۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷

خادمی به مهر خبر داد:

آغاز کاشت چغندرقند در پلدختر/ نیاز کارخانه قند لرستان تامین می شود

آغاز کاشت چغندرقند در پلدختر/ نیاز کارخانه قند لرستان تامین می شود

پلدختر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از آغاز کاشت محصول زراعی چغندرقند در این شهرستان به منظور تامین نیاز کارخانجات تولید قند از جمله کارخانه قند لرستان خبر داد.

علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هدف از کاشت محصول چغندر قند توسعه و ترویج کشت این محصول در شهرستان، تامین خوراک کارخانجات قند و افزایش مدت زمان فعالیت کارخانه های قند است.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید محصول چغندرقند در نهایت تولید قند و شکر در کشور افزایش می یابد افزود: این امر موجب شده که اشتغال زایی در بخش کشاورزی افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: کارخانه های ایجاد شده از زمان برداشت محصول در این مناطق شروع به کار می کنند و تا پایان برداشت محصول در این مناطق به کار خود ادامه می دهد و پس از پایان برداشت و تحویل چغندرقند کارخانه ها به علت نبود محصول تا سال آینده فعالیتی ندارند.

خادمی با اشاره به چاره اندیشی برای رفع این مشکل در لرستان افزود: با توسعه و ترویج کاشت چغندرقند در مناطق گرم کوهدشت و پلدختر این امکان وجود دارد که با تغییر تاریخ کشت و امکان برداشت چغندرقند بعد از مناطق سردسیر خوراک لازم برای کارخانه های قند فراهم شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح کارخانه ها می توانند مدت زمان بیشتری در طول سال فعالیت داشته باشند که این موضوع می تواند باعث افزایش تولید کارخانه ها، تداوم اشتغالزایی ایجاد شده در کارخانه های قند و همچنین ایجاد اشتغال در مناطق زیر کشت چغندر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: در این طرح حدود سه هکتار از اراضی آبی "وره زرد خرسدر" شهرستان پلدختر به کاشت چغندر قند اختصاص داده شد.

خادمی افزود: کل این سطح به صورت مکانیزه با استفاده از بذور اصلاح شده کشت شده است و به طور متوسط از هر هکتار ۱۲۰ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

وی گفت: با توجه به عقد قرارداد با کارخانه قند لرستان این محصول به کارخانه قند لرستان تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 2443795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha