۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۱۹

ازهاری:

اعتبار مورد نياز برای نجات بخشی درياچه زريوار مريوان تامين شده است

اعتبار مورد نياز برای نجات بخشی درياچه زريوار مريوان تامين شده است

سنندج-معاون برنامه ریزی استاندار کردستان عنوان کرد: تاکنون مشکل اعتباری در رابطه با اقداماتی که برای حفظ دریاچه زریوار انجام شده است، نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری امروز شنبه در جلسه ستاد نجات بخشی دریاچه زریوار که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: سال گذشته در چنین ایامی زنگ خطر نابودی دریاچه زریوار به صدا درآمد.

وی عنوان کرد: درصورتی که وضعیت دریاچه زریوار به همین روال کنونی پیش رود شاهد مرگ تدریجی و نابودی این اکوسیستم خواهیم بود.

وی اظهارداشت: درسفر خردادماه امسال رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان مقرر شد باتوجه به اهمیتی که دریاچه زریوار برای استان و کشور دارد جزو موضوعات مطرح شده در شورای آب و هم چنین شورای عالی محیط زیست قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان ادامه داد: در رابطه با اقداماتی که برای حفظ دریاچه زریوار انجام شده تاکنون با مشکل اعتباری مواجه نبوده ایم و هر زمان که اعلام نیازی برای اعتبار در خصوص دریاچه شده اختصاص یافته است.

ازهاری عدم وجود مطالعه ی جامعی درخصوص  تالاب زریوار را بزرگ ترین مشکل این دریاچه خواند وگفت: مطالعه ای جامع و بادیدی همه جانبه در خصوص این دریاچه باید انجام شود.

وی افزود: چند سال گذشته اداره کل محیط زیست خواستار تخصیص اعتباری برای خرید دستگاه تراکستور شد و این کار هم انجام گرفت ولی این دستگاه متاسفانه مدتی بدون استفاده درفرمانداری مریوان نگهداری می شد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ تاکنون قرار بوده که دریاچه زریوار در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب ثبت شود، عنوان کرد: متاسفانه بعد از گذشت حدود هشت سال هنوز این امر محقق نشده است.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان بیان کرد:تاکنون هم هیچ استانداری دستور توقف پروژه های عمرانی جوار دریاچه زریوار را صادر نکرده است.

کد خبر 2455092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha