۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

مراجع تقلید و نهادهای حوزوی تأکید کردند:

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس برای حمایت از اشک‌های غزه/ خروش آزادگان علیه صهیونیزم

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس برای حمایت از اشک‌های غزه/ خروش آزادگان علیه صهیونیزم

قم - خبرگزاری مهر: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس در حالی فرا می‌رسد که این بار این روز با جنایات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها در باریکه نوار غزه و کشتار زنان و کودکان بیگناه همراه است، این روز روزی برای فریاد علیه ظالمان و ستمگران خواهد بود، مراجع و نهادها نیز با صدور بیانیه‌هایی بر حضور عموم مردم در راهپیمایی روز قدس تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آستانه روز جهانی قدس در پیامی عنوان کرد: شور و غوغایى در جهان بر ضدّ اسرائیل متجاوز و خونخوار برپا شده و با وجود سکوت مرگبار حامیان اسرائیل مخصوصا آمریکا و عده‌اى از سران کشورهاى عربى، سیل اعتراضات مردمى به سوى اسرائیل غاصب سرازیر شده است، کشتن مردم بى‌دفاع غزه مخصوص کودکان و تخریب منازل آنان را شدیدا محکوم مى‌کنند.

وی اظهار کرد: این هجوم وحشیانه بار دیگر ماهیت اسرائیل و نیات حامیان او را مخصوص آمریکا و بعضى از سران کشورهاى عربى را آشکار ساخت و داغ ننگى بر پیشانى آنها نهاد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: در این میان جالب این است که سرکرده تروریست‌ها در عراق مى‌گوید من کار به اسرائیل ندارم وظیفه من فقط کشتن تمام مسلمانانى است که با ما بیعت نکند و از اینجا نظریه کسانى که مى‌گویند این زائده شرور، ساخته و پرداخته اسرائیل است ثابت مى‌شود.

وی افزود: عجیب این است که سه نفر اسرائیلى کشته شدند که معلوم نیست قاتل آنها چه کسى بوده، آمریکا فوراً آن را محکوم کرد اما بیش از دویست نفر فلسطینى شهید و بیش از هزار نفر مجروح شدند که بسیارى از آنها کودکان بودند، نه فقط آمریکا و اتحادیه اروپا و حامیان عرب آنها، آن را محکوم نکردند، بلکه قولا یا عملا آن را تأیید کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: سزاوار است روز جمعه نیز کشور ما نیز یکپارچه به خروش برضد جنایات اسرائیل آید و ثابت کنیم که این بار نیز بازنده اصلى اسرائیل است که باید طعم تلخ شکست را توأم با منفوریت در سراسر جهان بچشد.

وی بیان کرد: خداوند حامیان اسرائیل را که از او دفاع مى‌کند و در برابر کشتار فلسطینى‌ها که اکثریت قاطع آنها از اهل سنت هستند، سکوت دارند از این خواب شیطانى غفلت بیدار کند تا این راه ضلالت را رها کرده به صفوف مسلمین بپیوندند و در برابر جنایات اسرائیل و جهان‌خواران بایستند

روز قدس حضور حماسی امت اسلامی جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک است

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی نیز طی سخنانی با بیان اینکه زیبایی عدل می‌تواند مبین اصالت توحید باشد، افزود: هر چند جهان بینی مبنای همه شئون انسانی است و آن چه عنصر محوری جهان بینی را تشکیل می‌دهد توحید و نفی شرک است و شعار لا اله الا الله بیانگر آن است ولی زشتی شرک با عنوان ظلم بیان شده که "ان الشرک لظلم عظیم" و در قبال آن زیبایی توحید را می‌توان با عنوان عدل بیان نمود "ان التوحید لعدل ٌ عظیم " یعنی ظلم آن قدر بد است که اصلی ترین عنصر جهان بینی نفی شرک بوسیله آن بیان می‌شود، چه این که زیبایی عدل می‌تواند مبیّن اصالت توحید باشد.

این مفسر قرآن کریم با محکومیت ظلم آشکار اسرائیلی‌ها و حمایت استکبار و ابرقدرت‌ها از آنها بیان داشت: آن چه بیش از شصت سال بر ملت مسلمان فلسطین می‌گذرد ظلم آشکار اسرائیلی‌ها با حمایت استکبار و ابرقدرت‌ها است، گروهی که خوی ستم همانند خون در پیکر منحوس آنها جاری است هماره نقشه راه آنان کژ راهه رفتن خود و راه مستقیم دیگران را بستن است. رهنمود قرآن حکیم "لاتزال تطّلعُ علی خائنة منهم " ناظر به شیوه مشئوم صهیونیست‌ها است.

آیت الله جوادی آملی، ساختن کعبه و قدس توسط انبیای ابراهیمی را به جهت برقراری توحید و عدل و محو شرک و ظلم دانست و اظهار داشت: انبیای ابراهیمی کعبه و قدس را ساختند تا توحید و عدل استوار شوند و شرک و ظلم محو گردند. وعده پروردگار این است که هر وقت دشمنان اسلام آتش جنگ افروختند خدا آن را خاموش خواهد کرد " کلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها" لکن این نوید با قیام موحدان عدل محور انجام خواهد شد و گرنه خداوند قدرت بیکران دارد و نیازی به دیگران نیست"... ولو یشاء الله لانتصر منهم و لکن لیبلوا بعضکم ببعض ٍ"

وی روز قدس را حضور حماسی امت اسلامی جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک دانست و بیان داشت: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنّت حسنه‌ای از امام خمینی (قدس سره) جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است لازم است همگان در این وظیفه مهم دینی شرکت نموده تا ضیافت الهی یعنی روزه ماه مبارک رمضان را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه نموده و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نبوت (ص) به آن مفتخر است شتافت.

نفس‌های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی نیز طی پیامی ضمن تاکید بر حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس آورده است: پیام نخست ما در روز قدس که روز اسلام است، به استکبار جهانی و کلیه دولت هایی که با آنها همراه و همصدا هستند، بعد از محکوم کردن جنایات شان، این است که روزگار دروغ، فریب و تزویر به پایان رسیده و عدالت و آزادی خواهی در جهان استقرار پیدا خواهد کرد.

پیام دوم ما به مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و غزه این است که شما تنها نیستید و همه دل های مسلمانان و آزادیخواهان با شماست و از شما حمایت خواهند کرد و مقاومت و ایستادگی شما را اجر خواهند نهاد و به شهدا و جانبازان راه مقاومت درود خواهند فرستاد و بشارت می دهیم که قدس شریف به آغوش ملت مسلمان بازخواهد گشت.

به صهیونیست ها و اشغالگران که در طول دوران عمر ننگین خود کاری جز تخریب و کشتار و جنایت نداشته اند می گوییم که دوران عمر نکبت بار شما رو به پایان است و به تعبیر امام امت این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

در خاتمه؛ ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، بر کلیه مسلمانان و آزادیخواهان جهان و ملت شریف و بزرگ ایران لازم است با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس، با قدم مستحکم و شعارهای کوبنده و پرشور تنفر خود را از این رژیم و جنایات مستکبران و صهیونیست ها اعلان داشته و حمایت خود را از همه مظلومان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند و بدانند که نفس های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.

ملت ایران روز قدس یکپارچه علیه اسرائیل بخروشد

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز طی سخنانی که در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن حوادث غزه اضافه کرد: همه باید در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که امام خمینی(ره) آن را تعیین کرده‌اند در راهپیمایی حاضر شوند و علیه اسرائیل بخروشند و شعار دهند.

وی با اشاره به اهمیت بیت المقدس اظهار داشت: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر(ص) است و از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین مسلمانان باید با چنگ و دندان آن را از اشغالگران پس بگیرند.

این مفسر قران کریم حضور در راهپیمایی و دادن شعار و محکوم کردن جنایات اسرائیل و استکبار جهانی را خواستار شد و اضافه کرد: بیت المقدس باید همیشه در اختیار مسلمین باشد اما عده‌ای از جای دیگر آمده و آن را اشغال کرده اند.

وی ادامه داد: قدس شریف از طرف عده‌ای نژاد پرست اشغال شده و حق مسلمانان را غصب کرده‌اند بنابراین اتحاد و همدلی در محکوم کردن اسرائیل برای بازپس گیری این مکان مقدس ضروری است.

روز قدس، روز غرش علیه استکبار جهانی است

آیت الله العظمی سید محمد علوی گرگانی نیز با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: امت بزرگ اسلام، آزادگان جهان، ای آنان‌ که قلبشان برای آزادی، عدالت و امنیت می‌تپد، هنگام فریاد فرا رسیده، روز قدس، روز فریاد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنج‌دیده فلسطین، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی است.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: اینجانب از تمام مسلمانان جهان و دل‌سوختگان عالم درخواست می‌کنم که در روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و بهترین و زیباترین یادگار امام راحل که رضوان خدا بر او باد، به ویژه امسال که رژیم سفاک و جنایتکار اسراییل غاصب، مردم مظلوم و شریف غزه را مورد شدیدترین حملات قرار داده که یادآور نسل‌کشی صبرا و شتیلا است با حضور خود در راهپیمایی این روز، انزجار خود را از این همه ظلم و ستم و تجاوز استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی نشان داده و از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنند.

تکلیف امروز همه مسلمانان حمایت از ملت مظلوم فلسطین است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز طی بیانیه‌ای از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

در بیانیه این نهاد آمده است: روز قدس، روز تجلی وحدت جهان اسلام در برابر رژیم منحوسی است که سال‌هاست به مردم مظلوم فلسطین ستم می‌کند. این روز بزرگ که یادگار امام عظیم الشان ماست، امروزه به مظهر مبارزه با رژیم صهیونیستی و تجدید عهد مسلمانان برای آزادی قدس شریف تبدیل شده است. اکنون كه بیش از نیم قرن از مبارزه ملت مظلوم فلسطین با چپاول‌گران صهیونیستی می‌گذرد، جان و دل امت اسلام بیش از گذشته با اهمیت مسئله قدس و لزوم تلاش برای آزادسازی آن آشنا شده است.

جنایات هولناک رژیم جعلی اسرائیل در به خاک و خون کشاندن مردم بی‌دفاع غزه - بویژه کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌گناه - در حالی صورت می‌گیرد که مجامع بین المللی و بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد و حكام عرب منطقه از اندک اقدامی برای توقف این جنایات وحشیانه و محکوم کردن رژیم متجاوزصهیونیستی خودداری می‌ورزند.

با این همه، مجاهدت جانانه رزمندگان مقاومت اسلامی در غزه و پاسخ دندان شکن آنان به رژیم صهیونیستی، به سر فصل تازه‌ای از حماسه‌های مسلمانان مبدل شده است. اکنون، موشک‌های مقاومت، قلب رژیم صهیونیستی را هدف می‌گیرد و هراس را بر مناطق صهیونیست‌نشین حاکم ساخته است. چنین است که سر‌انجام رژیم صهیونیستی وادار به عقب نشینی خواهد شد. موشک‌های مقاومت نشان داد که گنبد آهنین و امثال آن، افسانه‌ای بیش نیست و اکنون اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد.

در این میان، راهپیمایی روزقدس امسال اهمیت فراوان‌تری دارد. تکلیف امروز همه مسلمانان، حراست از آرمان قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است. از این رو شرکت در راهپیمایی امسال با مشت‌های کوبنده، می‌تواند عزم مسلمانان در نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف را به نمایش گذارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن پاسداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرموده امام راحل(ره) به روز قدس نامگذاری شده است، همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می‌نماید.

اميد است با دعاهاي امت اسلامي در اين روزهاي آخر ماه مبارك رمضان و حضور گسترده خود در اين راهپيمائي شاهد نابودي اسرائيل غاصب باشيم.

ملل مسلمان از تفرقه و اختلافات مذهبی دوری کنند

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز با صدور اطلاعیه‌ای با دعوت از ملت انقلابی ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمائی پرشکوه روز قدس و ابراز تنفر و انزجار از جنایات صهیونیست‌ها، ملل مسلمان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخواند.

در این بیانیه آمده است: تدبیر و دوراندیشی حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در پدیدن آوردن روز جهانی قدس و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی؛ امروز تبدیل به کانون خروش و صحنه غریو برائت از غاصبان و احساس اقتدار ملت‌های حق‌طلب و آزادیخواه در مقابل قدرت‌های استکباری و استعمارگر در اقصی نقاط جهان پهناور شده است.

این موهبت ارزشمند بیش از آن که مردم سرافراز ما را بر ارزش‌های والای انقلاب اسلامی متحد و ماندگار کند، مسلمانان جهان را به اتحاد و یک‌پارچگی و همدلی، این عنصر حیاتی و راهبردی نظام اسلامی فرا می‌خواند.

مدیریت حوزه‌های علمیه با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمائی پرشکوه، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده و اعلام می‌دارد: ابراز تنفر و انزجار از استکبار جهانی، نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و موجب بر افکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی خوردگان و خود فروختگان خواهد بود، چرا که امروزه اتحاد مسلمین کابوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است، تا جایی‌که از سر استیصال و درماندگی حمایت آشکار خود را از گروه‌های سرکوب‌گر تکفیری و تروریست‌هایی که با ایجاد جنگ‌های کور مذهبی و فرقه‌ای به نفع دنیای استکبار و تأمین مصالح و منافع سیاسی آنان گام برمي‌دارند، دریغ نکرده و با تمام امکانانت از آنها جانبداری می‌کند.

مسلمانان جهان روز قدس نشان خواهند داد که در کنار مردم غزه می‌ایستند

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس آورده  است: مسلمانان جهان در راهپیمایی امسال با نه گفتن به تفرقه‌ها و سر دادن ندای اتحاد نشان خواهند داد که با جان و مال خود از آزادگی و آرمان ملت فلسطین دفاع خواهند کرد و در کنار مردم مظلوم غزه خواهند ایستاد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: روز قدس، یادآور بیش از نیم‌قرن مظلومیت ملتی در برابر رژیمی سفاک و جعلی است. این روز بزرگ که روز همبستگی ملت‌های مسلمان برای آزادی قدس شریف و یادگار امام عظیم الشان رحمه الله علیه است، هر سال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

در بخش دیگر این پیام با اشاره به اینکه امام بزرگوار ما فرمود: فلسطین پاره تن اسلام است و از این رو هر ساله مسلمانان جهان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان یاد مظلومیت ملتی را زنده نگاه می‌دارند که سال‌ها است که شاهد شهادت عزیزان خود و به تاراج رفتن خانه و اموال خود است آمده است: رژیم نژادپرست صهیونیستی که به واقع مظهر تروریستم دولتی است، جوانان مبارز را به خاک و خون می‌کشد، پدران را روانه زندان می‌کند، با کودکان و زنان به وحشیانه‌ترین شکل رفتار می‌کند، خانه‌ها را خراب می‌کند و حقوق انسانی را زیر پا می‌گذارد و این همه در برابر چشمان سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر صورت می‌گیرد. اوج این سفاکی در رمضان سال جاری و در ماجرای زنده سوزندان نوجوان فلسطینی، سپس بمباران مناطق مسکونی و به خاک و خون کشاندن مردم بی‌گناه غزه صورت گرفت و جنایت هولناک دیگری را در پرونده این رژیم جعلی رقم زد.

در ادامه آمده است: از این رو راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است. مسلمانان جهان در راهپیمایی امسال با نه گفتن به تفرقه‌ها و سر دادن ندای اتحاد نشان خواهند داد که با جان و مال خود از آزادگی و آرمان ملت فلسطین دفاع خواهند کرد و در کنار مردم مظلوم غزه خواهند ایستاد.

روز قدس نقطه وحدت ثقل جهان اسلام است

جامعه المصطفی العالمیه نیز طی بیانیه ای برحضور باشکوه و گرامیداشت روز جهانی قدس تاکید کرد در بیانیه این نهاد آمده است: بیش از نیم قرن است که رژیم صهیونیستی با حمایت قدرت‌های ظالم دنیا و در رأس آن، استکبار جهانی و دولت‌های مرتجع منطقه، قبله اول مسلمانان جهان را غصب کرده و پای خود را بر گلوی مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین گذاشته است و هر روز بیشتر و بیشتر می‌فشرد تا دیگر کسی صدای مظلومیتشان را نشنود.

در ادامه آمده است: با این حال، ابتکار جاودانه  امام خمینی (ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ‏ماه مبارک رمضان به عنوان روز ‏جهانی قدس، بیش از سه دهه است که چون شهاب شب‌شکن، خواب ‏فرزندان سامری را آشفته ساخته و نوید وعده محتوم الهی را تداعی می کند.

در ادامه این بیانیه ضمن تاکید براینکه در حقیقت، روز قدس روز همبستگی همه امت‌های اسلامی و نقطه ثقل وحدت جهان اسلام است و در پرتو همین روز، قدس، این قلب تپنده جهان اسلام، علی رغم تمام تزویرها و خیانت‌ها به تپش مقدس خویش ادامه ‏داد و امروز خونی تازه در کالبد بیدارشده ‏مسلمانان تزریق کرده است آمده است: امروزه، دیگر روز قدس از قالب یک روز نمادین بیرون آمده و به گفتمان در بین کشورهای اسلامی و ملت های آزادی خواه جهان تبدیل شده است. لذا آن گونه که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران فرمود: «روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».

در پایان این بیانیه آمده: بر همین اساس جامعه‌المصطفی، با لبیک به ندای حق‌مدارانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب ‏اسلامی(مدظله‌العالی) و با توجه به فجایع بی‌شرمانه اخیر رژیم اشغالگر قدس در تعرض چندین باره به باریکه غزه و کشتار ده‌ها زن و کودک، همچون ‏گذشته، همگان را به شرکت در راه‌پیمایی ‏سرنوشت ساز روز قدس فرامی‌خواند و از همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان می‌خواهد در این راه‌پیمایی دشمن‌شکن شرکت کنند.

 

کد خبر 2337532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha