۶ آذر ۱۳۹۳، ۹:۰۱

لیگ باشگاهی کشتی آزاد جهان در جویبار آغاز شد

لیگ باشگاهی کشتی آزاد جهان در جویبار آغاز شد

جویبار - خبرگزاری مهر: نخستین دوره رقابتهای لیگ جهانی کشتی آزاد با حضور تیمهایی از داخل و خارج کشور در پایتخت کشتی جهان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره رقابتهای لیگ کشتی آزاد جام باشگاهی جهان در حالی از صبح پنجشنبه در سالن پهلوان حاجی زاده جویبار آغاز شد که قهرمان و پهلوانان مطرح و صاحب نامی از کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

در این دوره از رقابتها که تیم های خارجی از کشورهای آذربایجان، آمریکا، ترکیه، کوبا، مغولستان، قرقیزستان، چین، سوریه، افغانستان، بنگلادش و بروندی حضور دارند، چهار تیم از کشورمان نیز به نامهای بیمه رازی و شهدای جویبار، گاز مازندران، شورای شهر کرج و کفایتی مشهد نیز شرکت دارند.

اولین دوره رقابتهای جام باشگاهی جهان در جویبار را داورانی مطرحی قضاوت می کنند که شامل، محمد ابراهيم امامي(رئيس كميته داوران)،جواد كريمي(دبير كميته داوران و هماهنگ كننده داوران)، اردوان صاحب (خوزستان) ، محمدعادلپور(زنجان)، سيدعلي سيدگرمرودي (اردبيل)، احمدحاج آقا پور(تهران)، عباس شجاعي(فارس)، سيد محمود صياد(مازندران)، علي زارع شريف(اصفهان)، منصور كياني (كرمانشاه)، حميد امامي(خراسان رضوي)، فريدون عابدين نژاد(البرز) و بهنام شيرمحمدي(تهران) هستند.

همچنین سه داور بین المللی نامهای محمد رحيم پور(كردستان)، محمد ابراهيم امامي(تهران)، كوروش تقي زاده(بوشهر) ذخیره هستند و علاوه بر این داورانی از کشورهای آذربایجان، کوبا، قرقیزستان، مغولستان، ترکیه و افغانستان در این رقابت ها حضور دارند.

کشتی

 جوایز دلاری این مسابقات، انگیزه تیمها را برای حضور افزایش داده است و نخستین دوره رقابت های لیگ جهانی کشتی آزاد  با جایزه 50 هزار دلاری در ایران برگزار می شود و به تیم های اول تا سوم  این رقابت ها در كشتي آزاد که روزهای 6 و 7 آذرماه در جویبار برگزار خواهد شد، به ترتیب 25، 15 و 10 هزار دلار جایزه اهدا می شود.

برنامه و شرايط برگزاري نخستين دوره رقابت هاي ليگ جهاني كشتي آزاد به این صورت است که مسابقات به صورت  تیم به تیم در اوزان 57 - 61 - 65- 70- 74 -86 - 97 - 125کیلوگرم (2 کیلوگرم ارفاق وزن مورد قبول است) و در قالب چهار گروه برگزار می شود که تیم های اول هر گروه به ترتیب گروه‌بندی، رقابت‌های نیمه‌نهایی را برای حضور در مرحله نهایی با یکدیگر برگزار خواهند کرد و تیم‌های برتر رقابت‌های نیمه نهایی برای فینال و تیم‌های بازنده برای کسب رتبه سوم و چهارمی رقابت خواهند کرد.

چهار تیم دوم هر گروه نیز به همین ترتیب برای کسب عناوین پنجم، ششم، هفتم و هشتم رقابت می‌نمایند. رقابت برای کسب مقام نهم و دهم توسط دو تیمی(تیم سوم به بعد) که در میان چهار گروه ذیربط، از امتیاز برتری برخوردار باشند برگزار خواهد شد. دو تیم رقابت کننده برای کسب مقام نهم و دهم نمی‌توانند از یک گروه باشند.

وزن کشی این مسابقات شامگاه چهارشنبه برگزار شد و رقابتها در روز پنجشنبه، ساعت 9 تا 14، رقابت های مقدماتی گروه های A-B-C-D، ساعت 16 تا 16:30 مراسم افتتاحیه و ساعت 16:30 تا 21 رقابت های مقدماتی گروه های  A-B-C-D و جمعه 7 آذرماه: ساعت 9 تا 13 رقابت های تیم های سرگروه  گروه های A-B-C-D، رقابت های تیم های دوم گروه های A-B-C-D و تیم های نهم و دهم، هفتم و هشتم و پنجم و ششم، ساعت 16 تا 19: مسابقات رده بندی و پس از آن مسابقات فینال برگزار می شود.

علي رضا حيدري قهرمان المپيك و جهان و نايب رئيس فدراسيون كشتي به عنوان نماينده رسمي فدراسيون در نخستين دوره رقابت هاي ليگ جهاني كشتي آزاد در جويبار معرفي شد و همچنین ابراهیم عادل مصطفی از کشور مصر نیز بعنوان نماینده فیلا بر این رقابت ها نظارت می کند.

کد خبر 2430790

برچسب‌ها