۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۲۵

مهاجری نژاد:

موزه بزرگ تاریخی لرستان ایجاد می شود/ تامین اعتبار برای آزاد سازی قلعه

موزه بزرگ تاریخی لرستان ایجاد می شود/ تامین اعتبار برای آزاد سازی قلعه

خرم آباد - : مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از ایجاد موزه بزرگ این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مهاجری نژاد عصر دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری لرستان اظهار داشت: موزه بزرگ لرستان به زودی در استان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به برنامه زمانبدی شده برای ایجاد موزه بزرگ لرستان عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این شده این موزه ظرف مدت زمان یک سال در استان لرستان راه اندازی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به پیش بینی مشاور برای مطالعه ایجاد موزه لرستان تاریخی لرستان بیان داشت: یک ماه پیش مشاور برای مطالعه این طرح در نظر گرفته شده و هم اکنون کار مطالعات آن در حال انجام است.

مهاجری نژاد با بیان اینکه طرح مطالعاتی این موزه تاریخی تا دو هفته دیگر از سوی مشاور به اتمام می رسد تصریح کرد: به محض اتمام کار مطالعاتی آن کار اجرایی این موزه تاریخی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اینکه کار در موعد مقرر به اتمام برسد هم اکنون ما به صورت امانی پروژه را آغاز کرده ایم ادامه داد: این موزه تاریخی لرستان در محل باغ گلستان خرم آباد راه اندازی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اختصاص اعتبارت ملی و همچنین استانی برای راه اندازی موزه تاریخی لرستان افزود: با پیمانکار اجرای این موزه نیز وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ موزه بزرگ تاریخی لرستان راه اندازی شود.

مهاجری نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تامین اعتبارات لازم برای آزاد سازی بخشی از قلعه فلک الافلاک لرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی این بود که تا پایان سال ۹۳ حداقل قسمتی از حریم قلعه که در اختیار ارتش است را آزاد سازی کنیم یک ماه قبل اعتبارات لازم برای این امر اختصاص یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان آذر ماه امسال کار آزاد سازی این بخش از قلعه فلک الافلاک لرستان اجرایی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از مرمت و احیا دو پل تاریخی کشکان و شکسته لرستان خبر داد و گفت: این پلها که در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند باید هر چه زودتر کار مرمت و احیا آنها به اتمام برسد.

مهاجری نژاد با تاکید بر اینکه اگر ظرف دو سال آینده این اقدام عملیاتی نشود این پلهای تاریخی لرستان از فهرست ثبت موقت جهانی حذف می شوند گفت: هم اکنون طرح مرمت و احیا این دو پل تاریخی از سوی مشاور آماده شده و امیدواریم ظرف یک سال آینده کار مرمت آنها به اتمام برسد.

کد خبر 2455972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha