۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

با حضور وزير تعاون در يزد انجام شد/

آزمايشگاه تخصصي ژنتيك در ميبد افتتاح شد/ بازديد از بنياد پيشگيري از معلوليت‌هاي مادرزادي

آزمايشگاه تخصصي ژنتيك در ميبد افتتاح شد/ بازديد از بنياد پيشگيري از معلوليت‌هاي مادرزادي

يزد - خبرگزاري مهر: در ادامه برنامه سفر وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به استان يزد، امروز آزمايشگاه تخصصي "سیتو ژنتیک مولوکی" در شهرستان ميبد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي ربيعي، ظهر پنجشنبه با هيئت همراه به شهرستان هاي اردكان و ميبد سفر كرد و پس از افتتاح پروژه مركز توانبخشي سالمندان اردكان، به ميبد رفت و در آنجا يكي از آزمايشگاه هاي تخصصي مركز ژنتيك ميبد را افتتاح كرد.

با افتتاح این آزمایشگاه، دو دستگاه CDH ARRAY و میکروسکپ نیکون راه‌اندازی شد که این دستگاه‌ها برای بررسی تناقض در حذف و اضافه کرومز و عملیات FISH مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این آزمایشگاه، اختلالات تک ژنی و کروموزومی تشیص داده می‌شود و اولویت آن خدمات دهی در حوزه شناسایی و پیش آگاهی و تشخیص بیماری های هموفیلی، تالاسمی و انواع سرطان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیروز به استان یزد سفر کرده و دیشب به شهرستان بافق رفت و در آنجا ضمن کلنگ‌زنی پروژه درمانگاه تخصصی، در جمع کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق حاضر شد و مشکلات و خواسته‌های آنها را بررسی کرد.

وی همچنین از برخی از پروژه‌های صنعتی و جوار معدنی بافق بازدید کرد.

ربیعی در ادامه سفر دو روزه خود به استان یزد، امروز در شهرستان‌های اردکان و میبد حضور یافت و چند پروژه عمرانی از جمله مركز جامع توانبخشي سالمندان اردكان را افتتاح کرد و عصر امروز نیز در یزد ضمن افتتاح چند پروژه، در جلسه شورای اشتغال حضور خواهد یافت.

کد خبر 2349930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha