۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

علمای اهل سنت خراسان رضوی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف شرعی در راستای حمایت از اسلام است

راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف شرعی در راستای حمایت از اسلام است

مشهد- شماری از علمای اهل سنت خراسان رضوی شرکت پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را تکلیف شرعی و دینی در راستای حمایت از اسلام عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شماری از علمای اهل سنت، ائمه جمعه و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی بیداری اسلامی در بین ملت های مسلمان جهان است ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به منظور شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن این حضور را وظیفه ای شرعی در راستای حمایت از اسلام و نقش برآب کردن توطئه دشمنان عنوان کردند.

انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی است

 به گزارش خبرنگار مهر امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف شهرستان تایباد در این رابطه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای اسلامی سر آغاز بیداری اسلامی در جهان اسلام بود.

مولوی غلام نبی توکلی در گفتگو با مهر اظهار کرد: به واسطه موج بیداری اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جهان پدیدار شد مردم تونس، مصر، لیبی و یمن نیز قیام خودشان را آغاز کردند و دیکتاتورهای زمان را نابود کردند و انقلاب اسلامی ایران در واقع ثمره و میوه خودش را در آن کشورها به بار نشاند.

مولوی -تایباد

مولوی توکولی افزود: امروز بحمدالله جایگاه انقلاب اسلامی در جهان می درخشد و راه خود را بازکرده است و همه ملت های آزاده دنیا روی انقلاب اسلامی ایران حساب می کنند و از آن الگو می گیرند.

وی بیان داشت: داعش اهداف دشمنان اسلام را دنبال می کند و دلیل آن هم کشتار مسلمانان بی دفاع در کشورهای اسلامی است و دیگر هدف داعش تقویت اسرائیل غاصب است چون که خود آنها دست نشانده آمریکا و اروپا هستند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف تایباد گفت: حضور مردم انقلابی ایران چه شیعه و چه سنی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت از اهداف هسته ای ایران و همچنین بیعت با آرمان امام و شهدا است.

وی افزود: مردم ایران با حضور با شکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان نظام و انقلاب ثابت خواهند کرد ملتی هستیم که از حقوق خود صرف نظر نخواهیم کرد و همیشه پیروی منویات مقام معظم رهبری خواهیم بود.

راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت از اسلام است

امام جمعه اهل سنت مسجدجامع مالک ملک تایباد نیز گفت: انقلاب اسلامی که با اتکاء به خداوند و رهبری مقتدرانه حضرت امام خمینی(ره) بینانگذار انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمد توانست با به کارگیری باورها و ساختار ذهنی و دینی به مقابله به رژیم طاغوت پهلوی بپردازد و آن را سرنگون کند.

مولوی حیدری در گفتگو با مهر بیان کرد: انقلاب اسلامی با تلفیق سنت و مدرنیته، جمهوریت و اسلامیت، پیوند معنویت و حکومت، نظام خدمتی که برپایه روشنفکری دینی و جامعه مدنی دینی و اندیشه اسلامی استوار است تحولات بزرگی را در عرصه بین المللی به وجود آورده است.

مولوی حیدری افزود: اثرات انقلاب اسلامی را می توانیم در بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تواتنست آرمان های خود را در کشورهای دیگر و با ایجاد یک تفکر آزادی و حضور جنبش های اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه به وجود آورد و نقشه شوم دشمنان اسلام را خنثی کند.

مولوی -تایباد

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مالک تایباد گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به عملکرد چندین ساله اش و نظر به اینکه در تصمیمات کشوری مردم نقش کلی ایفا می کند توانسته است الگوی مناسب برای سایر جنبش های آزادی خواه جهان باشد.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن برکات انقلاب است

حیدری با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره کوشیده اند تا نقش انقلاب اسلامی و اثرات آن را در منطقه کمرنگ جلوه دهند افزود: ولی هر چشم واقع بین و تفکر سالم می تواند تاثیر مثبت و نقش اساسی انقلاب اسلامی را در بیداری اسلامی منطقه مشاهده کند.

وی گفت: داعش و امثال آن که به حمایت امریکا و صهیونیست جنایتکار را در منطقه به وجود آمده و با جمع آوری افراد افراطی و منزوی می خواهند جلوی پیشرفت اسلام را در غرب بگیرند و با ایجاد رعب و وحشت چهره زشت و خشنی را اسلام به نمایش بگذارند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید بیعت با رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی به معنای حمایت همه جانبه از اسلام و انقلاب اسلامی است.

مولوی حیدری افزود: مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان انقلاب و اسلام اعلام می کنند که هیچ وقت از حمایت اسلام و انقلاب اسلامی دست بر نخواهند داشت و در مقابل دشمنان اسلام خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف دینی و شرعی است، ادامه داد: باید همه اقشار مردم با حضور خود در این مراسم دشمن را بیش از گذشته دلسرد کنند.

آمریکایی ها به دنبال ایجاد یک حکومت خشن به نام اسلام در منطقه هستند

مدیر حوزه علمیه «مظهر التوحید» اهل سنت تایباد نیز گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ باعث شد که ساختار و عملکرد نظام بین المللی تغییر و تحولات سیاسی و اقتصادی زیادی را بوجود آورد و به طوری که در نظام بین الملل ملت ها مستقل شدند.

مولوی عبدالباری صالحی در گفتگو با مهر اذعان کرد: کشورهای اسلامی با الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم توانستند در عرصه بین الملل نقش آفرینی کنند

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران باعث خیزش و احیای دوباره ملتهای مستقل گردید و این در میان کشورهای اسلامی نیز با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی و با اتکاء به هویت و تمدن اسلامی خود توانستند تاثیر قابل توجهی بر تحولات منطقه و در عرصه بین المللی بگذارند.

مولوی -تایباد

وی گفت: نقش انقلاب اسلامی ایران در بوجود آوردن دولتهای اسلامی و انقلابی و سقوط دیکتاتورهای منطقه و بالاخره بیداری اسلامی در منطقه  و ایجاد یک تعامل در میان ملت ها کاملا مشهود و غیر قابل انکار می باشد.

مولوی صالحی گفت: انقلاب اسلامی با یک هویت دینی وارد عرصه بین الملل شده و به رغم توطئه ها و کارشکنی های غربی توانست با اتکاء به خداوند، وحدت و حضور ملت بر اساس استقلال طلبی و استعمار زدایی براساس عدالت مبتنی بر قرآن و اسلام یک جنبش بازگشت به خویشتن و خود باوری را در جهان ملتهای مسلمان به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست جنایتکار در نظر دارند یک حکومت دینی متعصب و افراطی را در همسایگی ایران به وجود بیاورند ادامه داد: این نقشه برای ایستادگی در برابر پیشرفت علمی و بین المللی ایران و همچنین ایجاد اسلام هراسی است.

مدیر حوزه مظهر التوحید اهل سنت تایباد افزود: حضور گسترده مردم در گرامیداشت ۲۲ بهمن بیانگر میزان حمایت مردم از نظام و آرمانهای انقلاب، امام خمینی و شهدا در مقابل دشمنان اسلام است.

وی گفت: حضور مردم درراهپیمایی ۲۲ بهمن یک تکلیف شرعی و دینی است چرا که  پاسداری از نعمت سلامت و امنیت وظیفه همه ما است و دشمنان که آرزوی برهم زدن امنیت و وحدت را دارند با حضور گسترده مردم ناامید خواند شد.

مردم باید همنوایی خود را با اهداف ضد استکباری اعلام کنند

امام جمعه اهل سنت شهر مشهد ریزه از توابع بخش میان ولایت تایباد نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه شروع  بیداری اسلامی در نیمه دوم قرن بیستم، شروع اسلام با رویکرد سیاسی را برای جهان اسلام نوید داد.

مولوی عبدالکریم علی بائی در گفتگو با مهر اذعان کرد: پیروزی انقلاب به عنوان برجسته ترین حرکت اسلامی در این دوره سایر حرکت های اسلامی در جهان اسلام را به جنب و جوش و حرکت وا داشت.  

وی افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری سیاست خارجی خود را با محوریت شعار نه شرقی و نه غربی برای جنبش‌های آزادی بخش تعریف کرد و با اعلام رسمی حمایت از نهضت‌های رهایی بخش و تبدیل آن به اصل قانونی، خود را به عنوان هدایتگر صادق معرفی کرد.

مدیریت حوزه  های علمیه دارالعلوم اسلامی مشهدریزه و انوارالعلوم خیرآباد ادامه داد: مردم ایران روز ۲۲ بهمن با الگو پذیری از این تعبیر امام(ره) که فرمودند: «دشمن مشترک ما امروز اسراییل و آمریکا است و آنها می‌خواهند حیثیت ما را از بین ببرند و ما را تحت ستم دوباره قرار بدهند و باید این دشمن مشترک را دفع کرد» در راهپیمایی فردا با ندای بنیانگذار انقلاب در راستای اهداف ضد استعماری و ضد استکباری همنوا خواهند شد.

مولوی -تایباد

مولوی علی بائی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی است تا در مسیر تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در جهان قدم برداریم و دستاوردهای این نظام اسلامی را به مردم جهان معرفی کنیم افزود: نقش بی‌بدیل این انقلاب در شکستن ژست ابرقدرتی غرب در اذهان عمومی کشورهای اسلامی به ویژه آمریکای جنایتکار غیر قابل انکار است.

وی بیان داشت: مقایسه دستاوردهای نظام اسلامی با رژیم شاهنشاهی یکی دیگر از برنامه‌ها و وظایفی است که در این ایام نباید از آن غفلت کرد، چرا که پیش از انقلاب ایران یکی از عقب‌مانده‌ترین کشورها در دنیا بود درحالی که امروز به شکرانه حق در بیشتر زمینه‌ها در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

داعش به دنبال تخریب اسلام است

وی افزود تعبیر و تفسیر داعش از اسلام متکی بر جهاد، افراط گرایی، ارزیابی سایر مسلمانان بعنوان کافر، محدود کننده وحتی در صورت نیاز اعمال زور و خشونت می باشد.

وی بیان کرد: داعش در واقع طرفدار دیکتاتوری است و  آشکار است که گروه داعش دارای انگیزه ها و اهداف سیاسی است که به موجب آن قصد نابودی کشورهایی همچون عراق و سوریه را دارد.

امام جمعه اهل سنت شهر مشهد ریزه افزود: استکبار تصمیم دارد تا از این طریق ایران را از نظر نظامی در یک جنگ طولانی تضعیف کند که البته کور خوانده اند چرا که مردم با یکدلی و اتحاد و با کمک خداوند هر گونه تجاوز را دفع خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا برای به آشوب کشاندن منطقه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان این فرقه‌ تندروی افراطی و از خدا بی‌خبر را پرورش داد تا اهدافش را در عراق، سوریه و خاورمیانه دنبال کند.

وی تصریح کرد: مردم با شرکت در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن آمادگی  مقابله و رویارویی با هر تهدید خارجی از سوی دشمنان مستکبر را نشان می دهند و در این راه با اتکال به خدای متعال و با بهره گیری از عنصر صبر و پایداری، بصیرت و هوشیاری و حضور همیشگی درمیدان، هر گونه مانعی را از سر راه انقلاب اسلامی بر خواهند داشت.

گزارش: اویس چهاریاری

کد خبر 2492920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha