۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸

محبی:

معلمان مهارت‌های تفکر را در دانش‌آموزان توسعه دهند

معلمان مهارت‌های تفکر را در دانش‌آموزان توسعه دهند

بیرجند- مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان مهارت‌های تفکر را در دانش‌آموزان توسعه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم محبی  ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی کیفیت‌بخشی و درس پژوهشی شهرستان بیرجند اظهارکرد: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ پایه نهم در نظام آموزشی کشور استقرار می‌یابد بنابراین بحث تامین نیروی مورد نیاز در این پایه و ساماندهی آنها مطرح است.

محبی عنوان کرد: رویکرد اساسی نظام تربیت رسمی و عمومی سازگاری رهافیت‌های دین‌محوری، موقعیت‌شناسی و موقعیت‌آفرینی است.

وی با بیان اینکه آنچه برای انسان مهم است فطرت او بوده و باید انسان به تجربه و علم خود مغرور نشود، افزود: وقتی از کیفیت در امر آموزش صحبت می‌شود سه نکته هدف، رویکرد و مدل تعلیم و تربیت مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش ماموریت آموزش و پرورش را کیفیت یادگیری و تربیت همه جانبه دانش‌آموزان دانست و افزود: کانون اهداف آموزش و پرورش مدرسه است.

وی با بیان اینکه تربیت نسلی مومن، فکور و کارآفرین از اهداف آموزش و پرورش است، عنوان کرد: راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است.

محبی توانمندی و مشارکت نیروی انسانی، فرآیند یاددهی و یادگیری، مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه، سلامت تربیت‌بدنی پیشگری و امنیتی، خلاقیت و نوآوری نظام تشویق و انگیزشی از محورهای کیفیت‌بخشی در برنامه‌های تعالی مدرسه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: معلمان باید هدف خود را به جای افزایش نمره، محفوظات دانش‌آموز و کمیت آموزش به سمت توسعه مهارت‌های تفکر دانش‌آموزان سوق دهند.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باید در کنار ارتقای مهارت‌های شغلی و زندگی مهارت‌های تفکر دانش‌آموزان نیز رشد یابد.

وی با بیان اینکه ما در نظام آموزش و پرورش به دنبال تربیت افراد پرسش‌گر و پژوهش‌محور هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر رویکرد اکتشافی و تعاملی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

محبی عنوان کرد: در رویکرد اکتشافی و تعاملی باید انسان‌هایی تربیت شوند تا در هر شرایطی خودباوری و خوداتکایی را در خود ارتقاء داده و به دنبال تولید کار بروند.

وی مدل بعدی در امر مدیریت را نظارت آموزشی دانست و یادآور شد: تاکنون نظارت کیفی در آموزش و پرورش کمتر مورد توجه بوده است.

کد خبر 2442892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha