۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۲

سردار سجادیان:

يك تن موادمخدر در فارس کشف شد

يك تن موادمخدر در فارس کشف شد

شیراز - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي فارس از كشف يك تن و 252 كيلوگرم موادمخدر در اين استان طي چند عمليات جداگانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ سردارسیروس سجاديان در تشريح اين خبر گفت: مأموران پليس مبارزه با موادمخدر استان پس از آنكه مطلع شدند قاچاقچيان قصد دارد مقدار قابل توجهي مواد مخدر را از شهرستان "فسا" استان فارس به شيراز حمل كنند، در طول مسير تردد قاچاقچيان مستقر و در اين رابطه يك دستگاه خودرو پژو 405 را متوقف كردند.

وي گفت: در بازرسي از اين خودرو 407 كيلوگرم حشيش و 55 كيلو و 800 گرم ترياك كه به صورت ماهرانه اي در صندلي و صندوق عقب خودرو جاسازي شده بود، كشف و در اين خصوص يك قاچاقچي موادمخدر را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي فارس در ادامه از كشف 578 كيلو موادمخدر در فارس از دو دستگاه خودرو پژو در شهرستان فسا خبر داد و گفت: باندي كه به صورت عمده در امر قاچاق موادمخدر فعاليت داشتند شناسايي و  ماموران متوجه شدند قاچاقچيان يك محموله موادمخدر را از استان هاي شرق كشور به شهرستان "فسا" منتقل كرده اند.

سردار سجاديان اظهار كرد: منزلي كه قاچاقچيان، موادمخدر را در آن نگهداري مي كردند شناسايي و در بازرسي از دو خودرو پژو 405 و پژو پارس كه در منزل پارك شده بود، 190 كيلو ترياك و 388 كيلو حشيش كشف و در اين رابطه يك نفر قاچاقچي موادمخدر دستگير شد.

فرمانده انتظامي فارس از کشف113 کیلو موادمخدر از يك دستگاه خودرو در شهرستان "جهرم" خبرداد و افزود: ماموران انتظامي شهرستان جهرم یک دستگاه پژو 405 حامل موادمخدر را در جاده لار، جهرم شناسايي و در بازرسي از آن 29 كيلو و500گرم تریاک و 84 کیلوگرم حشیش كشف كردند.

فرمانده انتظامي فارس اضافه كرد: در لارستان نيز ماموران انتظامي اين شهرستان يك دستگاه خودرو پژو 405 حامل موادمخدر را كه در حال عبور از آن شهرستان بود،‌شناسايي و پس از متوقف كردن خودرو مقدار 99 كيلوگرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در آن خودرو جاسازي شده بود كشف كردند.

رد رشوه 18 ميليوني

مأموران پاسگاه "فدشكويه" شهرستان "فسا" استان فارس رشوه 18 ميليون ريالي را صورتجلسه كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "فسا" با اعلام اين خبر گفت: مأموران پاسگاه "فدشکویه" اين شهرستان هنگام گشت زنی در جاده "فسا" – "فدشکویه" به یک دستگاه کامیون مظنون شدند.

سرهنگ مصطفي محمدي گفت: بلافاصله خودرو متوقف و در بازرسي از آن دو هزار و 500 ليتر گازوييل كه به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و در اين رابطه دو نفر متهم دستگير شدند.

وي ادامه داد: متهمان جهت رهايي از چنگال قانون مبلغ 18 ميليون ريال را به عنوان رشوه پيشنهاد دادند كه مأموران صحيح العمل ضمن رد آن، مراتب را صورتجلسه و ضميمه پرونده كردند.

قاچاق حشیش در مخزن "سي ان جي"

 فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" استان فارس از كشف 50 كيلوگرم حشیش كه در مخزن سی ان جی خودرو پژو 405 جاسازي شده بود ، خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک زاده با اعلام اين خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری اکیپ سگ موادیاب در حين كنترل محور لار ، جهرم به يك دستگاه خودروي پژو405 به رانندگی "م - س" مشكوك و آن را متوقف کردند.

 وی افزود: در بازرسي از اين خودرو مقدار 50 کيلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در مخزن گاز CNG جاسازي شده بود، کشف شد.

سرهنگ ملک زاده تصریح کرد : سرنشینان این خودرو که زن و شوهر جوانی بودند و در پوشش خانوادگی قصد جابجايي اين مقدار مواد مخدر را داشتند ، دستگير و به مراجع قضايي تحويل شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان جهرم خاطر نشان کرد: ايمان به خدا ، تقويت بنيه اعتقادي و توجه به ارزش هاي والاي اسلامي در خانواده ها نقش مهمي در پيشگيري از گرايش جوانان و نوجوانان به ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله اعتياد و مصرف مواد مخدر دارد .

شناسايي كلاهبردار در فضاي مجازي

رئیس پلیس "فتا" فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ساخت یک سایت الکترونیکی با عنوان مشاوره تخصصی در فعالیت های صنعتی ،تجاری و بازرگانی اقدام به کلاهبرداری كرده بود .

سرهنگ سيد موسي حسيني با اعلام اين خبر گفت: فردی با مراجعه به اين پليس اعلام كرد جهت دریافت تسهیلات بانکی و گرفتن وام ، نیاز به سند ملکی داشتم که با جستجو در اینترنت با یک سایت آشنا شدم که با درج آگهی ادعا کرده بود با دریافت مبلغی سند ملکی اجاره خواهد داد و پس از واریز مبلغ مورد نظر و با گذشت چند روز، دیگر کسی حاضر به پاسخگویی نبود.

وي ادامه داد: با تشکیل پرونده در این پلیس، ماموران اقدامات خود را آغاز و در نهايت با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی مدیر سایت گردیده که در استان دیگری سکونت داشته و فعالیت خود را در آن مكان انجام می دهد .

سرهنگ حسینی با بيان اينكه با نيابت قضايي به آن استان اعلام تا نسبت به دستگيري متهم اقدام نمايند افزود:شهروندان در صورت مواجه شدن با سایت های تجاری توجه داشته باشند كه سایت مورد نظر باید مجوز الکترونیکی فعالیت خود را از صنف مربوطه گرفته باشد و داراي نماد اعتماد الكترونيك باشد.

وي گفت: این نماد به صورت شکل شماتیک بوده که با کلیک کردن روی آن مشخصات سایت از قبیل آدرس و شماره تلفن و ایمیل و... نمایش داده می شود و داشتن این نماد بر روی صفحه یک سایت نشان دهنده این است که سایت مورد نظر فعالیت خود را زیر نظر وزارت صنعت و معدن انجام می دهد.

كشف 60گرم شيشه در "استهبان"

فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" استان فارس از كشف 60 گرم شيشه خبر داد.

سرهنگ  محمد علي فرهادي با اعلام اين خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دراجراي طرح مبارزه با فروشندگان مواد مخدر فردي را كه در امر خريد وفروش موادمخدر در سطح شهر مي نمود دستگير كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از منزل اين فرد، مقدار تقريبي 60 گرم شيشه كشف شد.

سرهنگ فرهادي ادامه داد: فرد دستگير شده تحويل مقامات قضايي شد.

سارق حرفه اي موتور سيکلت با شش فقره سرقت در"فراشبند" دستگير شد

با تلاش ماموران انتظامي شهرستان فراشبند استان فارس سارق حرفه اي كه شش دستگاه موتورسيكلت را به سرقت برده بود در يك عمليات ضربتي دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" گفت:در پي وقوع سرقت هاي متعدد موتورسيكلت در سطح شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت.

سرهنگ محمد اسلامي تصريح كرد: باانجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي، مأموران فردي را در اين خصوص شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير كردند.

وي با بيان اينكه در تحقيقات اوليه از اين متهم شش فقره سرقت موتورسيكلت با همدستي فردي ديگر كشف شد افزود: متهم به مراجع قضايي معرفي و تلاش جهت دستگيري همدست وي همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" با تأكيد بر استمرار و جديت پليس در دستگيري سارقان گفت: پليس با تمام توان در راستاي تامين نظم ، امنيت و آرامش شهروندان قدم بر مي دارد و شهروندان مي توانند در صورت مشاهده موارد مشكوك سريعا مراتب را از طريق شماره تلفن 110به پليس اطلاع دهند .

کد خبر 2304225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha