۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

سومین سمینار «زن، ورزش و رسانه»؛

شهریان: یکی از مهم‌ترین کارهای رسانه، آگاه‌سازی زنان و الگوسازی است

شهریان: یکی از مهم‌ترین کارهای رسانه، آگاه‌سازی زنان و الگوسازی است

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان با اشاره به نقش رسانه ها در گرایش بانوان به ورزش گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای رسانه، آگاه‌سازی زنان جامعه و الگوسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین سمینار علمی ورزشی «زن، ورزش و رسانه» به همت انجمن ورزشی نویسان از ساعت 8 صبح امروز (پانزدهم آذرماه) در هتل المپیک افتتاح شد.

رباب شهریان، معاون وزیر ورزش و جوانان که یکی از مهمانان ویژه ای همایش بود با اشاره به ورزش جوانان، اظهار کرد: زنان نیمی از جامعه هستند و در تربیت نیم دیگر جامعه نیز سهم زیادی دارند. رسانه برای پیشرفت ورزش بانوان یکی از کارآمدترین بخش‌هاست.

وی افزود: هر وقت رسانه ما تصویر خوبی از ورزش زنان نشان داده، مشارکت و مخاطب بیشتری داشته‌ایم. بحث ورزش همگانی نیز یکی از مهم‌ترین چالش‌هاست که در این خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری نیز راهگشا است.

شهریان تصریح کرد: اداره الگوی شایسته‌ای از زنان ایران با توجه به بحث‌های فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است. ارتباط رسانه و مردم تا حدی نزدیک شده که همه اقشار ورزش سعی می‌کنند از طریق تلویزیون و مطبوعات این قضیه را دنبال کنند. یکی از مهم‌ترین کارهای رسانه، آگاه‌سازی زنان جامعه و الگوسازی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر رسانه نقش حمایتی خود را تقویت کند، به توسعه ورزش بانوان می‌انجامد. در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا سهم بانوان در پوشش‌های خبری نسبت به آقایان کمتر است. پیشنهاد ما این است که دانش آموختگان و متخصصان ورزشی را به سمت رسانه ببریم.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در این زمینه، عدم جذب حامیان مالی از ورزش بانوان است، افزود: اگر رسانه‌ها به ما در بخش پوشش خبری کمک بیشتری کنند، بهتر می‌توانیم اسپانسر جذب کنیم. در یک سال اخیر رسانه‌ها توجه زیادی به ورزش بانوان داشتند و این قضیه را در بازی‌های آسیایی و پار آسیایی هم مشاهده کردیم. حضور زهرا نعمتی به عنوان یک نماینده در کمیته ملی المپیک بسیار برای ما ارزشمند بود.

به گزارش مهر، در ادامه این جلسه "ورنا بورک"، عضو هیات رئیسه فیزو سخنرانی خود را این گونه شروع کرد. از طرف رئیس فرانسوی فدراسیون فیزو از شما به خاطر این سمینار تشکر می‌کنم. ارتباط نزدیکی بین فیزو و انجمن ورزشی‌نویسان ایران وجود دارد و من در این کشور احساس مهمان‌نوازی می‌کنم.

همچنین دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ورزش زنان، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کارهای بزرگی در ورزش زنان رخ داده و روند موجود، گویای تلاش‌های خوبی در این زمینه بوده است. هر چند تا رسیدن به وضع مطلوب، راه طولانی در پیش داریم.

وی افزود: کشور ما در رابطه با حضور زنان در عرصه‌های مختلف ورزش پیشتاز بوده و به موفقیت‌های ارزشمندی نیز رسیده است. در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تاکید شده که زنان باید در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حضور داشته باشند.

احمدی در ادامه بیان کرد: در توسعه ورزش بانوان باید به بخش همگانی توجه ویژه‌ای شود. همچنین باید از موفقیت‌های ارزشمند زنان ورزشکار در دوره اخیر بازی‌های آسیایی یاد کنیم. اولین مدال ارزشمند طلا را در این بازی‌ها، زنان کسب کرده‌اند و حضور و موفقیت زنان در این دوره چشمگیر بود. همچنین در بازی‌های پار آسیایی نیز ورزشکاران جانباز و معلول درخشش فوق‌العاده‌ای داشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از همه کسانی که در برگزاری این سمینار به ما کمک کردند، از یونسکو گرفته تا انجمن جهانی ورزشی‌نویسان تشکر و قدردانی ویژه‌ای می‌کنم.

 

کد خبر 2436667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha