۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶

ایرانی فام خبر داد:

احتمال بارش تگرگ در آذربایجان شرقی/باغداران مراقب سرمازدگی باشند

احتمال بارش تگرگ در آذربایجان شرقی/باغداران مراقب سرمازدگی باشند

تبریز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از احتمال بارش تگرگ در استان خبر داد و گفت: باغداران آذربایجان شرقی با افت دما در روزهای آینده نکات کارشناسی رارعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب ایرانی فام ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه باغداران مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی باشند، ادامه داد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی هوای استان سردتر می شود و تا ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر در برخی نقاط می رسد.

وی با تاکید بر اینکه احتمال بارش برف، تگرگ و افت دما در روزهای آینده در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، اظهار داشت: سامانه بارشی فعال که از دیروز وارد استان شده تا روز جمعه فعال خواهد بود و باید باغداران نسبت به رعایت کارهای بازدارنده سرمازدگی اقدام کنند.

ایرانی فام به ضرورت استفاده از دستگاه های ضد تگرگ در باغات تاکید کرد و گفت: بخاری های باغی و روشن کردن آتش برای جلوگیری از سرمازدگی موثر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه درختان میوه های مختلف شکوفه داده اند، افزود: استفاده از آبیاری بارانی و آب پاشی درختان، ایجاد حرارت و دود در باغات با سوزاندن لاستیک، خاک اره، پهن و هیزم و دیگر روشها توصیه می شود.

کد خبر 2524802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha