۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶

مکاریان :

بهزيستي در پي رفع مشكلات پروژه مسكن معلولان است

 بهزيستي در پي رفع مشكلات پروژه مسكن معلولان است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: پروژه 51واحدي مسكن معلولان مصوب دور دوم سفرهاي استاني با مشكلاتي روبرو شده و بهزيستي استان زنجان سعي در رفع مشكل اين پروژه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضي مكاريان گفت:هيأت وزيران در جلسه سوم آذر ماه 1387 با احداث ده هزار واحد مسكوني براي مددجويان تحت پوشش كميته امداد با نسبت83درصد و سازمان بهزيستي 17درصد با مساحت 50الي 60متر موافقت کرد.

وی، با اشاره به اختصاص 150 ميليون ريال براي هرواحد افزود: مقرر شده بود مبلغ 30ميليون ريال تسهيلات بانكي به صورت قرض الحسنه ،120 ميليون ريال از محل وزارت رفاه و13درصد از محل اعتبارات رياست جمهوري،7درصد استانداريها و25درصد از هزينه ساخت و تحويل مسكن معلولين را بهزيستي تقبل نمايد.

مدیر مکل بهزیستی استان زنجان گفت: از كليه اعتبارات ابلاغ شده براي اين پروژه 51واحدي فقط هزينه پيش بيني شده از محل تسهيلات بانكي پرداخت نشده است.

وي با اشاره به افزايش وام 30ميليون ريالي به 100ميليون ريال گفت: با توجه به افزايش قيمت،مناسب سازي ساختمان و افزايش متراژ واحدهاي مسكوني اين تسهيلات افزايش يافته كه متأسفانه عمده مشكل معلولين از عدم پرداخت اين وام به آنهاست.

مكاريان از تحقق تعهدات وزارت رفاه،بهزيستي و استانداري خبر داد و گفت:2ميليارد و 20ميليون ريال نيز مجددا از سوي بهزيستي كشور جهت رفع مشكل اين پروژه درحال كارسازي و ابلاغ است.

 وي ضمن تأكيد بر فعاليت بهزيستي در زمينه ساخت و تحويل مسكن مددجويي خاطر نشان كرد:پس از كلنگ زني با پيمانكار قراردادي منعقد گرديد و تجهيز كارگاه و اخذ پروانه از شهرداري منطقه 2انجام گرفت.

مكاريان با اشاره به مشكلات كاربري زمين تحويلي و هم چنين مستندات نقل و انتقالات زمين تصريح كرد: بهزيستي با وجود مشكلات بسيار در اين پروژه توانسته است 60درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشد.

وي درپاسخ به تجمع معلولان در مقابل استانداري و عدم تحويل واحدهاي مذكور گفت: تسهيلات بانكي اين پروژه به نام ذينفعان اصلي يعني مددجويان بهزيستي تغيير نموده  است و در حال حاضر با توجه به مسدود بودن اعتبارات مسكن مهر و بدهي به پيمانكار پروژه نيمه كاره مانده است.

مکاریان گفت: پروژه 51واحدي خاتم و پونك جهت تكميل هر واحد به 100ميليون ريال تسهيلات بانكي مسكن مهر نياز دارد كه با توجه به مسدود بودن تسهيلات مسكن مهر بانك مسكن تاكنون نتوانسته است اين وام را پرداخت نمايد.

وي با اشاره به پرداخت بدهي پيمانكار تا31خرداد ماه سالجاري گفت:با پرداخت اين بدهي مراحل ساخت ادامه خواهد يافت و پروژه فعال خواهد شد.

 در بهمن ماه سال جاري با پيگيري هاي بهزيستي استان 24واحد تحويل مددجويان گرديد براي تكميل پروژه نيز امسال مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال   از محل اعتبارات عمراني استان تخصيص يافته است.

 بهزيستي مسير آمادگي شغلي مددجويان را ترسيم مي كند

رئيس بهزيستي شهرستان ابهر گفت: این سازمان در جهت توانمندنمودن افراد جامعه و ايجاد اشتغال پايدار بهزيستي تلاش مي كند و براي افراد جامعه هدف مسير آمادگي شغلي را ترسيم می نمايد.

شهرام رجبي، با تأكيد بر نقش اشتغال در توانمندسازي جامعه هدف گفت:مددجويان پس از ورود به عرصه خدمات بهزيستي در مسير دستيابي به اشتغال راهنمايي و هدايت مي شوند تا پس از طي مراحل آماده سازي شغلي به سمت اشتغال سوق داده شوند.

وی اظهار داشت: هدف كلي آماده سازي شغلي مددجويان فراهم آوردن شرايط لازم براي ورود مددجو به بازار كار است.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر، با اشاره به برنامه ريزي و انعقاد قرارداد بهزيستي كشور با شركت توسعه كارآفريني زاگرس اظهار داشت: اولين دوره آماده سازي شغلي براي مددجويان و زنان سرپرست خانوار بهزيستي ابهر برگزار شد.

رجبی گفت: 35 زن سرپرست خانوار علاقمند و متقاضي اشتغال به مدت 3روز در كتابخانه بهزيستي شهرستان ابهر گردهم آمدند تا با مشاغل موجود در جامعه آشنا شوند و در دوره هاي آموزشي بعدي شركت نمايند.

وی، تأمين هزينه هاي اياب و ذهاب ،تهيه وسايل آموزشي و اخذ جواز كسب را از محل اعتبارات بهزيستي عنوان نمود و خاطر نشان كرد: در جهت آماده سازي شغلي بهزيستي آماده استفاده از ظرفيت ساير دستگاههاي دولتي و غير دولتي است.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر كسب آمادگي شغلي را براي زنان سرپرست خانوار مبتني بر گزارش مددكار اجتماعي اعلام نمود و تصريح كرد: پس از بررسيهاي لازم توسط مددكار اجتماعي گزارش وضعيت كسب آمادگي شغلي كارجو براي ورود به بازار كار به تيم ارزيابي ارائه مي شود و در صورت تأييد توسط تيم مذكور،كارجوجهت انجام مراحل بعدي جهت اشتغال ارجاع مي گردد.

کد خبر 2298493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha