۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

عزیزی خبر داد؛

مقاوم سازی و نوسازی 56 هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان غربی

مقاوم سازی و نوسازی 56 هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان غربی

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از نوسازی و مقاوم سازی 56 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان از سال 84 تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب عزیزی ظهر یکشنبه در جریان بازدید از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده روستایی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از هزار واحد مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده در سطح روستاهای آذربایجان غربی، به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: از سال 84 تا کنون 56 هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده اند.

وی اظهار داشت: طرح ویژه بهسازی یا مقاوم سازی مساکن روستایی از سال 84 در اکثر روستاها بدون هیچ محدودیتی اجرا و در این راستا تا کنون 66 هزار متقاضی جهت بهره مندی از تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت طولانی مدت 15 ساله، به بانکهای عامل معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه این واحدهای مسکونی آماده بهره برداری با اعتبار 125 میلیارد ریال مورد بهره برداری روستائیان قرار می گیرد، ادامه داد: با اجرای این طرحها چهره و بافت فرسوده روستاها به محیط سرزنده تغییر یافته و روند مهاجرت نیز کاهش یافته است.

عزیزی یادآور شد: تا پایان سال 83 تعداد 5 هزار و 614 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی شده، و تا کنون 7 هزار و 122 واحد مسکونی که در اثر سوانح متعدد در استان دچار خسارت شده بودند بصورت اصولی بازسازی یا تعمیر شده که 17 هزار و 600 واحد نیمه کاره با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه تکمیل و یک هزار و520 واحد حمام در سطح روستاهای استان احداث شده

وی یادآور شد: هرسال شهرها، روستاها و مناطق محروم استان در فصول چهارگانه با توجه به تغییرات آب و هوا، همواره در اثر انواع خطرات طبیعی ناشی از زلزله، سیل، رانش زمین، ریزش کوه، سرمازدگی، خشکسالی، دچار خسارت شده که با برنامه ریزی، آموزش های موثر، حفظ و نگهداری مراتع، ساخت و سازهای اصولی و در مکانهای مناسب، رعایت حریم رودخانه ها سوانح قابل شناسایی وپیشگیری است.

وی، ایمن سازی روستاها را یکی از اقدامات این نهاد در سطح روستاها دانست و اعلام کرد: روستاهائی که درمخزن سدها، شیبهای تند، مسیل ها، رانش زمین، ریزش کوه و... قرار دارند، با عملیات فیزیکی شامل احداث کانال، اجرای دیوار ساحلی، لایروبی رودخانه ها و...، ایمن سازی می شوند، درغیر اینصورت به مکانهای امن جابجا می شوند.

عزیزی ادامه داد: از 3 هزار و 266 روستای دارای سکنه استان، تاکنون600 روستا که در معرض خطرات طبیعی هستند شناسایی شده، همچنین127روستا با اقدامات یاد شده ایمن سازی شده و 17 روستا به مکانهای امن جابجا و 10 روستا نیز در دست اقدام است.

کد خبر 2265122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha