۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۱

مروارید:

زیرساخت های گردشگری استان ایلام تکمیل می شود

زیرساخت های گردشگری استان ایلام تکمیل می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: زیرساخت های گردشگری استان ایلام تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در دیدار استاندار ایلام با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه زیرساخت های گردشگری استان ایلام توفقات اولیه به عمل آمد.

در این دیدار که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیر کل میراث فرهنگی استان انجام شد در خصوص تکمیل زیرساختهای گردشگری استان با محوریت مرز مهران و همچنین آثار باستانی استان بحث و گفتگو صورت گرفت.

محمدرضا مروارید در دیدار با سلطانی فر با بیان این که ایران مهد تمدن های بسیار بوده و شاهراه سفر به عتبات عالیات است گفت: استان از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و باید از این ظرفیت ها برای ایجاد ثروت و توسعه استان بهترین استفاده را کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری، توسعه جاده ها و ایجاد دسترسی به آثار باستانی و طبیعی استان می تواند در توسعه گردشگری استان موثر باشد.

در این دیدار در خصوص ایجاد موزه باستانی شناسی شهر ایلام، جاده دسترسی به غار زینگان، تعیین تکلیف شهر باستانی ماداکتو در شهرستان دره شهر و تعیین حریم این شهر، جابه جایی روستاهای اطراف شهر تاریخی سیروان در منطقه باستانی سراب کلان و بررسی ساز و کارهای لازم، حمایت از بخش خصوصی در احداث هتل های گردشگری در استان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای این امر از جمله مسائل مطرح شده در ملاقات استاندار ایلام با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

کد خبر 2499569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha