۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶

حجت الاسلام اسماعیلی:

احیا امر به معروف و نهی از منکر با شعار محقق نمی شود

احیا امر به معروف و نهی از منکر با شعار محقق نمی شود

قرچک - خبرگزاری مهر: امام جمعه قرچک گفت: احیا امر به معروف و نهی از منکر با شعار محقق نمی شود بلکه تحقق این مهم به عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز دارد..

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه و همزمان با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، دومین همایش امر به معروف با حضور امام جمعه، مسئولان و مدیران اجرایی، بسیجیان و فعالان حوزه امر به معروف در سالن همایش های دانشگاه پیام نور قرچک برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در این همایش با اشاره به توجه دین مبین اسلام به امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فروع دین اسلام همواره مورد تأکید نبی مکرم و ائمه معصومین(ع) بوده و ستارگان امت اسلامی همیشه پیروان خود را به احیای این دو فریضه الهی فراخوانده اند.

دشمن از آثار مثبت امر به معروف و نهی از منکر می ترسد

امام جمعه قرچک افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سال های گذشته با تبیین تلاش های دشمن در زمینه های فرهنگی، یکی از مهم ترین راه حل های مقابله با این تهدیدات را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می دانند و همگان را به اجرای این دو واجب فراموش شده دعوت کردند.

وی با اشاره به هراس دشمن از احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: دشمن به خوبی می داند که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی احیا و به طور کامل اجرا شود دیگر نمی تواند به نقشه ها و توطئه های شوم خود برسد به همین خاطر با تمامی توان و امکانات تلاش دارد تا مردم را نسبت به این دو فریضه الهی بدبین کند.

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت معنوی جامعه است

اسماعیلی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت معنوی جامعه است و وظیفه یک گروه و نهاد خاص نیست بلکه آحاد ملت و مسئولان در نظام اسلامی وظیفه دارند تا به رسالت خود در این زمینه عمل کرده و جلوی برخی انحرافات را بگیرند.

این مسئول هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد و بیان کرد: امام حسین(ع) بارها تأکید کردند که هدف ایشان از قیام بر ضد جور و ستم، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه دوستداران امام حسین (ع) نیز باید به این مهم همت گمارند.

وی انجام امر به معروف و نهی از منکر را دارای شرائط و ویژگی های خاصی دانست و گفت: گاهی امر به معروف و نهی از منکر آن است که انسان امر ‏به کاری کرده یا نهی از اقدامی کند ولی گاهی هم لازم است به زبان هایی غیر از امر کردن این کار را ‏انجام داد.

احیای فرایض الهی در جامعه نیاز مند مشارکت همگانی است

امام جمعه قرچک در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امر به معروف با شعار محقق نمی شود متذکر شد: احیا امر به معروف و نهی از منکر با شعار محقق نمی شود بلکه تحقق این مهم به عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز دارد زیرا توجه به این دو فریضه مهم و الهی به فرد و یا گروه خاصی محدود و منحصر نمی شود بلکه همه افراد جامعه باید احیای معروفات و مقابله با منکرات را به عنوان یک وظیفه شرعی و همگانی بدانند

این مسئول افزود: مقابله با منکرات و احیا معروفات به فرهنگ سازی مناسب و برنامه ریزی کامل نیاز دارد تا در سایه آن بتوان شاهد احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

کد خبر 2412753