۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

دسمي عنوان كرد:

امام جماعت فاضل مهمترين عامل رونق مساجد است

امام جماعت فاضل مهمترين عامل رونق مساجد است

اهواز ـ مدير آموزش و مسئول طرح صالحين سازمان بسيج كشور عنوان كرد: امام جماعت فاضل مهمترين عامل براي رونق مساجد و تبديل شدن آنها به يك مسجد نمونه و موفق است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعيد دسمي صبح امروز در مراسم افتتاح بيست و سومين اجلاس سراسري نماز كه در سالن امام رضا (ع) شهرك نفت اهواز برگزار شد، اظهار كرد: اين اجلاس تجربه موفقي است كه منشا آن در خوزستان و شهر اهواز با هدايت و راهبري آيات عظام استان انجام شد. يك دهه بعد از سال 70 اين تجربه خوب پخته شده و كارهاي تكميلي و تجميعي بر آن انجام شد و مقرر شد كه در سطح كشور به صورت سراسري اجرا شود.

وي افزود: از سال 80 تا 86 طي 6 سال 29 هزار مسجد را در سطح كشور ارزيابي كرديم و مجموعه عواملي را كه باعث شدند به يك مسجد نمونه و موفق تبديل شوند را احصا كرديم كه 29 عامل بودند.

مدير آموزش و مسئول طرح صالحين سازمان بسيج كشور تصريح كرد: مهمترين عامل امام جماعت فاضل براي رونق يك مسجد با شاخص هايي مانند وقت گذاري براي مسجد، برقراري ارتباط با محله و نمازگزاران و اعمال اصول و قواعد مديريت بود.

دسمي يادآور شد: عامل دوم انجام و هماهنگي دروني مسجد مانند امام جماعت، بسيج مسجد، هيئت امنا، توليت و غيره بوده است. هرجا اين عوامل با هم هماهنگ بودند آن مسجد موفق بوده است.

وي بيان كرد: كمتر اتفاق افتاده در مسجدي وارد شويم كه هرج و مرج بر آن حاكم بوده و در مقابل آن مسجد رونق داشته باشد. مجموعه هايي كه مساجد فعال و سرزنده را اداره مي كنند انقلابي، پرشور و با روحيه جواني هستند.

مدير آموزش و مسئول طرح صالحين سازمان بسيج كشور گفت: برنامه هاي منسجم و متناسب با سنين افراد در مسجد بايد طراحي شود و حق بچه، نوجوان، جوان، پير، زن و مرد در اين برنامه ها رعايت شود. مساجدي كه به اين گونه رعايت كنند از رونق بالايي برخوردار هستند.

دسمي تاكيد كرد: يكي ديگر از عوامل رونق مساجد بهره گيري از ظرفيت طلاب، دانشجويان و معلمان است كه در جايگاه هاي مختلفي ايفاي نقش مي كنند. نماز جماعت به مكمل هايي نياز دارد و صرفا اينكه بگوييم نماز خوب است، كافي نيست.

وي در پايان گفت: در حقيقت براي نماز به استمرار و عوامل نگهدارنده نياز داريم. به اين شكل كه به صورت چهره به چهره براي هر 15 نوجوان يك نفر را قرار دهيم تا همه مسائل و مشكلات آن ها را پيگيري كند و ارتباط آن ها را با نماز دائم برقرار كند.

 

کد خبر 2453228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha