۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰

حالا مربی بالاتر از کارلوس می‌خواهیم؛

چه کسانی باعث جدایی کی‌روش شدند/ نقش وزیر ورزش و مردان تازه وارد!

چه کسانی باعث جدایی کی‌روش شدند/ نقش وزیر ورزش و مردان تازه وارد!

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی جدایی‌اش از این تیم را تایید کرد که در مصاحبه‌اش به عواملی اشاره کرد که برخی از آنها در وزارت ورزش و جوانان هستند و البته برخی هم در خود فدراسیون فوتبال!

به گزارش خبرنگار مهر، درحالی که تنش های بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از زمان حضور محمود گودرزی بیشتر از گذشته نمایان شد و بارها به اوج خود رسید، اما قبل از جام ملت های آسیا با برکناری دبیرکل و نایب رئیس فدراسیون فوتبال روابط کمی نزدیک شد.

با این حال این نزدیکی و رابطه بهتر از گذشته دوام زیادی نداشت و پس از آنکه تیم ملی در جام ملت های آسیا نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند، تلاش های زیرپوستی برای کنار گذاشتن کارلوس کی روش آغاز شد و انتصاب افرادی در فدراسیون فوتبال که نزدیک به وزارت ورزش و جوانان بودند گامی در این راستا بود.

کارلوس کی روش در شرایطی در آخرین روز سال 1393 از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کناره گیری کرد که در مصاحبه اش به عوامل این جدایی اشاره مستقیمی نکرد اما می شد حدس زد که منظور وی وزارت ورزش و جوانان است. جایی که محمود گودرزی روز پنجشنبه در مصاحبه ای مفصل انتقاداتی را به فدراسیون فوتبال و کی روش مطرح کرده بود.

با این حال در شرایطی که عنوان می شد کی روش به خاطر در اختیار ندادن سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به تیم امید، قصد جدایی از تیم ملی را دارد اما نشستی که وی چند روز پیش با علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار کرد، در این جدایی نقش غیرقابل انکاری دارد.

هر چند حرف هایی که از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شده بود چندان دور از واقعیت و غیرمنطقی نبود، اما از آنجایی که اسدی حرف هایی را بر زبان آورده بود که پیش از این از زبان مسئولان وزارت ورزش و جوانان مطرح شده بود، این ذهنیت را برای کی روش بوجود آورد که وزارت ورزش نمی خواست وی به همکاری اش با تیم ملی ادامه دهد.

قرار است کی روش در بازگشت به ایران و شاید هم در طول برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش حرف هایش را در مورد جدایی از فوتبال ایران مطرح کند. گفته می شود او در این مصاحبه قصد دارد برخی حقایق در مورد وزارت ورزش و تعدادی از مسئولان فدراسیون فوتبال را مطرح کند.

با رفتن کارلوس کی روش که حمایت مردمی را پشت سرش داشت، حالا وظیفه فدراسیون فوتبال و همه تصمیم گیرندگان برای تیم ملی ایران سنگین شده و باید مربی بزرگتر از کی روش را برای هدایت تیم ملی ایران به خدمت بگیرند و طبیعتا با این فرضیه مربی داخلی نمی تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی باشد!

کد خبر 2521704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      وزیر ورزش باید استیضاح شود. از وقتی اومده چه گلی بسر ورزش زده ؟
    • باربد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      بزرگتر از کیروش؟؟؟ دنبال اسم هستید یا عملکرد یا اندیشه
    • alireza ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      هر مربی جدید خارجی تراز اول حداقل زمان دو سه سال برای ساختن تیم دارد صلاح به ماندن این مرد با غیرت است در غیر این صورت باید فرد جدید بالاتر از این فرد باشد ( هم مالی هم کارنامه فوتبالی ) مربیان هلندی بازی زیبا به نمایش می گذارند. به نظرم گواردیولا بد نیست جناب آقای وزیر و دبیر کل این نظر تمامی فوتبال دوست ها است در غیر این شما ها صندلی خود را ترک خواهید کرد.
    • علی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      ضمن تسلیت به رییس جمهور محبوب از ایشان خواهشمندیم از وزیر ورزش توضیح بخواهد برای چی با مردم لج بازی میکند این وزیر
    • پويا ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      بدون شک کارلوس کيروش بزرگترين مربى تاريخ فوتبال ايران بوده مسلما اگه ايشون بره فوتبال ملى ١0 سال عقب تر ميره چون با شناختى که داشت تازه ميتونست شرايط رو خيلى بهتر کنه.قبول کردن جانشين کوچکتر از کيروش براى مردم امکان پذير نيست.
    • حریم را به خاطر بسپار ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      کیروش خودش باعث جدایی اش شد با نتیجه گیری وبازی ضعیف هر دو باهم در مقابل تیمهایی که ایران با هرمربی وشرایطی همواره موفق به شکست انها شده حرفه ای گری لجبازی وخودخواهی نیست که منفعت جایی که به ان تعهد داری را فدای مسئله شخصی خودت کنی در مجوع با خودخواهی کیروش که فقط مصاحبه کردن وزبان بازی بلد هست ایران حذف شد خبر گذاری مهر هم کاسه داغتر از اش نباشد گزینه داخلی است.
    • lashgari ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      الکی جو ندید کی روش مربی بزرگی نبود تمام مربی های ایرانی میتونند مثل اون نتیجه بگیرند
    • رفتگر ازمشهد ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      فقط از این مربی‌های کروات بیکار نیارین. دیگه از این ویچ ویچ‌ها خسته شدیم.... دلیل رفتن کی روش نداشتن امکانات مناسب، انتقاد غیرمنصفانه بعضی‌هابعد از شکست از عراق، دخالت وزارت ورزش درکار فدراسیون وتیم ملی ندادن جهانبخش و آزمون به تیم بزرگسالان. باتشکر یک رفتگر ازمشهد
    • زیداله قنبری ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      اگر در بین وزرای آقای روحانی چند وزیر داشته باشیم که جایگاه وزارت برایشان خیلی بزرگ هست، من یکی برای جایگاه نخست رایم به آقای گودرزی است. حالا جایگاه استادیش را باید شاگردانش نظر بدن. البته با این کارکرد در وزارت استادیشان هم. .....
    • ایرانی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      البته همگان واقفند وزیر فعلی توانایی اداره یک وزارتخانه را ندارند صرفا ً به خاطر عدم رای اعتماد سایر گزینه ها در مجلس، ایشان از روی ناچاری معرفی شدند.
    • پوريا تهرانى ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      واقعا متاسفم ، اين يعنى قهر مردم با فوتبال اين يعنى گرفتن تنها دلخوشى مردم ، از بين بردن اين تيم ملى دوست داشتنى ، از متخصصين فوتبال آقايان گودرزى و اسدى دبير كل جديد جز اين انتظار نميرفت پرسپوليس و استقلال نابود كردن تو يك سال حالا نوبت تيم ملي
    • محمد ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      تازه بعد از چند سال مردم با تیم ملی آشتی کرده بودند. متاسفانه این یه فرهنگ غلط توی ایران هست. با مربی تیم ملی فوتسال آقای شمس چه کردند؟! به نظرم اگه بتونن فرگوسن یا گواردیولا رو بیارن جایگزین خوبی برای کی روش میشه.
    • محسن ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      بزرگتر از کیروش!؟ کیو میخوای واست بیارم من خودم بیارم. لیپی، فن مارویک، فن خال، بیلسا و . . . بابا شماها شوخیتون گرفته!؟ شرایط مالی و اقتصادی کشور را نمیدونید!؟ سالی 10 تا 20 میلیارد هزینه کردن برای مربی خارجی چه فایده ای داره!؟ سالی نهایت یک میلیارد به فرکی میدیم و مابقیش را هم خرج تدارکات تیم ملی و فوتبال پایه می کنیم. منطقی باشید جدایی کیروش به نفع تیم ملی است و اصلاً ما مربی خارجی نمی خواهیم حالا چه بزرگتر چه کوچیک تر
    • احمد ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      آقای وزیر خواهش می کنم دست از سر ورزش بردارید و همان تدریس دانشگاهتان را ادامه بدهید امیدوارم در سال جدید مجلس همتی کند و این فرد را از سر ورزش کم کند.
    • علی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      باتبریک سال نوبه هموطنان عزیز،شمارا به هرچیزی که اعتقاد دارید قسم ،این بازار ی که برای خوددرست کردید تعطیلش کنید ،درحالیکه بسیاری ازملت ایران ،بسیاری از هزینه هارا نمی توانند تامین کنند،وحتی الان شب عید شرمنده همسر وفرزندان هستند،ودریغ از یک دست لباس نو ،فوتبال راتعطیل کنید نمی حواهیم ............
    • رضا کمالی ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      باید خیلی زودتر از اینها برکنار می شد نه اینکه الان خودش استعفا بده ... این آقا اگه تا جام جهانی سرمربی تیم ملی می ماند ادعای ریاست جمهوری داشت
    • امین ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      شکست از عراق، لبنان و بوسنی، بازی ضعیف مقابل نیجریه ،بحرین، امارات ،و....موفقیتش بازی خوب مقابل آرژانتین بود که اون هم شکست خوردیم. فرکی به نظرم مربی خوبی خواهد بود .گل محمدی و منصوریان خوب هستند ولی کم تجربه!
    • مسیح ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      قلعه نویی را انتخاب کنید تا برای کرارعراقی تابیعت ایرانی بگیردتانتیجه لازم کسب کند
    • محمد ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
      0 0
      این وزیر دیگه شورشو در آورده...جلوی ۴۰_۵۰میلیون آدم واستاده... آقا با چه زبونی بگیم ما کیروش رو دوست داریم...ما ازش راضی هستیم...ما میخواییم اون سر مربی تیم ملی باشه... چرا این مسولین محترم خودشونو به کوچه علی چپ زدند... باید تاسف خورد بابت این فوتبال و این مدیرا...