۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰

تکواندو قهرمانی آسیا - تاشکند/

یوسف کرمی: این قهرمانی طعم شیرینی داشت/ داوران دومین طلا را از من گرفتند

یوسف کرمی: این قهرمانی طعم شیرینی داشت/ داوران دومین طلا را از من گرفتند

سرگروه تیم ملی تکواندو گفت: تیم همدل و یکدست ایران در پایان یک کار تیمی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و این عنوان ارزش بالا و طعم شیرینی دارد.

یوسف کرمی ضمن بیان ملطب فوق به خبرنگار مهر گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا سطح فنی خوبی داشت و اکثر تیم ها با بهترین نفرات خود برای کسب حداکثر امتیاز برای ورود به المپیک به ازبکستان آمده بودند و همین موضوع باعث بالا رفتن حساسیت مسابقات شده بود و از سوی دیگر قوانین جدید اجرا نشد تا شاهد برخی ناهماهنگی‌ها بین داوران باشیم. ضمن اینکه واقعا تکواندوی آسیا به سرعت در حال پیشرفت است و این موضوع در آینده و به خصوص در بازی‌های آسیایی اینچئون بیشتر نمایان خواهد شد. 
 
وی در خصوص قهرمانی تیم ملی ایران گفت: برای کسب موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا با تمامی اعضای کادر فنی و تکواندوکاران حاضر در اردو هم‌قسم شده و تلاش کردیم بدون توجه به اینکه کدام تکواندوکار عضو تیم است، تلاش کنیم تا با آمادگی بالا راهی مسابقات شده و هر چه در توان داریم برای این موفقیت بگذاریم و خدا را شکر که تلاش مجموعه تیم ملی نتیجه داد و برای سومین بار در طول چهار دوره گذشته بالاتر از تمام تیم‌های آسیایی ایستاده و قهرمان شویم.
 
سرگروه تیم ملی در مورد مبارزه با حریف ازبکستانی گفت: من در این مبارزه شرایط بدنی خوبی داشتم و مبارزه را نیز خوب شروع کردم ولی باید کشور میزبان هم مدال طلا می‌گرفت و قرعه به نام من افتاد تا قربانی شوم. واقعا نمی‌دانم چه بگویم و چگونه ضرباتی که اصلا به من برخورد نمی‌کرد امتیاز به نام حریف ثبت می‌شد. اگر مبارزه روال عادی خود را داشت مطمئن باشید با امتیاز  بالا رقیبم را شکست می‌دادم. هفت امتیاز  هم گرفتم ولی گویا قرار نبود من طلا بگیرم.
 
کرمی ادامه داد: من سال‌هاست در تکواندو حضور دارم و مسابقات زیادی را پیروز شده و باخت‌هایی هم داشته ام . اهل توجیه نیستم. اگر حریف خوب باشد و از توانایی خود برای رسیدن به پیروزی استفاده کند به هیچ عنوان توجیه نمی‌کنم و به این حریف احترام می‌گذارم ولی در مبارزه پایانی داوران به هیچ عنوان قضاوت خوبی نداشتند. یک بار مربی تیم به این نوع قضاوت اعتراض کرد که اعتراض قبول و سه امتیاز پاک شد. ولی در مورد بعدی، کارت اعتراض سوخت تا دیگر اجازه اعتراض هم نداشته باشیم.
 
وی در مورد اقدام برای ترک مبارزه گفت: نوع قضاوت داوران روی اعصاب من تاثیر زیادی گذاشت و در هر حرکتی به حریف امتیاز و به من اخطار می دادند ، در مسابقات چهار سال قبل که در قزاقستان برگزار شد بازهم داوران مانع قهرمانی من شده بودند ، فقط خدا را شاکرم که در آن لحظات با کمک سرمربی تیم ملی موفق به کنترل اوضاع شده و مبارزه را ادامه دادم. اگر بیرون می آمدم قهرمانی از دست می رفت و بازهم خدا را شکر می کنم که تیم ایران قهرمان آسیا شد. 
 
دارنده مدال‌های متعدد جهانی و آسیایی افزود: دو بار در مسابقات قهرمانی آسیا داوران مانع از قهرمانی من شده اند که در هر دو بار هم تیم ملی ایران قهرمان آسیا شده است و این برای من جای خوشحالی دارد که قهرمانی تیمی را از آن خود کرده ایم. بار اول در 2010 قزاقستان بود که چند ماه بعد در بازی‎های آسیایی گوانگژو موفق به کسب مدال طلا شدم و این بارهم با کسب طلای بازی‎های آسیایی اینچئون آن شکست را جبران می‌کنم.
 
کرمی در پایان گفت: این قهرمانی تلاش یک کار گروهی بود و خیلی خوشحالم که هر شش تکواندوکار اعزامی موفق به کسب مدال طلا شدند و کسی دست خالی به تهران بازنگشت و باید از همه اعضای تیم ملی که در اردو به ما کمک کردند ، کادر فنی و بخصوص مهرداد یوسفی که همراه تیم به ازبکستان نیامد و تمامی کسانی که ما را یاری دادند تشکر کنم. 
 
قابل ذکر است تیم ملی تکواندو ایران در بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با سه طلای عاشورزاده ، اسبقی و خدابخش ، دو نقره کرمی و نصر آزادانی و برنز شیری عنوان قهرمانی را کسب کرد. 
 
کد خبر 2301397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha