۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

انتشار شماره 246 «دنیای تصویر»

برترین سریال های 2014/ «ماهی و گربه» نقد و بررسی شد

برترین سریال های 2014/ «ماهی و گربه» نقد و بررسی شد

در این شماره از مجله «دنیای تصویر» می توانید گزارشی را از برترین سریال های 2014 میلادی بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، دویست و چهل و ششمین شماره «دنیای تصویر» منتشر شد یکی از بخش های تازه و جذاب این شماره بررسی و معرفی فیلم های گروه «هنر و تجربه» است.

در این شماره از «دنیای تصویر» علی معلم سردبیر این مجله یادداشتی با تیتر «تعویض مدیریت بدون تغییر ساختارهای کهنه کار ساز نیست» نوشته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: آیا تغییر در مدیریت های صدا و سیما این کمپانی بزرگ ورشکسته به تقصیر را می تواند به یک رسانه پویا و مردمی تبدیل سازد؟ آیا با تعویض یکی دو ماموریت در بنیاد فارابی و کمی جابه جایی می توان توقع داشت در ساختار سینمای کشور تحولی صورت گیرد؟ آیا بدون کندن چاه در ماموریت های بین المللی برای سینما و هنر ایران می شود منار را دزدید؟

در بخش دیگری از این شماره، شما می توانید گزارش کاملی را از فیلم های راه یافته به بخش های «سودای سیمرغ»، «نگاه نو» و «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره فیلم فجر بخوانید.

رویدادهای خارجی یکی دیر از بخش های این شماره است، در این بخش شما می توانید آخرین اخبار و رویدادهای سینمای هالیوود را بخوانید، از جمله اخبار این بخش می توان به تام هنکس و فیلمی درباره خطرات دنیای مجازی، آخرین اخبار درباره فیلم جدید جیمز باند و حضور احتمالی یک بازیگر سیاهپوست در نقش مامور 007، خبرهایی درباره آل پاچینو، جدیدترین فیلم جکی چان با نام «شمشیر اژدها» اشاره کرد.

دنیای تصویر

همچنین در بخش دیگری گزارشی از 100 فیلم پرفروش سال 2014 را می خوانید، در این بخش فیلم های «ترانسفورمرها، عصر انقراض»، «نگهبانان کهکشان»، «بدجنس»، «افراد ایکس: افراد پیشین آینده»، «کاپیتان امریکا: سرباز زمستان»، «مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2»، «سپیده سیاره میمون ها»، «بازی های گرسنگی:پرنده مقلد» از جمله این فیلم ها است.

در بخش معرفی فیلم های جدید در سال 2014 نیز به معرفی فیلم هایی چون «بردمن»، «خروج: خدایان و پادشاهان»، «طبیعت وحش»، «روسای نفرت انگیز»، «بازی های گرسنگی: پرنده مقلد»، «هرم»، «فراسوی نورها»، «تئوری همه چیزها»، «پنج تای اول»، «پنگوئن های ماداگاسکار»، «احمق و احمق تر 2» پرداخته است.

یکی از بخش های جدید این شماره «دنیای تصویر» معرفی فیلم های گروه «هنر و تجربه» است، در این بخش به معرفی فیلم هایی چون: «بیداری برای سه روز» مسعود امینی تیرانی، «از تهران تا بهشت» ابوالفضل صفاری، «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی فر، «یک شب» به کارگردانی نیکی کریمی، «روایت ناپدید شدن مریم» محمدرضا لطفی، «پوسته» مصطفی آل احمد، «ماهی گربه» شهرام مکری و «پرویز مجید برزگر» پرداخته است.

«دنیای تصویر» در بخش بررسی سریال های داخلی به سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی پرداخته است. نویسنده این مطلب معتقد است که هیچ چیز بیشتر از فیلمنامه ضعیف و شعارزده به این سریال ضربه وارد نکرده است و باعث شده تا تماشاگر از همان ابتدا با درک این موضوع که با سریالی شعاری طرف است از دیدن آن صرف نظر کند. در کنار مشکل اساسی فیلمنامه بازی بازیگران هم از دیگر نقاط ضعف گل درشت این مجموعه است....

همچنین در بخش معرفی سریال های خارجی شما می توانید اطلاعاتی از مجموعه سریال هایی چون «شهر تاریک بدون شوالیه»، «چرخش: جاسوسان واشنگتون»، «اتوپیا» اشاره کرد. علاوه برآن بهترین سریال های سال 2014 نیز در این مجله معرفی شده که سریال هایی چون «شفاف»، «فارگو»، «کارآگاه حقیقی»، «گمشده»، «رابطه»، «سیلیکون ولی»، «کیهان:اودیسه ای فضا-زمانی»، «جین دختر باکره»، «منهتن»، «سیاه پوست» در این لیست قرار دارند.

همچنین در بخش نقد فیلم، «ماهی گربه» به کارگردانی شهرام مکری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. در بخش هایی از این نقد می خوانید: این فیلم فاقد عناصر کارآمد داستانی، بار معنایی و پیام اخلاقی است، اما تجربه ارزشمند در محدوده شکل فیلم و حیطه زبان سینما به شمار می رود....

این هفته در بخش 1001 فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید به فیلم هایی چون : «شب شکارچی»، «ملولا مونتر»، «لبخندهای یک شب تابستانی»، «جویندگان»، «سیاره ممنوع»، «نوشته برباد»، «هارپ برمه ای»، «مردی که زیاد می دانست» و «محکوم به مرگ گریخت» اشاره شده است.

کد خبر 2464776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha