۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰

بهشتی خبر داد:

كاهش 80 درصدی تلفات جاده‌ای قم با اختصاص 60 ميليارد تومان اعتبار

كاهش 80 درصدی تلفات جاده‌ای قم با اختصاص 60 ميليارد تومان اعتبار

قم - خبرگزاری مهر: مديركل راه و شهرسازی قم گفت: 60 نقطه حادثه‌خيز در جاده‌های استان قم شناسايی شده كه با اصلاح اين نقاط می‌توان تلفات جاده‌ای را تا 80 درصد كاهش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهشتي شامگاه چهارشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي به مناسبت هفته ايمني از 14 تا 25 آبان ماه اين خبر را اعلام كرد و گفت: 80 درصد تلفات جاده‌اي در 60 نقطه حادثه‌خيز است.

وي افزود: به طور متوسط براي اصلاح هر نقطه حادثه‌خيز يك ميليون تومان اعتبار نياز است، بنابراين با 60 ميليون تومان بودجه مي‌توان از تلفات جاده‌اي استان تا حدود 80 درصد جلوگيري كرد.

مديركل راه و شهرسازي استان قم از كاهش 37.5 درصدي تلفات جاده‌اي استان در 6 ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

بهشتي آماري از تعداد تلفات جاده‌اي ارائه نكرد ولي پيش از اين، جواد دلاوری معاون امور عمراني استاندار قم گفته بود: در 6 ماهه اول امسال تعداد 1144 فقره تصادف در حوزه راه‌های استان به وقوع پیوسته که از این تعداد 51 فقره تصادف منجر به فوت رخ داده که متأسفانه تعداد 95 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

فرهنگ‌سازی عبور و مرور ایمن برای مردم و رانندگان يكي از بهترين راه‌هاي افزایش ایمنی در سفرهای جاده‌اي محسوب مي‌شود؛ مسئله‌اي كه به گفته مديركل راه و شهرسازي محور شعار امسال هفته ايمني است.

بهشتي گفت: بايد اين اصل را بپذيريم كه در تمام حوزه‌هاي كاري، فعاليت‌هاي فرهنگي بايد اصل قرار گيرد.

مديركل راه و شهرسازي استان قم از روزهايي سخن مي‌گويد كه آموزش همگاني براي ارتقاي ايمني سفرهاي جاده‌اي در جامعه نهادينه شود.

کد خبر 2412708

برچسب‌ها