۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹

طاهری:

تابستان سخت در انتظار کرمان/ بارندگی در استان ۲۴ درصد کاهش یافت

تابستان سخت در انتظار کرمان/ بارندگی در استان ۲۴ درصد کاهش یافت

کرمان - مدیرعامل شرکت آبفای کرمان گفت: با توجه به کاهش ۲۴ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته، تابستان ۹۴ بسیار سخت تر از تابستان امسال خواهد بود و باید از تجربه این سال استفاده کنیم.

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به وضعیت آبی تابستان ۹۳ گفت: با وجود کمبود آب، کرمان کمترین تنش را در پهنه کشور بر دولت و حاکمیت بوجود آورد.

وی افزود: مردم رابر در تابستان طی ۲۴ ساعت فقط نیم ساعت آب داشتند ولی استان را به چالش نکشیدند که از همه آنها و مردم سراسر استان که نتوانستیم به علت کمبود آب، خوب خدمت رسانی کنیم عذرخواهی می کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای کرمان بیان داشت: با توجه به کاهش ۲۴ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته، تابستان ۹۴ بسیار سخت تر از تابستان ۹۳ خواهد بود و باید از تجربه این سال استفاده کنیم.

طاهری در ادامه گفت: آمادگی برای تابستان ۹۴ از اول مهرماه شروع شده، جلسات تامین آب از این ماه برگزار و میزان تولید، مصرف و کسری هر شهر مشخص شده است.

طرح بهشت آباد برای اولین بار به بودجه ۹۴ رفت

مدیرعامل شرکت آبفای کرمان در رابطه با وضعیت آبرسانی به استان کرمان گفت: یکی از برکات دولت تدبیر و امید، توجه به صنعت آب به ویژه در استان کرمان است و برای اولین بار طرح بهشت آباد به بودجه ۹۴ رفت، طرحی که مربوط به ۲۵ سال قبل بود و در طی ۱۰ ماهه اخیر پیگیری شد. همچنین مطالعات آبرسانی از دریای عمان به شهرهای جنوب کرمان و شهر کرمان آغاز شده است.

وی افزود: امسال اعتبارات آبرسانی به شهر کرمان سه برابر شده است و با پیشرفت فیزیکی سد صفا رود عملیات اجرایی تونل آن قبل از پایان سال انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای کرمان بیان داشت: پروژه آبرسانی به بافت، رابر و بزنجان یکی از پروژه های مهر ماندگار بود که قرار بود سال ۹۰ به بهره برداری برسد ولی با عنایت وزیر نیرو این طرح به بهره برداری رسید.

طاهری در پایان گفت: قدردان دولتمردانی هستیم که به صنعت آب در استان کرمان نگاه ویژه ای دارند.

کد خبر 2482311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha