۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۸

لاریجانی:

طولانی‌تر شدن مذاکرات به نفع آمریکا نیست/ عدم رویکرد راهبردی آمریکا در مذاکرات

طولانی‌تر شدن مذاکرات به نفع آمریکا نیست/ عدم رویکرد راهبردی آمریکا در مذاکرات

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طولانی شدن مذاکرات به نفع آمریکا نیست و آنها در نحوه مذاکرات رویکرد راهبردی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به مشهد مقدس در فرودگاه شهید هاشمی نژاد در ارتباط با مذاکرات اخیر آمریکا و ایران تصریح کرد: این مذاکرات مانند گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته که همراه با مسائل دیگری بود که ممکن است این روش ها تاکتیک های مذاکراتی باشد تا امکان چانه زنی را برای آنها بالا ببرد چرا که نحوه مذاکرات آنها رویکرد راهبردی ندارد و تنها موجب طولانی شدن مذاکرات می شود.

وی ادامه داد: من معتقدم باید از فرصت هایی که ایجاد شده استفاده کنند چرا که طولانی شدن مذاکرات به نفع آنها نیست و این تاخیرها نباید موجب دلسردی ایران در مذاکرات شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با هدف سفر به مشهد اظهار کرد: زیارت بارگاه رضوی همچنین حضور در همایش ملی-منطقه‌ای راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی از اهداف سفر به مشهد است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی موضوع مهمی است که باید در کشور و خراسان رضوی تحقق پیدا کند و به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی ما نیازمند مدل های اجرایی مناسبی هستیم به ویژه در بخش کشاورزی با توجه به بحران آب و خشکسالی که در اکثر استان های کشور از جمله خراسان رضوی این موضوع حائز اهمیت بیشتری است.

لاریجانی تصریح کرد: با توجه به اینکه اولین همایش ملی ـ منطقه‌ای راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی کشور در خراسان رضوی برگزار می شود امیدواریم این همایش یک نمونه خوبی باشد و امیدواریم بتواند راهکارهای حاصل از این همایش در سایر استان های کشور نیز اجرایی شود.

وی در ارتباط با بحث حاشیه نشینی و ظرفیت های شهر مشهد برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: خراسان به ویژه مشهد مزیت های منحصر به فردی نسبت به سایر استان ها و شهرهای کشور دارد، ظرفیت هایی مانند وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) که سالانه مشتاقان زیادی را برای زیارت به این شهر مذهبی جذب می کند فرصتی است که برای سایر شهرهای کشور وجود ندارد و موجب رونق اقتصادی این شهر شده است.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: در سال های گذشته در مجلس وضع ممتازی را برای برخی از شهرهای مذهبی از جمله مشهد در نظر گرفته شده بود که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی کشور بتوانیم این شرایط ممتاز را افزایش دهیم.

وی خراسان رضوی را یکی از قطب های صنعتی کشور اعلام کرد و گفت: مشهد به عنوان یکی از قطب های تولیدی کشور می تواند نقش موثری با فعال کردن بخش های تولیدی در شرایط اقتصاد مقاومتی کشور ایفا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث خشکسالی و کمبود آب در خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی یکی از قطب های کشاورزی کشور است که مانند سایر استان ها با بحث کمبود آب مواجه است و یکی از بخش هایی که در این همایش دنبال می شود تدوین راهکارهای مناسبی برای بهینه کردن مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بحث هایی که در این همایش مطرح می شود ما شاهد توسعه بخش کشاورزی و بهره وری بالا در بخش تولیدی باشیم که موجب بهروری بالا در این زمینه شود.

گفتنی است، رئیس مجلس امروز پنجشنبه مشهد مقدس را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

 

کد خبر 2425023

برچسب‌ها