۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

آیت الله حسینی بوشهری:

برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی باید آماده باشیم/ بازتاب پیام رهبری

برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی باید آماده باشیم/ بازتاب پیام رهبری

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دشمن زمانی از طریق نظامی با ما می‌جنگید، گفت: امروز از طریق جبهه فرهنگی با ما وارد جنگ شده است و جنگ فرهنگی مقابله فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر پنج شنبه در دومین همایش تجلیل از طلاب شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، گفت: امام خمینی(ره) در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران به همه مسؤلان کشور توصیه کرده است به امور فرهنگی این عزیزان توجه شود و مسائل آنان از جمله تحصیل، فرهنگ و آگاهی‌های آنان مورد توجه باشد.
 
وی با بیان اینکه در طول تاریخ انسان‌ها در دو جبهه رویاروی هم قرار می‌گیرند، افزود: یک جبهه کسانی هستند که تلاش می‌کنند راه دین و خدا را در زندگی و جامعه بشری پیاده کنند و گروه دیگر کسانی هستند که در مقابل قداست‌ها و اندیشه‌های الهی اردوگاهی را تشکیل داده‌اند.

وی تصریح کرد: سربازان جبهه کفر و دین ستیزان از منظر قرآن انسان‌های سست و ضعیف هستند و نباید وحشتی از آنان داشته باشید و بدانید جبهه نخست جبهه مؤمنان هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کشور‌های بسیاری در جریان انقلاب در برابر امام و انقلاب جبهه گرفتند و انسان‌هایی از همه نقاط عالم در اردو‌گاه آنان صف کشیدند اما امام و مردم به مقابله ادامه دادند تا به پیروزی رسیدند و این یک وظیفه است که هیچ‌گاه سختی‌ها موجب دلسردی انسان نشود.

جنگ فرهنگی مقابله فرهنگی می‌خواهد

وی با بیان اینکه نباید سختی‌ها انسان را از ادامه راه و مبارزه دلسرد کند، افزود: اکنون دشمن وارد جبهه دیگری شده و باهجمه‌های فرهنگی به ظاهر خاموش وارد جنگ شده است که باید با برنامه ریزی و دلسرد نشدن با آنان به مقابله پرداخت.

این استتاد حوزه تصریح کرد: همانگونه که جنگ نظامی مقابله نظامی می‌خواهد جنگ فرهنگی نیز مقابله فرهنگی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم یک وجب خاک کشور را در اختیار دشمن قرار نداده‌ایم، گفت: روزی خواهد رسید که در جبهه فرهنگی به این افتخار می‌رسیم.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید جوانان را مخاطب قرار دهید که جوانان روح حقیقت جویی دارند، افزود: امروز سخن رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی است و اکنون شاهد بازتاب این پیام در دنیا هستیم و به زودی شاهد شکافی که این پیام ایجاد خواهد کرد خواهیم بود و این‌‌ همان مقابله با شیطان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز در جبهه فرهنگی نیاز به تلاش در مقابله با دشمن داریم، گفت: شهیدانی که تقدیم انقلاب کردیم چند مشخصه داشتند از جمله تکلیف گرا بودن، از ملامت نهراسیدند و اهل بصیرت و اگاهی بودند و آرزو داشتند دوباره زنده شوند و در این راه شهید بشوند.

وی خطاب به فرزندان شهید عنوان کرد: امروز شما که از پدرانتان به یادگار مانده‌اید یک وظیفه‌ای در این نظام دارید و باید به عنوان الگویی برای دیگران باشید همچنین مسؤلان در برابر شما یک وظیفه‌ای بر عهده دارند.

طلاب شاهد و ایثارگر وظیفه بیشتری دارند

مدیر حوزه‌های علمیه بهترین الگو برای پایداری و حفظ نظام را فرزندان و خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثار گران دانست و افزود: شما الگویی برای مردم هستید و رفتار و حتی موضع گیری‌های سیاسی شما نباید مردم را به انحراف بکشاند.

وی با بیان اینکه هرکسی برای این انقلاب و نظام بیشتر هزینه پرداخته به‌‌ همان میزان مسؤلیت بیشتری هم دارد، توضیح داد: خانواده شهدا با‌ تقدیم شهید از آنها سلب وظیفه نشده و خانواده شهدا به ویژه طلاب شاهد و ایثارگر وظیفه بیشتری دارند و در این جبهه فرهنگی باید همواره تلاش نمایند.
 
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: باید مجتهدین آینده از میان شما فرزندان شهدا باشند چرا که شما به احکام الهی دلسوزترید و باید شما طلاب هنر عرضه دین را به جامعه پیدا کنید و به خودسازی بپردازید.

وی خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: همانگونه که پدران شما در آن زمان ایثارگری کردند شما نیز باید به ایثارگری در این زمان آماده باشید و الویت‌ها را مد نظر بگیرید و مرزبان باشید.

کد خبر 2477812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha