۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۹:۱۷

عمادی:

آموزش و پرورش وظیفه اولیا است

آموزش و پرورش وظیفه اولیا است

اهواز - مشاور استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش کار اداره آموزش و پرورش و معلم نیست بلکه وظیفه اولیا است که مدرسه به کمک آنها آمده و پرورش آنها را تکمیل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول عمادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: رابطه معلم و شاگرد در جامعه ما از یک رابطه عمیق در گذشته، امروزه به جایی رسیده است که معلمی به دست دانش آموزش کشته می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کار اداره آموزش و پرورش و معلم نیست بلکه وظیفه اولیا است که مدرسه به کمک آنها آمده و پرورش آنها را تکمیل می کند.

مشاور استاندار خوزستان در امور مرتبط با آموزش و پرورش، دلایل موفقیت آموزش و پرورش در استان های دیگر از جمله یزد را تنها در یک تمایز با خوزستان دانست و عنوان کرد: این تمایز در همبستگی و یکپارچگی میان خانواده و آموزش و پرورش است و به این نتیجه رسیده اند که آموزش و پرورش کار همه است که از خانواده آغاز می شود.

وی، برقراری زنگ اولیا در مدارس را تنها راه حل ندانست و گفت: اجرای این زنگ در هشت ماه سال تحصیلی در حدود 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مشخص نیست که اثر بخشی آن چقدر است ما نیاز به یک حرکت عمومی داریم.

عمادی، پیشنهاد اینکه هر اداره مسئولیت یک مدرسه را بر عهده بگیرد را داد و تصریح کرد: این حمایت به معنای استفاده از اعتبارات این اداره نیست بلکه می تواند نقش واسطه و تسهیل گر را داشته باشد.

در این جلسه فرزانه عیدی وندی، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: یکی از برنامه های عملیاتی در راستای تدوین برنامه های آموزش و پرورش توسعه تعامل با اولیای دانش آموزان در راستای تعلیم و تربیت طرح زنگ اولیا است.

وی ادامه داد: این طرح در کلیه مدارس ابتدایی استان در ساعت پایانی چهارشنبه آخر هر ماه اجرا و یک تعامل دو سویه میان والدین و مدرسه برقرار می شود.

عیدی وندی بیان کرد: در این زنگ والدین را با روش های برنامه ریزی آموزشی، استفاده بهینه دانش آموزان از فضای مجازی، روش های جدید تدریس و... آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نیازمند کمک افراد متخصص هستیم عنوان کرد: تنها حضور معلمان در این جلسات کافی نیست و در راستای اجرای بهینه بهتر است از افراد فرهیخته و متخصص استفاده شود.
 
 

کد خبر 2435776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha