۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۹:۰۹

گزارش خبري مهر/

بارش برف و باران در كردستان ادامه دارد/ مسدود شدن گردنه تته در سروآباد

بارش برف و باران در كردستان ادامه دارد/ مسدود شدن گردنه تته در سروآباد

سنندج – خبرگزاري مهر: بارش برف و باران كه از روز يكشنبه در كردستان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي استان اين روند بارشي تا پايان روز سه شنبه در مناطق مختلف كردستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، از بعد از ظهر يكشنبه موج جديد بارشي استان كردستان را فرا گرفت و شدت بارش ها به صورت برف و باران در بعضي از مناطق استان به حدي بود كه باعث بروز مشكلاتي براي مردم شد.

اين موج جديد بارشي در استان كردستان كه براي دومين بار در فصل پائيز آغاز شده بود اين بار نه تنها باعث شد كه زمين تشنه كردستان سيراب شود بلكه باعث به وجود آمدن موجي از شادي و خوشحالي در بين مردم به ويژه كشاورزان شد.

همزمان با آغاز بارش ها در استان كردستان اين بار نيز ارتفاعات استان به ويژه در شهرستان هاي سروآباد و حتي سقز و ديواندره نيز اولين برف پاييزي به زمين نشست و اين بارش ها در بعضي از مناطق به حدي بود كه تردد وسائل نقليه نيز با مشكلاتي مواجه شد.

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعيت فعلي جاده هاي اين استان گفت: شدت بارش باران و حتي برف باعث كندي تردد در بعضي از مسيرهاي استان كردستان شده است و حتي اين بارش در مناطق درون شهري نيز آب گرفتگي معابر را به دنبال داشته است.

محمد راشد مرس گرجي با اشاره به مسدود شدن يكي و گردنه صعب العبور استان كردستان به دليل بارش برف در استان كردستان عنوان كرد: به دلیل بارش برف در گردنه تته و ژالانه در این استان، هم اکنون تردد در این مسیرها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وي افزود: بارش برف در این مسیرها به بیش از ۱۰ سانتیمتر رسید و گردنه تته به مدت یک ساعت مسدود شد و کارکنان راهداری استان با حضور در محل بارش مسير را باز كردند و هم اكنون تردد در آن جريان دارد.

مدير كل هواشناسي استان كردستان نيز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وضعيت بارش ها در اين استان طي دو روز اخير بيان كرد: بر اساس گزارس ايستگاه هاي هواشناسي، کانون بارشها در غرب استان بوده است و مریوان در روز دوشنبه بالغ بر ۱۸ ميليمتر بارش گزارش شده است.

محمد طالب حيدري با اشاره به وضعيت جوي استان طي روزهاي آينده يادآور شد: موج بارشی تا سه شنبه در کردستان فعال خواهد بود و بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی، به دنبال عبور این سامانه، دمای هوای استان کردستان از چهارشنبه تا جمعه حدود ۱۰ درجه کاهش می یابد و منجر به یخبندان خواهد شد.

وي با بيان اينكه بايد مردم استان پيش بيني هاي لازم را انجام دهند، گفت: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته اين موج هواي سرد در استان كردستان يكي و روز ادامه خواهد داشت و انتظار مي رود كه مردم در اين زمينه اقدامات مورد نياز را انجام دهند.

همچنين بر اساس گفته هاي فرمانده پليس راه كردستان هم اكنون تردد در تمامي مسيرهاي استان ادامه دارد ولي در بعضي از مسيرها به دليل بارش باران و همچنين مه گرفتگي ترددها به كندي صورت مي گيرد.

رمضان نادري در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعيت فعلي راه هاي استان كردستان اظهار داشت: گزارش همكاران ما از سطح استان كردستان نشان مي دهد كه در حال حاضر همه محورهای استان باز است ولی به دلیل ادامه بارشها و مه گرفتگی در گردنه ها از جمله گردنه توت سرخان حد فاصل مریوان و سقز، تردد به سختی صورت می گیرد.

وي ضمن درخواست از رانندگان وسائل نقليه براي رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي عنوان كرد: به رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان کردستان را دارند توصيه مي شود كه با توجه به پیش بینی هواشناسی درباره شدت گرفتن بارشها طي امروز حد الامکان از مسیرهای برف گیر استان تردد نکنند.

فرمانده پليس راه استان كردستان عنوان كرد: در حال حاضر و با حضور همكاران پليس در مسيرهاي مختلف استان كردستان به همراه داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرما زا و مقداری غذای خشک توصيه مي شود.

شب گذشته نيز شدت بارش ها در سنندج به حدي بود كه باعث آب گرفتگي شديد در معابر شد و اين آب گرفتكي در بعضي از مسيرها از جمله شهرك بهاران، بلوار پاسداران، بلوار شبلي، بلوار جانبازان و چند مسير ديگر تردد مردم با وسائل نقليه به سختي صورت مي گرفت.

کد خبر 2414998

برچسب‌ها