۳ شهریور ۱۳۹۳، ۲۱:۲۷

واعظی:

موقعيت ممتاز گیلان در توسعه مناسبات اقتصادي و کشاورزي نقش آفرین است

موقعيت ممتاز گیلان در توسعه مناسبات اقتصادي و کشاورزي نقش آفرین است

رشت – خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موقعيت ممتاز گیلان به علت همجواري آبي و خاکي با کشورهاي آذربايجان و ترکمنستان در توسعه مناسبات اقتصادي و کشاورزي نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی پیش از شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان اينترنت پرسرعت 493 روستای گیلان طی دومين روز از هفته دولت در روستاي ليالستان لاهيجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: هم اکنون روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه يافته کشور نیازمند بهره گیری از اینترنت پرسرعت هستند.

وی با بیان اینکه امروز بسياري از روستاييان خواستار برخورداری از اينترنت پرسرعت هستند، اظهار داشت: این مسئله بیانگر آن است که ارتباطات و فناوري اطلاعات در همه بخش هاي کشور رسوخ پيدا کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اقتصاد، اشتغال و تامين رفاه مردم از دغدغه هاي اصلي دولت بوده و در این راستا تلاش مي شود طی نيمه دوم امسال با خروج از شرايط رکودي رونق اقتصادي شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش می کند با همکاري قواي مقننه و قضاييه و با مشارکت مردم و بخش خصوصي مشکلات اقتصادي را رفع کند، گفت: در راستای تحقق این مهم لايحه اي به مجلس داده می شود و بر اساس آن نيمه دوم امسال کشور به لحاظ اقتصادي از حالت رکود خارج شود.

واعظي با تاکید بر اینکه برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتي بايد از ظرفيت بخش خصوصي و امر پژوهش بهره گیری کرد، افزود: فرهنگ و اخلاق زيربناي امور بوده که دولت تلاش می کند این مسئله مهم را در جامعه احيا کند.

وی درباره رويکردهاي مثبت دولت در بخش سياست خارجي اظهار داشت: رئيس جمهوري و ديگر دولتمردان مي کوشند اعتماد مردم را به صورت عملي پاسخ دهند.

واعظي تقويت سياست خارجه و تعامل با دنيا را يکي ديگر از نقاط مثبت دولت کنوني برشمرد و ادامه داد: دولت قصد دارد با حفظ اعتقادات و منافع کشور با دنيا تعامل برقرار کند و منافه اي را براي کشور به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز طی مراسمي در استانداري گيلان  افزايش پهناي باند لايه لبه استان به ميزان 32 گيگابايت، توسعه تجهيزات تکميلي کانال هاي بين المللي، نصب و راه اندازي سامانه پايش ترافيک، توسعه شبکه فيبرنوري استان به ميزان 288 کيلومتر در حوزه زيرساخت ارتباطات با هزينه 230 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

در ادامه استانداري گيلان و شرکت پست نیز تفاهم نامه همکاري در مورد انطباق بخش هاي پستي با نقشه هاي ثبت املاک کشور که به امضاي محمدعلي نجفي، استاندار گيلان و حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت پست ايران رسيد.

علاوه بر این از چهار پروژه زيرساخت ارتباطات، يکصد صندوق تامين مالي خرد روستايي با همکاري استانداري و شرکت پست، سه ناحيه مستقل بانکي شرکت هاي تعاوني دهياران بهره برداري شد و چهار سرويس خدماتي شرکت پست مورد رونمايي قرار گرفت.

 

کد خبر 2357495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha