۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸

سعادت اعلام کرد:

فرهنگيان، پرچمداران و بسترساز تحقق عزم ملي و مديريت جهادي هستند

فرهنگيان، پرچمداران و بسترساز تحقق عزم ملي و مديريت جهادي هستند

ارومیه – خبرگزاری مهر: استاندار آذربايجان‌ غربي معلمان و فرهنگیان را پرچمداران و بسترساز تحقق عزم ملی و مدیریت جهادی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت ظهر یکشنبه در سي‌امين يادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهيد مرتضي مطهری افزود: معلمان و فرهنگيان، پرچمداران و بسترساز تحقق عزم ملي و مديريت جهادي در راستاي تحقق آرمان‌هاي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد و بويژه عرصه فرهنگ در جامعه بوده و نقش بسزايي را در اين خصوص ايفا می ‌كنند.

وی معلمان و تلاشگران عرصه علم و دانش را الگويي براي دانش آموزان و جوانان دانست و اظهار داشت: معلمان در پايه‌ريزي و پيروزي انقلاب اسلامي، نشر احكام و آموزه‌هاي ديني و انقلابي، تربيت نيروهاي انقلابي و مديران جهادي و دوران دفاع مقدس نقش موثري را ايفا كرده و امروز نيز در عرصه پراهميت اداره امور مختلف كشور حضور پررنگي دارند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معلمان مي توانند آحاد مختلف جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان را براي حركت در مسير سازندگي و شكوفايي و عمران و آباداني كشور تشويق و ترغيب كنند، اعلام کرد: طي مسير ترقي و تعالي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و توسعه و نيز تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي، نيازمند تعامل و همكاري فرهيختگان جامعه است.

بدهی 1700 میلیارد تومانی به پیمانکاران آذربایجان غربی

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود به برخي از چالش‌ها و مشكلات پيش روي دولت تدبير و اميد اشاره و عنوان کرد: بدهي 1700 ميليارد توماني دولت به پيمانكاران در استان، كاهش بودجه عمراني استان و بيكاري 171 هزار فارغ التحصيل دانشگاهي در استان از جمله مهمترين مسائل و مشكلات استان است.

وی با بیان اینکه براي مرتفع نمودن آنها، نيازمند عزم ملي، تعامل و مشاركت تمام دستگاههاي اجرايي، بخش خصوصي، فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران و مردم هستيم، ادامه داد: دولت تدبير و اميد را دولتي متكي بر عقل و خرد جمعي بوده اگر چه دولت يازدهم مانند دولتهاي نهم و دهم ثروتمند نيست.

استاندار آذربایجان غربی افزود: دولت یازدهم دولتي است كه در آن افرادي توانمند، متخصص، متعهد، شايسته، كاردان و كارآمد بر مسند مسئوليت تكيه زده اند و اميد مي‌رود با بهره گيري از اين ظرفيت و پتانسيل، راهكارهاي جامعي براي رفع مشكلات اساسي كشور انديشيده و اجرايي شود.

در ادامه اين مراسم با حضور استاندار آذربايجان غربي، معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس مجمع نمايندگان از آرام احمدي معلم اشنويه‌اي بعنوان معلم نمونه كشوري و 23 تن از معلمان شهرستان هاي مختلف استان و نواحي 1 و 2 شهرستان اروميه با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد.

کد خبر 2284803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha