۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۱۱

رئیسی:

۱۰ درصد مدارس کشور دونوبته است/ اجرای برنامه ویژه برای گرمایش مدارس

۱۰ درصد مدارس کشور دونوبته است/ اجرای برنامه ویژه برای گرمایش مدارس

مشگین شهر- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها ۱۰ درصد مدارس کشور دو نوبته هستند و مابقی در یک شیفت کلاس های درسی خود را برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز آموزشی شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: تاکنون ۴۸۵هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است و از بابت فضاهای آموزشی کمبودی نداریم.

وی با تاکید به دسترسی آسان دانش آموزان به مدارس، اضافه کرد: از کل کلاس های درس احداث شده در بعد از انقلاب حدود ۲۰ درصد یعنی ۹۷ هزار مورد توسط خیرین احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از جمله برنامه های گسترده این نهاد اجرایی را استاندار سازی فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت: به ویژه در گروه مدارس تخریبی تلاش ما به استاندارد رساندن مدارس است.

رئیسی  برنامه دیگر این نهاد اجرایی را تک نوبته کردن مدارس برشمرد و افزود: در مجموع تعداد مدارسی که به صورت دونوبته فعالیت می کنند ۱۰ درصد کل مدارس را شامل می شود.

معاون وزیر کشور در خصوص وضعیت ایمن سازی و تجهیز سیستم های گرمایش مدارس افزود: سال گذشته دو هزار میلیارد ریال به این منظور اختصاص یافت و هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی مبلغ مصوب سال جاری را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.

رئیسی تاکید کرد: با تخصیص مناسب اعتبارات در نظر داریم تمامی مدارسی که در شبکه گازی واقع شده اند تا پایان سال آینده به سیستم های مناسب گرمایش شامل پکیج، موتورخانه و رادیاتور تجهیز شوند.

کد خبر 2472142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha