۸ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۷

وزیر ارشاد:

معرفی هرچه بیشتر حضرت بی‌بی حکیمه(س) به مردم کشور ضروری است

معرفی هرچه بیشتر حضرت بی‌بی حکیمه(س) به مردم کشور ضروری است

گچساران – خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گمنامی حضرت بی‌بی حکیمه(س) در بین مردم کشور، معرفی هرچه بیشتر این امامزاده به مردم کشور را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی جنتی صبح پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه(س) در کنار مرقد مطهر این امام زاده در گچساران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت بی‌بی حکیمه به‌رغم جایگاه بسیار والایی که به‌عنوان خواهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و دختر امام موسی کاظم(ع) دارد تا اندازه زیادی در بین مردم کشور ناشناخته مانده است.

وی افزود: به جز در جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، در شهرهای مرکزی و پایتخت کمتر شناخته شده است و به نظر می‌رسد برگزاری این کنگره در معرفی این شخصیت گرانقدر به مردم ایران بسیار مهم است.

جنتی با اشاره به استقبال خوبی که از این کنگره شد، اظهار داشت: شخصیت‌های فراوانی دست به قلم شدند و مقالات خوبی نوشتند که بخشی در این کنگره عرضه شد و مجموعه آن به صورت کتابی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره اولین گام برای معرفی این امام زاده است، بیان داشت: بعد از آشنایی مردم، اقبال بیشتری به این حرم مطهر صورت می‌گیرد و مردم از برکات این امام زاده و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) بهره مند می‌شوند.

جنتی تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای مردم ایران است که این سرزمین مأمن فرزندان اهل بیت(ع) بوده و هر جا از ظلم و ستم خلفا فرار می‌کردند، به ایران پناه می بردند و مردم ایران هم آنها را در دل خود جای می دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  وجود حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) در این منطقه موجب برکات زیادی برای مردم این خطه شده و برای مردم ایران مایه افتخار است که چنین شخصیتی را در درون خود جای داده است.

وی با تقدیر از دستگاه‌ها و شخصیت‌هایی که در برگزاری این کنگره تلاش کردند، افزود: امیدوارم در سالهای آینده گامهای بیشتری در باشکوهی این کنگره برداشته شود تا همه مردم ایران با این مرقد مطهر آشنایی بیشتری پیدا کنند.

کد خبر 2412706

برچسب‌ها