۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۱

در دامغان/

برگزيدگان كنگره قرآن كريم مدارس سمپاد استان سمنان تجليل شدند

برگزيدگان كنگره قرآن كريم مدارس سمپاد استان سمنان تجليل شدند

دامغان - طی آئينی روحانی و معنوی از برگزيدگان بيست و سومين كنگره قرآن كريم مدارس سمپاد استان سمنان در آستان مقدس حسينيه اعظم معصوم زاده شهرستان دامغان تجليل و تقدير به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دامغان شامگاه دوشنبه در اين آئين با بيان اينكه مفسران اصلي قرآن كريم ائمه اطهار(س) هستند اظهار داشت: عمل به دستورات اين كتاب آسماني بايد در سرلوحه كار و زندگاني مؤمنان قرار گيرد.

حجت الاسلام سيد محمود ترابی همچنین افزود: قاريان قرآن نيز بايد عمل به آن را در كارهاي خود مورد توجه قرار دهند و اگر چنين باشد كارشان ارزش پيدا خواهد كرد.

وي با بيان اينكه قرآن كريم به نماز اول وقت تاكيد فراوان دارد گفت: روخوانی، حفظ قرآن و مفاهيم آن مقدمه عمل به اين كتاب مقدس است و بايد به دستورات در اقامه نماز اول وقت توجه ويژه داشت و در اين راستا كوتاهي نكرد.

سرنخ همه علوم در قرآن نهفته است

مدير کل آموزش و پرورش استان سمنان نيز در اين آئين با بيان اينكه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي بحث تكريم قرآن وجود نداشت، اظهار داشت: امروز دنيا فهميد كه اسلام و قرآن در حال گسترش است و دشمنان فعاليت خود را در ضربه زدن به مقدسات و ارزش هاي اسلامي افزايش دادند.

محمد رضا جهان افزود: سرنخ همه علوم در قرآن نهفته است و اين كتاب بزرگترين سرمايه انسان روي زمين است و بايد عمل به دستورات آن در سرلوحه كار و زندگاني همگان قرار گيرد.

وي ضمن اشاره به اينكه مدارس استعدادهاي درخشان باهدف ترويج فرهنگ قرآن و آشنايي دانش آموزان با كلام الهي فعاليت گسترده اي دارند خاطر نشان ساخت: از جمله فعاليت ها مي توان به برگزاري كنگره عظيم قرآني مدارس سمپاد استان سمنان كه هر ساله بين دانش آموزان برگزار مي شود اشاره كرد.

دبير شوراي آموزش و پرورش استان سمنان گفت: قرآن كريم مسير نجات بخش انسان است كه هر چه به آن نزديكتر باشد امنيت جهان هستي را بيشتر درك خواهد كرد.

۱۰ نفر داوری مسابقات قرآن كريم مدارس سمپاد را بر عهده داشتند

رئيس اداره استعدادهاي درخشان اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان نيز از داوري ۱۰ نفر در بيست و سومين كنگره عظيم قرآني مدارس سمپاد اين استان خبر داد و اظهار داشت: در اين دوره ۱۸۲ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مشغول به تحصيل در مراكز استعدادهاي درخشان استان به ميزباني دامغان شركت داشتند.

اكرم رجب بيكي افزود: اين دوره از مسابقات در چهار رشته قرآني شامل معارف، قرائت، حفظ و حفظ ويژه برگزار كه ۸۶ نفر از شركت كنندگان را خواهر و ۹۶ نفر ديگر را برادران تشكيل دادند.

وي با بيان اينكه دانش آموزان استعدادهاي درخشان ۱۶ مدرسه استان سمنان در اين دوره از مسابقات حضور داشتند، تصريح كرد: مرحله كشوری اين مسابقات نيمه اول سال آينده در استان كردستان برگزار مي شود.

رئيس اداره استعدادهاي درخشان اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با نظر و راي داوران ۵۵ نفر از دختران و پسران دانش آموزان استعدادهاي درخشان استان سمنان كه در اين دوره از مسابقات حضور داشتند حائز رتبه هاي برتر شدند.

سواد قرآنی نياز امروز جامعه است

مدير آموزش و پرورش شهرستان دامغان نيز در اين مراسم از سواد قرآني به عنوان نياز امروز جامعه ياد كرد و اظهار داشت: قرآن بايد در دل و جان انسان ها جاي گيرد.

حجت الله رستميان افزود: عمر و جواني بايد در راه درست و صراط مستقيم باشد و با قرآن و معارف ديني و الهي مانوس شود.

وي گفت: دانش آموزان قرآني ما بايد از سواد رسانه اي، بهداشتي، فناوري و مهارت هاي لازم يك فرد در جامعه برخوردار باشند و در راه ترويج و گسترش فرهنگ عظيم قرآني گام بردارند.

در اين آئين از ۵۵ برگزيده بيست و سومين كنگره عظيم قرآني مدارس سمپاد استان سمنان با اهداي لوح و جوايزي تقدير و تجليل به عمل آمد.

اجراي خطابه قرآني، تلاوت قرآن توسط چند تن از برگزيدگان و مداحي از ديگر برنامه هاي اين آئين روحاني و معنوي بود.

در اين آئين معاونان مديركل آموزش و پرورش استان سمنان، مديران و روساي آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، فرماندار، روحانيت، قاريان و نخبگان قرآني، اساتيد و مربيان و جمعي از مسئولان استاني و محلي حضور داشتند.

دوهزار و ۷۸۰ نفر دانش آموزان در ۱۶ مدرسه استعدادهاي درخشان استان سمنان تحصيل مي كنند.

کد خبر 2515189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha