۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲

روشن روان:

6 پروژه آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

6 پروژه آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي در هفته دولت به بهره برداري مي رسد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدير عامل آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالی از بهره برداري پنج پروژه آبرساني و يك پروژه تصفيه فاضلاب طي هفته دولت در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حميد روشن روان در حاشیه مراسم افتتاح طرح های هفته دولت به خبرنگار مهر گفت: پنج پروژه آبرساني براي خدمات دهي به اهالي 14 روستاي خراسان شمالي به بهره برداري مي رسد.

وي گفت: همچنين پروژه تصفيه فاضلاب در روستاي تازه قلعه از توابع شهرستان راز و جرگلان طی هفته دولت افتتاح مي شود.

روشن روان در خصوص اعتبارات اين تعداد طرح ها عنوان كرد: به منظور بهره برداري از شش طرح آبرساني به روستاهاي این استان، دو ميليارد و 741 ميليون تومان و برای بهره برداري از تصفيه فاضلاب روستايي دو ميليارد و 173 ميليون تومان هزينه شده است.

مدير عامل آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالی به پروژه هاي آماده بهره برداري شهرستان شیروان در حوزه آب و فاضلاب روستايي اشاره و تصريح كرد: در این شهرستان چهار پروژه آبرسانی به روستاهای حسین آباد، ده خان، برزل آباد و تبریان قشلاق بامیر به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته وي با بهره برداري از اين طرح ها در روستاهاي مذكور سه هزار و 851 نفر از اهالي از آب شرب سالم برخور دار مي شوند.

روشن روان اظهار كرد: در شهرستان گرمه نیز هشت روستا با جمعیتی بالغ بر هزار و 360 نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد. 

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان شمالي با اشاره به بهره برداری پروژه تصفیه فاضلاب در روستاي تازه قلعه افزود: با اجرای عمليات این پروژه که از سال 81 آغاز شده است تاکنون  بیش از 65 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 700 متر خط انتقال آب شرب تصفیه خانه و برج نوري محوطه تصفيه خانه اجرا و 420 باب سپتیک تانک و 400 فقره اتصال سپتيک به شبکه و 115باب کلین اوت، اجرا و احداث شده است.

به گزاش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دارای 867 هزار نفر جمعیت است که 48 درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی درحال حاضر 105 هزار و 315 مشترک را در هشت شهرستان این استان زیر پوشش دارد و از 865 روستای این استان، 607 روستا با جمعیت 341 هزار و 641 نفر زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

امسال به دليل كاهش بارندگي ها و خشكسالي بيش از 259 روستاي خراسان شمالي با كمبود آب شرب مواجه هستند.

کد خبر 2356948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha