۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰

رستميان:

صنعت گردشگری محور اصلی اقتصاد دامغان شود

صنعت گردشگری محور اصلی اقتصاد دامغان شود

دامغان - نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ميراث فرهنگی را ارزشمندترين مجموعه كشور دانست و گفت: صنعت گردشگری با توجه به قدمت تاریخی این شهرستان باید محور اصلی اقتصاد منطقه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمان رستميان صبح شنبه در نشست بررسی مسائل و مشكلات ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان دامغان در محل فرمانداری اين شهرستان اظهار داشت: ميراث فرهنگی و گردشگری سرمايه هر منطقه است كه بايد به آن بها داد و از ظرفيت و پتانسيل آن براي رشد و توسعه به خوبی استفاده كرد.

وی بزرگترين امتياز شهرستان دامغان را قرار گرفتن در مسير زائران بارگاه رضوی برشمرد و افزود: اين شهرستان دارای قدمت تاريخی و فرهنگی، كوير بكر و صنايع دستي متنوعی است كه بايد برای معرفی آن به مسافران تلاش كنيم.

نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: تشكيل جلسات بايد به تصميم گيري خوب و كمك به رشد و توسعه شهرستان در تمامي حوزه ها بيانجامد.

رستميان گفت: بايد با همدلي و همفكري يكديگر بتوانيم به بهبود وضيعت ميراث فرهنگي كمك كنيم و با معرفي صنايع دستي به مسافران و علاقمندان در رونق اقتصادي منطقه تاثيرگذار باشيم.

دغدغه های حوزه گردشگری مورد توجه باشد

معاون امور عمراني استاندار سمنان نيز در اين جلسه از گردشگري به عنوان يك كالای مهم اقتصادی ياد كرد و اظهار داشت: بايد زمينه رشد و توسعه گردشگري را در شهرستان دامغان فراهم كنيم و به دغدغه هاي اين حوزه پاسخ دهيم.

پرهام جانفشان عراقي با بيان اينكه صنعت گردشگري و توريسم از موضوعات مهم اقتصادي در استان سمنان محسوب مي شود تصريح كرد: بايد تلاش شود زمينه سرمايه گزاري در حوزه گردشگري در شهرستان دامغان فراهم شود.

وي تاكيد كرد: شهرستان دامغان با وجود پتانسيل هاي موجود در بخش هاي مختلف از مزيت هاي فراواني نسبت به ديگر شهر هاي استان برخورد است كه بايد بهره برداري و استفاده خوبي از آن صورت گيرد.

معاون امور عمراني استاندار سمنان با يادآوري اينكه سالانه ۲۰ ميليون نفر زائر و مسافر از اين استان عبور مي كنند خاطر نشان ساخت: بايد صنايع دستي، گردشگري و مراكز تفريحي دامغان به مسافران معرفي و برای احياي اين صنعت بيش از پيش تلاش شود.

جانفشان عراقي گفت: شهرداري ها نقش مهم و تاثيرگذاري در تقويت صنعت گردشگري دارند و بايد با همراهي و همكاري ميراث فرهنگي، صنايع دستي بكوشند اين صنعت را تقويت و زمينه ورود سرمايه گذاران و گردشگران فراهم كنند.

۴۰۰ اثر تاريخی و فرهنگی در دامغان وجود دارد

مدير كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان سمنان نيز در اين جلسه با بيان اينكه عزم جدي براي كمك به رونق اين صنعت در شهرستان دامغان وجود دارد اظهار داشت: در اين خطه شش منطقه ويژه گردشگري وجود دارد كه احياء هر يك از اين مناطق ارزشمند است.

خواجه بيدختي افزود: سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور به اين نتيجه رسيده است كه خود نمي تواند به خوبي در اين حوزه موفق باشد لذا زمينه ورود سرمايه گذاران و حمايت از آنان را در دستور كار قرار داده است.

وي خاطر نشان ساخت: عزم و اراده مسئولان شهرستان دامغان نيز مي تواند به صنعت گردشگري كمك فراوان كند و از بخش خصوصي نيز در اين راستا استفاده شود.

این مقام مسئول از وجود ۴۰۰ اثر تاريخي و فرهنگي در شهرستان دامغان خبر داد و افزود: از اين تعداد ۱۲۰ اثر ثبت ملي شده است.

خواجه بيدختي در خاتمه با تصريح بر اینکه شهرستان دامغان داري آثار تاريخي و فرهنگي شاخصي دارد كه مسجد تاريخانه، برج طغرل، تپه حصار و مجموعه فرهنگي تفريحي چشمه علي از جمله اين آثار است، گفت: همراهي و همكاري با همه دستگاه هاي اجرايي شهرستان در تقويت احياي ميراث فرهنگي و گردشگري داريم كه در جذب سرمايه گزاران بخش خصوصي كمك فراوان مي كند.

در اين جلسه فرماندار، شهردار و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي دامغان، ديباج، كلاته رودبار، اميريه و رئيس اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي شهرستان دامغان هر يك ديدگاه هاي و نظرات خود را در زمينه صنعت گردشگري و ميراث فرهنگي بيان كردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2517829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha