۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

معاون شهردار تهران:

انجام معاينه فنی‌ جزء بديهی‌ترين رفتارهای ترافيكی است

انجام معاينه فنی‌ جزء بديهی‌ترين رفتارهای ترافيكی است

معاون شهردار تهران انجام تست‌های دوره‌ای معاينه فنی در اتوبوس‌های برون و درون شهری را جزء بديهيات رفتار صحيح ترافيكی دانست و گفت: بی توجهی به این موضوع در وهله نخست جان راننده را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد جعفر تشكري هاشمي با يادآوري اينكه تست‌هاي دوره‌اي معاينه فني عاملي پيشگيرانه هستند كه هم حافظ جان مردم‌اند و هم محيط زيست افزود: وقتي در يك تست دوره‌اي صحت و سلامت عملكرد سيستم سوخت اتوبوسي بررسي مي‌شود نتايج آن تنها به كاهش حجم آلاينده‌هاي توليدي و پاكي هواي شهرها نمي‌انجامد بلكه ايرادات فني خودرو كه حادثه‌ساز هستند برطرف مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اينكه رانندگان اتوبوس‌هاي مسافربري با بي‌توجهي‌شان به نكات مهم ايمني كه در معاينه‌ فني‌هاي دوره‌اي رعايت مي‌شود شاخص ايمني سفرهاي جاده‌اي را كاهش مي‌دهند تصريح كرد: وقتي در گزارشات اشكال فني توسط كارشناسان به ثبت مي‌رسد به اين معناست كه زنگ خطر به صدا در ‌آمده و جان راننده در خطر است. مسئله مهمي كه اگر مورد غفلت واقع شود مرگ‌ آفرين است.

به گفته تشكري هاشمي بر اساس قانون، نظارت بر عملكرد اتوبوس‌هاي برون شهري برعهده وزارت راه و درون شهري بر عهده شهرداري‌هاست. مسئله مهمي كه به نظر مي‌رسد از سوي شهرداري‌ها به درستي در حال اجراست اما در مبادي سفر با جديت كمتري در حال پايش و نظارت است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: به منظور نظارت هر چه دقيق‌تر، آئين نامه‌اي در كميسيون كلان‌شهرهاي دولت مطرح و در حال پيگري براي تصويب است تا در قالب آئين‌نامه‌اي همگاني به همه دستگاه‌هاي ذي صلاح ابلاغ شود و سپس با جديت نيز به اجرا درآيد. به نظر مي‌رسد با ابلاغ اين آئين‌نامه ابهامات كنوني نيز برطرف مي‌شود و روند نظارت فني بر اتوبوس‌هاي مسافربري با ساز و كار منظمي قوت مي‌يابد.

کد خبر 2462334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha