۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

زنگنه اعلام کرد:

برنامه‌های جدید نفتی ایران در سال ۹۴/ آغاز ساخت ۸ پالایشگاه گاز

برنامه‌های جدید نفتی ایران در سال ۹۴/ آغاز ساخت ۸ پالایشگاه گاز

وزیر نفت با تشریح ۷ برنامه اولویت دار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران در سال ۹۴، گفت: سال اینده ساخت ۸ مینی پالایشگاه میعانات گازی در عسلویه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه امروز در حاشیه برگزاری آخرین نشست هیات دولت در تشریح برنامه های صنعت نفت در سال ۹۴، گفت: تکمیل و بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی مهمترین برنامه اولویت دار صنعت نفت در سال ۹۴ است.

وزیر نفت با اعلام اینکه افزایش تولید نفت و گاز از میادین مشترک به ویژه میادین مشترک نفتی غرب کارون و پارس جنوبی را اولویت دارترین برنامه کاری صنعت نفت عنوان کرد و افزود: در حوزه نفت طرح‌های غرب کارون برای تولید ۷۰۰ هزار بشکه در قالب یک برنامه سه سال طراحی و در حال اجرا است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه توسعه شبکه گاز روستایی و اجرای هشت مینی پالایشگاه میعانات گازی در مجموع با ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار بشکه از دیگر برنامه‌های اولویت دار صنعت نفت ایران در سال ۹۴ است، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می شود عملیات اجرایی ساخت ۸ مینی پالایشگاه میعانات گازی اواسط سال اینده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح های گازرسانی به سیستان و بلوچستان و خطوط صادرات گاز به عراق از دیگر برنامه های وزارت نفت در سال ۱۳۹۴ خواهد بود، تبیین کرد: سال آینده در حوزه پتروشیمی شاهد جهش خواهیم بود و با افزایش تولید اتان و تحویل آن به پتروشیمی‌ها، تولیدات صنایع تکمیلی پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

زنگنه مهم‌ترین عملکرد وزارت نفت درخصوص اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را به مدار آوردن ۶ فاز پارس جنوبی در سال ۱۳۹۳ دانست و یادآور شد: این کار اگر با مدیریت خارجی‌ها آن هم در شرایط غیر تحریم انجام می‌شد باز هم اقدامی بزرگ بود، چه رسد به آنکه همه کار را با مدیریت و اتکا به ظرفیت‌های ایرانی و در شرایط تحریم و سقوط قیمت نفت انجام دادیم.

کد خبر 2520990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha