیر استاندارد در تبریز خبر داد.

سرهنگ صابر عباسزاده دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر  افزود: کارگاه تولید انواع ترقه غیر مجاز که در حاشیه شهر تبریز با جعل برچسب های خارجی اقدام به تولید و توزیع ترقه ها و کپسول های انفجاری غیر استاندارد و خطرناک می کرد، توسط نیروهای پلیس آگاهی استان شناسایی و پلمپ شد.

وی با اشاره به کشف و ضبط مقادیر بالایی از مواد اولیه و ترقه های غیرمجاز در این کارگاه تصریح کرد: حجم بالای مواد اولیه این کارگاه که قدرت تخریب آنها حتی برای خود سازندگان این ترقه های غیرمجاز نیز مشخص نیست، به قدری بالا بود که تا کنون رقم و آمار دقیقی در این خصوص بدست نیامده است.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در مورد این پرونده اشاره کرد و افزود: در همین ارتباط تا کنون دو نفر دستگیر و 25 هزار عدد کپسول و ترقه غیر مجاز در محل کارگاه کشف و ضبط شده که پرونده مربوطه نیز برای تکمیل فرآیند رسیدگی های قضایی همچنان مفتوح است.

عباسزاده با اشاره به آمار کشف و ضبط مواد محترقه غیراستاندارد و خطرساز در یک ماه گذشته گفت: از ابتدای اسفند سالجاری تا کنون بیش از یک میلیون و 800 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف و ضبط و 83 نفر نیز در ارتباط با این پرونده ها دستگیر شده و با دستور مقام قضایی پلمپ برخی اماکن نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: هدف پلیس پیشگیری از بروز حوادث و تخلفات است نه جلوگیری از شادی مردم و در این میان با توجه به تلاش برخی افراد سودجو برای تامین منافع خود از طریق تولید و توزیع مواد محترقه و آتشزای  غیراستاندارد و خطرناک میان مردم و بوسیله نسل جوان، پلیس نسبت به برخورد با برخی حرکات در این خصوص اقدام خواهد کرد.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به آمادگی مجموعه متبوع خود در روز چهارشنبه سوری و نیز ایام نوروز گفت: تلاش می کنیم با افزایش گشت های پیاده و سواره در این ایام امنیت و آرامش شهروندان را تامین کنیم و از مردم نیز انتظار داریم در صورت برخورد با افراد سودجو و حرکات مشکوک، مراتب را هرچه سریعتر و از طریق تلفن 110 به اطلاع مراجع انتظامی برسانند تا از بروز حوادث و سوانح ناخوشایند در ایام شادی جلوگیری شود.

کد خبر 2258191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha