۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰

ساماندهي سيستم‌هاي پوششي در واحدهاي صنعتي نفت و گاز

ساماندهي سيستم‌هاي پوششي در واحدهاي صنعتي نفت و گاز

طرح‌جامع ساماندهي سيستم‌هاي پوششي در واحدهاي صنعتي شركت‌هاي پتروشيمي، نفت و گاز با هدف يكپارچه‌سازي فرايند تائيد محصولات رنگ‌هاي صنعتي و ارزيابي فني توليدكنندگان و ارزيابي كيفي محصولات کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به جايگاه پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بازوي تحقيقاتي وزارت نفت، كارشناسان گروه پژوهش پوشش این پژوهشگاه، بازديدهاي متعددي را از بخش‌هاي صنعتي مختلف وزارت‌ نفت به عمل آوردند و طي اين بازديدها با مشكلات سيستم‌هاي پوششي موجود كه شامل تخريب زودهنگام و طول عمر مفيد كوتاه است، مواجه شده‌اند.

برای رفع این معضلات، گروه پوشش، طرح‌هاي جامعي را تحت نام ساماندهي سيستم‌هاي پوششي در واحدهاي صنعتي شركت‌هاي پتروشيمي، نفت و گاز انجام داد که در اين طرح ها سعي شده تا منشاء مشكلات موجود را شناسايي و راه‌حل‌هاي عملي و مناسب براي رفع آنها ارائه شود.

در این راستا پژوهشگاه صنعت نفت ارزيابي كيفي محصولات توليدكنندگان رنگ‌هاي صنعتي مورد استفاده در وزارت نفت را طي يك طرح منسجم و يكپارچه در دستورکار قرار داد تا فهرستي به روز از محصولات با كيفيت مورد تأئيد را برای استفاده مصرف‌كنندگان در شركت‌هاي تابعه ثبت و در اختيار آنان قرار دهد؛ به منظور تحقق اين كار جلسه هم‌انديشي با عنوان ارزيابي كيفي محصولات توليد كنندگان رنگ‌هاي صنعتي برگزار شد.

در اين هم‌انديشي محمود تركي، رئيس پرديس انرژي و محيط زيست مواردي را در رابطه با جايگاه پژوهشگاه و اهميت توجه به پوشش‌هاي صنعتي ارائه كرد. سپس دكتر جابر نشاطي، رئيس پژوهشكده حفاظت صنعتي به اهميت مسئله حفاظت از خوردگي در صنعت نفت و مراحل تدوين سند جامع مديريت خوردگي اين صنعت پرداخت.

دكتر حميرا شريعت پناهي، رئيس گروه پژوهش پوشش اهداف برگزاري اين نشست و همچنين فرايند ارزيابي كيفي محصولات رنگ‌هاي صنعتي را تشريح كرد و سپس مهندس زمانيان نماينده معاونت مهندسي وزارت نفت سخناني را در رابطه با اهميت سند مديريت خوردگي در وزارت نفت ايراد كرد.

در این هم اندیشی شركت كنندگان خواستار اهتمام جدي يكپارچه‌سازي فرايند تأئيد صلاحيت محصولات رنگ‌هاي صنعتي در وزارت نفت شدند؛ علاوه بر اين شركت‌كنندگان بر اهميت اولويت قرار دادن كيفيت محصولات در برابر قيمت، در مناقصات برگزار شده براي خريد محصولات رنگ‌هاي صنعتي و ارائه صلاحيت به پيمانكاران و مشاوران تاكيد كردند.

در نهايت توافق شد تا شركت كنندگان فرم‌هاي استعلام ارزيابي فني توليدكنندگان و ارزيابي كيفي محصولات را طي 2 هفته تكميل كرده و همچنين نظرات و پيشنهادات خود را در رابطه با بهبود و اصلاح فرم به گروه پژوهش پوشش ارائه کنند تا از اين نظرات استفاده شود.

علاوه بر اين مقرر شد پژوهشگاه صنعت نفت رايزني‌هاي لازم را با سازمان‌هاي تابعه وزارت نفت براي اجرايي کردن اهداف طرح انجام داده و همچنين شيوه نامه جامعي را شامل دستورالعمل‌های مختلف در رابطه با انتخاب تایید صلاحيت، آماده سازي و اجرا و همچنين بازرسي رنگ‌هاي صنعتي را جهت بررسي و تصويب به كميته مديريت راهبردي خوردگي در معاونت مهندسي وزارت نفت ارائه دهد.

کد خبر 2472357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha