۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵

نخستین شماره مجله ایران مهر منتشر شد

نخستین شماره مجله ایران مهر منتشر شد

شماره اول مجله ایران مهر که گستره 31 استان ایران را پوشش می دهد در بخش های جامعه ایران،فرهنگ و هنر ایران،میراث ایران و اقتصاد ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مجله که به صورت دیجیتال منتشر می شود تلاش می کند نگاهی داشته باشد به مهمترین گزارش های چالش برانگیز استان ها در طول یک ماه تا از سوی دیگر تصویری از دغدغه های مهم استانی پیش روی مخاطب قرار دهد.

گزارش هایی جامع از داستان ریزگردها که مدتی است آسمان جنوب و غرب کشور را در می نوردد و آسیب های جدی در حوزه های مختلف به برخی از استان ها وارد کرده است را می توانید در این شماره بخوانید.

از موضوعاتی که شاید همواره در استان های کشور مورد غفلت واقع می شود ،کمبودهای زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر است که در این شماره خوانندگان می توانند در جریان نمونه هایی از این کمبودها در بخش سینما،موسیقی،تئاتر،نشر با مطالعه گزارش هایی از استان های مختلف باشند.

اما حوزه میراث فرهنگی شاید یکی از جذاب ترین و پر چالش ترین مباحث در استان های کشور است که از ثبت آثار ملی و کشف جاذبه های طبیعی تا بی توجهی به برخی از میراث کشور پهناورمان را در بر می گرد. در این شماره می توانید با خواندن گزارش هایی به غار کلدر لرستان سری بزنید که ردپای نخستین انسانهای هوشمند به تازگی در این غار کشف شده است و یا به شهر بیشاپور سری بزنید و درباره وعده 15 ساله ثبت جهانی آن که عملی نشده است بدانید. می توانید به کرمان بروید و افسانه چاه دریا دردل کویرنشینان را بشنوید.

در پرونده ای که در بخش اقتصاد ایران پیش روی شما گشوده ایم از هر دری سخنی است.  از مغفول ماندن فرصت های کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد تا مهاجرت گسترده مردم از روستاهای خراسان جنوبی به شهر بیرجند که باعث بروز مشکلاتی همچون ایجاد حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای اطراف شهر بیرجند شده است و البته تاثیرات اقتصادی پدیده ریزگردها بر استانی چون خوزستان.

همچنین در بخش انتهایی مجله می توانید با نگاه به منتخب عکس های استانی مهر ، سری بزنید به استان های مختلف کشور.

جهت دریافت شماره اول مجله بین ایران مهر این جا کلیک کنید.

کد خبر 2512955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha