۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

مدیرکل حقوقی آموزش و پرورش:

سالانه ۷ هزار مدرسه کشور سنددار می‌شوند

سالانه  ۷ هزار مدرسه کشور سنددار می‌شوند

مدیر کل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش با بیان اینکه هر سال ۷ هزار مدرسه کشور سنددار می‌شوند، گفت: در حال حاضر مجموعاً ۴۵ هزار مدرسه کشور دارای سند هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون واسعی با اشاره به آخرین وضعیت املاک در آموزش و پرورش، گفت: برخی از نهادها در جهت تثبیت مالکیت دولت با آموزش و پرورش همراهی کردند.

وی افزود: اداره کل اموال دولتی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان ثبت، اسناد و املاک کشور همراهی خوبی با آموزش و پرورش در این باره داشتند.

 اکنون ۹۶ هزار مدرسه را در اختیار داریم

واسعی با اشاره به املاک تصرف شده توسط آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اکنون ۹۶ هزار مدرسه را در تصرف داریم؛ البته این آمار با آمار سیستم آموزشی امور اداری اختلاف دارد زیرا اداره کل دفتر حقوقی از نظر پلاک ثبتی محاسبه می‌کند و ممکن است یک پلاک ثبتی که مدرسه است به صورت چند نوبته اداره شود.

۴۵ هزار مدرسه کشور دارای سند است

وی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش را مستندسازی املاک خود عنوان کرد و گفت: در مجموع ۴۵ هزار مدرسه کشور مستندسازی شده‌اند و دارای سند هستند.

مدیر کل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش افزود: مطابق آماری که وزارت اقتصاد اعلام می‌کند از نظر میزان اسناد دریافتی، در رتبه دوم کشور هستیم و آموزش و پرورش درباره تک تک مدارس اقدام می‌کند و این موضوع تشریفات خاصی دارد.

هر سال ۷ هزار مدرسه درکشور سنددار می‌شوند

وی با بیان اینکه در هر سال حدود ۷ هزار مدرسه سنددار می‌شوند، گفت: برای این کار اعتبارات و هزینه‌هایی به آموزش و پرورش تحمیل می‌شود و دارای دشواری هایی است؛ مستندسازی املاک وقت‌گیر و هزینه‌بر است اما با این حال شرایط خوب است و این کار در جریان است.

واسعی افزود: در آموزش و پرورش تعدادی املاک استیجاری، متعلق به مردم، اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی و املاک موقوفه هم داریم که از آنها استفاده می‌کنیم اما در بیشتر آنها زمین موقوفه و اعیان آن، متعلق به آموزش و پرورش است.
 

کد خبر 2478059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha