۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۳۶

شاكري شمسي:

تخصيص 2 ميليارد تومان براي حفظ و مرمت بافت تاريخي يزد/ دغدغه ايجاد فضاي سبز داريم

تخصيص 2 ميليارد تومان براي حفظ و مرمت بافت تاريخي يزد/ دغدغه ايجاد فضاي سبز داريم

يزد - خبرگزاري مهر: فرماندار يزد از تخصيص بالغ بر دو ميليارد تومان براي حفظ و مرمت بافت تاريخي يزد خبر داد و از اين بافت به عنوان گنجينه اي عظيم ياد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شاكري شمسي، ظهر دوشنبه در نخستين نشست خبري خود با اشاره به اينكه يكي از اولويت هاي مهم فرمانداري يزد، ساماندهي بافت تاريخي است، اظهار داشت: ميزان جذب گردشگر در يزد در سه ماهه نخست امسال در مقايسه با سال گذشته از افزايش چهار برابري برخوردار بوده و يزد بعد از اصفهان و شيراز رتبه دوم را در اين زمينه كسب كرده است.

وي عنوان كرد: ادامه اين روند و افزايش ميزان جذب گردشگران به يزد، نيازمند ايجاد زيرساختهاي گردشگري از يك سو و مرمت و احياي فضاهاي مورد توجه مردم از سوي ديگر است.

شاكري شمسي با اشاره به اينكه بافت تاريخي يزد، بسيار ارزشمند است و مي تواند كمك قابل توجهي به صنعت گردشگري به عنوان صنعت سبز دنيا كند، تصريح كرد: امسال دو ميليارد تومان براي حفظ و مرمت بافت تاريخي اختصاص يافت و تاكنون اقداماتي نظير كف سازي و بدنه سازي خيابان قيام، ايجاد پاركينگ هاي درون محله اي و افزايش آنها و ... انجام شده است.

اجراي برنامه هاي كويرنوردي در يزد/ آغاز ساخت 6 هتل

وي همچنين از تخصيص اعتبار به نماسازي بلوار بسيج و اجراي برنامه هاي كويرنوردي به عنوان يكي از اصلي ترين جاذبه هاي گردشگري يزد خبر داد و اظهار اميدواري كرد: اين اقدامات راهي براي جذب بيشتر گردشگران و درآمدزايي براي يزد باشد.

فرماندار يزد يادآور شد: با مشاركت بخش خصوصي ساخت شش هتل نيز در يزد آغاز شده كه يك هتل پنج ستاره و بقيه هتل هايي با درجه بندي كمتر از پنج ستاره هستند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه يكي از دغدغه ها ما در يزد به دليل شرايط ويژه آب و هوايي، ايجاد فضاي سبز است، خاطرنشان كرد: يزد شهري خشك و كم آب است و به دليل آلودگي هوا، نياز به ايجاد فضاي سبز در اين شهر به شدت احساس مي شود و اين موضوع از اولويت ها و دغدغه هاي اساسي ماست.

شاكري شمسي ادامه داد: از ابتداي سال جاري، عمليات احداث هفت پارك در يزد آغاز شده كه چهار مورد از آنها تا پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت ضمن اينكه پاركهاي درون محله اي به عنوان يك مقوله جديد مورد توجه قرار گرفته و به دنبال گسترش آنها با مشاركت مردم هستيم.

ساماندهي ورودي هاي شهر يزد/ درختكاري به جاي دپوي زباله و نخاله ساختماني

وي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به وضعيت ورودي هاي شهر يزد اظهار داشت: ورودي هاي شهر يزد از هر سمت، به هيچ وجه زيبنده شهر دارالعباده يزد نيست زيرا اين ورودي ها متعلق به يك محله و شهر و استان نيست بلكه مربوط به كل كشور است زيرا يزد و برخي ورودي هاي آن از مسيرهاي ترانزيتي به شمار مي روند.

شاكري شمسي با بيان اينكه ورودي شهر يزد با انبوهي از زباله ها و نخاله هاي ساختماني مواجه بود، اظهار داشت: كار ساماندهي اين ورودي ها و جمع آوري زباله ها و ساماندهي واحدهاي صنفي اطراف اين ورودي ها از چندي پيش آغاز شده و در محدوده پل الغدير فضا به تدريج براي درختكاري و ايجاد فضايي متفاوت از قبل آماده مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه مهمترين مطالبه مردم، بهبود وضعيت زيست محيطي است، تصريح كرد: موضوع انتقال كوره هاي آجرپزي با مشكلات متعددي كه ايجاد كرده اند، در همين راستا پيگيري مي شود.

فرمانداري با جديت پيگير انتقال كوره هاي آجرپزي است

شاكري شمسي ادامه داد: در مورد كوره ها مشكلات متعددي وجود دارد كه لازم است هماهنگي هايي با فرمانداري قبل از عقد هر گونه قرارداد براي ارائه خدمات به آنها انجام شود.

وي تاكيد كرد: موضوع انتقال كوره ها به خارج از شهر به هيچ وجه متوقف نمي شود اما به دنبال راهكاري اساسي هستيم و از شركت شهركهاي صنعتي نيز در اين زمينه كمك خواهيم گرفت.

آلودگي هوا تنها رهاورد كوره هاي آجرپزي براي مردم يزد است

فرماندار يزد تصريح كرد: كوره هاي آجرپزي مقادير زيادي از آب شهر بي آب يزد را استفاده مي كنند ضمن اينكه اين كوره ها تخريب جبران ناپذيري در خاك منطقه  ايجاد كرده و گودالهايي به عمق هفت تا هشت متر ايجاد كرده اند و سهم مردم از اين همه تخريب زمين و مصرف آب، تنها آلودگي هواست.

شاكري شمسي كه به همراه معاونان خود در اين نشست حضور پيدا كرده بود، به سئوالات خبرنگاران در حوزه هاي مختلف پاسخ داد.

----------

عكس: مسعود ميرجليلي

کد خبر 2357438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha