۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۹:۰۲

عابدی:

گلستان بدترین استان کشور از نظر شاخص اشتغال است

گلستان بدترین استان کشور از نظر شاخص اشتغال است

گرگان - خبرگزاری مهر : مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان گفت: نرخ بیکاری استان 13و هفت درصد و رتبه 24 کشور را داراست ودر اشتغال ناقص هم رتبه استان 21 درصد است که در مجموعه بدترین استان کشور به لحاظ بیکاری محسوب می شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله عابدی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران استان گلستان، تصریح کرد: سند جامع و راهبردی استان با همت همه دستگاه های اجرایی تنظیم شده و نگاه استان در برنامه 6 و 7 توسعه است.

وی افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی استان سه میلیون و 900 ودر کشور هشت میلیون و 300 است که 47 صدم سرانه تولید ناخالص ملی کشور مربوط به استان گلستان است و رتبه 30 کشور را در این زمینه دارا هستیم.

گلستان در درآمد تولید ناخالص ملی  آخرین استان کشور است

عابدی با بیان این که به لحاظ  درآمدتولید ناخالص ملی گلستان آخرین استان است، گفت: سهم گلستان از تولید محصول ناخالص داخلی 1.13 درصد است و در رتبه 21 کشور قرار دارد.

وی با اشاره به این که در بخش کشاورزی سهم ما در کشور دو و 78 صدم است گفت: در این زمینه رتبه 13 کشور هستیم در صنعت هم ارزش افزوده استان در سال 90 در حدود 523 میلیارد تومان بود که این رقم در کشور 193 هزار میلیارد تومان و سهم گلستان تنها 27 صدم کشور که رتبه 26 را دارا هستیم.

عابدی سهم گلستان در بخش ارزش افزوده ساختمان را در کشور یک و دو دهم عنوان کرد و افزود: رتبه 20 کشور را دارا هستیم و سهم ما 899 میلیارد تومان است در حالی که کشور 75 هزار میلیارد تومان در این زمینه سهم دارد.

وی تصریح کرد: در خدمات سهم استان 4 هزار میلیارد تومان و در کشور هم 299 هزار میلیارد تومان سهم خدمات است  کخ رتبه ما در کشور نهم است.

عابدی در خصوص نرخ سواد در استان گفت: نرخ باسوادی شهری در گلستان 88 درصد و روستایی 77 درصد است و نرخ بیکاری استان 13.7 درصد گزارش شده که رتبه 24 را در کشور دارد.

وی بیان کرد: گلستان از نظر اقلیمی جزو هفت اقلیم از 13 اقلیم شناخته شده جهان است، از لحاظ تنوع محصولات کشاورزی نیز بیش از 70 نوع محصول زراعی و باغی با حجم 2.82 میلیون تن در سال دارد.

5 درصد پروتئین حیوانی کشور در گلستان تولید می شود

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استانداری گلستان بیان کرد: پنج درصد پروتئین حیوانی کشور با 3.8 میلیون واحد دامی و هفت میلیون قطعه طیور در گلستان تولید می‎شود.

کد خبر 2384485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha