۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

سنجاقک‌های سبز بر شانه‌ سیمرغ فجر می‌نشینند

سنجاقک‌های سبز بر شانه‌ سیمرغ فجر می‌نشینند

فیلم مستند «زندگی پنهان» به کارگردانی دلاور دوستانیان که به بررسی زندگی سنجاقک های نادر در ایران اختصاص دارد در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود.

دلاور دوستانیان درباره مستند «زندگی پنهان» که در بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد به خبرنگار مهر گفت: «زندگی پنهان» یک اثر 60 دقیقه‌ای درباره زندگی گونه ای از حشرات و دو زیست های نادر در ایران است.

وی با اشاره به چرایی ساخت سوژه این فیلم مستند بیان کرد: حرفه اصلی من فیلمبرداری است اما به دلیل علاقه ای که به حیات وحش ایران به خصوص گونه های خاص حشرات دارم، تصمیم گرفتم این مستند را کارگردانی کنم.

مستند زندگی زندگی پنهان

این مستندساز افزود: برای فیلمبرداری این مستند نیاز به لنزهای خاص ساخت اینگونه فیلم ها داشتم اما به دلیل نبود امکانات مناسب مجموع لنزهایی که هنگام فیلمبرداری به کار گرفتم از جمله لنزهای ابداعی خودم بود که خوشبختانه در طول کار متوجه شدم که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

دوستانیان با اشاره به ساختار این فیلم مستند عنوان کرد: این فیلم 60 دقیقه ای در سه اپیزود ساخته شده است. اپیزود نخست از این مجموعه درباره سنجاقک های نادر موجود در ایرن است که دارای سه رنگ سبز، سیاه و زرد هستند که در طول روایت مستند هر یک از این سنجاقک ها دچار حادثه می شوند.

کارگردان مستند «زندگی پنهان» درباره اپیزود دوم از این مجموعه گفت: اپیزود دوم از این مستند به جفت گیری، زایش و زندگی قورباغه ها به عنوان نوعی دو زیست کمیاب ایرانی اختصاص دارد که مجموع این مستند زیر آب می گذرد.

فیلم مستند زندگی پنهان

دوستانیان ادامه داد: اپیزود سوم درباره زندگی حشراتی است که به هیولای کوچک شهرت دارند.

کارگردان فیلم«زندگی پنهان» در پایان صحبت های خود با اشاره به این مطلب که مستند خوب در جشنواره فیلم فجر دیده می شود، گفت: به اعتقاد من فیلم خوب مسیر خود را پیدا می کند و در جشنواره های مختلف و با شرایط گوناگون دیده می شود بنابراین با نظر برخی از مستندسازان که معتقدند فیلم مستند در جشنواره فجر دیده نمی شود مخالف هستم.

کد خبر 2455498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha