۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵

هفته نوزدهم لیگ دسته اول؛

فولادنوین یک پیروزی تا لیگ برتر/ حساسیت در گروه دوم به اوج می‌رسد

فولادنوین یک پیروزی تا لیگ برتر/ حساسیت در گروه دوم به اوج می‌رسد

در هفته‌ای که فولادنوین اهواز در صورت پیروزی در اردبیل و ناکامی مس در بوشهر به لیگ برتر می‌رسد، ۵ تیم بالای جدول گروه «ب» برای رسیدن به صدرجدول این گروه روز سختی را پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نوزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، بعد از ۲۳ روز تعطیلات نوروزی فردا دوشنبه با برگزاری ۱۱ مسابقه پیگیری می‌شود، دیدارهایی که در بالای و پائین جداول گروه‌های دوگانه این مسابقات تاثیر مستقیمی دارد.

در گروه «الف» این جام، فولادنوین اهواز با اقتدار در صدرجدول قرار دارد و اگر در این هفته بتواند در زمین شهرداری اردبیل پیروز شده و مس در بوشهر امتیاز از دست بدهد، نخستین تیم لیگ دسته اول لقب می‌گیرد که جواز حضور در پانزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر را بدست آورده است.

البته این تیم اهوازی، روز سختی را در خانه شهرداری اردبیل پیش رو دارد، تیمی که در نیم فصل نخست در بین قعرنشینان قرار داشت اما در نیم فصل دوم به یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر از این گروه تبدیل شده است. شهرداری‌ها که به لطف برد ارزشمند هفته گذشته خود برابر آلومینیوم، به رده سوم صعود کردند، حالا اگر در دومین بازی متوالی خانگی به پیروزی برسند، شانس خود را برای لیگ برتری شدن افزایش می‌دهند. البته اگر برد آنها با از دست دادن امتیاز توسط مس همراه شود، این تیم در پایان دیدارهای این هفته به رده دوم خواهد رسید.

در دیگر بازی مهم این هفته، ایرانجوان بوشهر میزبان مس کرمان رده دومی است. ایرانجوان که هفته پیش شکست سنگینی را از فولاد تجربه کرد، بعد از دو باخت متوالی در خانه به فکر برد است تا بیش از این از مدعیان این گروه فاصله نگیرد. در این مسابقه که تساوی آن به ضرر هر دو تیم است، این برد بوشهری‌ها را می‌تواند به رده‌ای بالاتر از ششمی برساند اما مس که امیدوار است فولادنوین در اردبیل امتیاز از دست بدهد، به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارد تا ضمن حفظ جایگاه فعلی، حداقل شانس‌های خود را برای صعود مستقیم به لیگ برتر از دست ندهند.

نساجی مازندران هم که در دو بازی گذشته خود شکست خورده و از ۳ بازی قبلی تنها یک امتیاز گرفته، امروز تنها یک شانس برای صعود مستقیم به لیگ برتر دارد. پیروزی در ۴ بازی آینده و شکست فولاد در این ۴ بازی پایانی که احتمال رخ دادن آن بسیار پائین است، به همین دلیل این تیم برای رسیدن به لیگ برتر، باید اختلاف امتیازی خود با مس کرمان و شهرداری اردبیل را کاهش داده تا حداقل شانس رسیدن به دیدار پلی‌آف را از دست ندهد. آنها در این بازی میزبان نفت و گازی هستند که برای بقا در لیگ دسته اول، به فکر گرفتن امتیاز در قائمشهر است.

دیدار آلومینیوم و گیتی‌پسند اصفهان هم رقابت دو تیم برای رسیدن به مربع بالای جدول است که تیم برنده شانس رسیدن به پلی‌آف را داشته و تیم بازنده تقریبا با لیگ برتری شدن خداحافظی خواهد کرد. استقلال اهواز که در نیم فصل اول یکی از مدعیان این گروه بود، امروز در مربع قعرنشینان قرار گرفت و در رقابت با قعرنشین این گروه تنها به پیروزی فکر می‌کند تا از این وضعیت نجات پیدا کند. فجرسپاسی شیراز - نیروی زمینی تهران هم رقابتی برای فرار از جدول پنج ضلعی پائین جدول است و برنده شدن در آن برای هر دو تیم بسیار مهم خواهد بود.

برنامه مسابقات هفته نوزدهم لیگ دسته اول به شرح زیر است:
دوشنبه - ۹۴/۰۱/۱۷
گروه الف:
* شهرداری اردبیل - فولاد نوین اهواز، ساعت ۱۶:۱۵
* فجرسپاسی شیراز - نیروی زمینی تهران، ساعت ۱۶:۱۵
* نساجی مازنداران - نفت و گاز گچساران، ساعت ۱۶:۱۵
* آلومینیوم هرمزگان - گیتی‌پسند اصفهان، ساعت ۱۶:۳۰
* استقلال اهواز - تربیت نوین یزد، ساعت ۱۶:۴۵
* ایران‌جوان بوشهر - مس کرمان، ساعت ۱۶:۴۵

جدول رده‌بندی گروه الف:
۱- فولاد اهواز ۳۸ امتیاز
۲- مس کرمان ۲۹ امتیاز
۳- شهرداری اردبیل ۲۷ امتیاز
۴- نساجی مازندران ۲۶ امتیاز
۵- گیتی پسند اصفهان ۲۵ امتیاز
------------------------------------
۱۱- نفت و گاز گچساران ۱۹ امتیاز
۱۲- تربیت نوین یزد ۹ امتیاز

دسته اول - گیتی پسند اصفهان

در گروه «ب» اما رقابت بسیار نزدیکی در بالای جدول در جریان است و هنوز مشخص نیست کدام تیم مستقیما به لیگ پانزدهم می‌رسد. در چنین شرایطی مس رفسنجان صدرنشین که هفته قبل برابر پاس همدان مغلوب شد اما به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم همدانی همچنان در رتبه نخست قرار دارد، روز سختی را در زمین صنعت نفت، دیگر مدعی این گروه پیش‌رو دارد.

آبادانی‌ها که یک بازی کمتری نسبت به مس دارند، در صورت پیروزی در این مسابقه حتی شانس صدرنشین شدن هم دارند اما مس برای اینکه جایگاه خود را از دست ندهد، نباید در این بازی مهم حتی یک امتیاز را از دست بدهد، مسابقه‌ای که تساوی و یا شکست در آن، به سود مدعیان دیگر است.

پاس همدان رده دوم هم روز سختی را در کرمانشاه پیش رو دارد، راهیانی که در بین ۳ تیم پائین جدول قرار دارد و برای بقا ممکن است باعث دور شدن پاس از جمع مدعیان شود، هرچند پیروزی در این بازی و امتیاز از دست دادن مس در آبادان، بالاخره پاسی‌ها را صدرنشین خواهد کرد.

سیاه‌جامگان هم که پس از شکست در کرمانشاه در هفته هفدهم یک هفته استراحت داشت، از تهدید برای کناره‌گیری از لیگ دسته اول انصراف داد و در این هفته در زمین پارسه برای رسیدن به رده بهتر از سومی به میدان می‌رود. این تیم که از همه نظر (زده، خورده، تفاضل گل) با صنعت نفت رده چهارمی برابر است، تنها با هدف پیروزی به تهران می‌آید، هرچند پارسه همه که به خاطر تفاضل گل نسبت به سیاه‌جامگان و صنعت نفت در رده پنجم قرار دارد، می‌تواند با پیروزی در این بازی و از دست دادن امتیاز توسط مس و پاس، در پایان دیدارهای این هفته صدرنشین می‌شود.

دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان - داماش گیلان و فولاد یزد - شهرداری بندرعباس رقابتی برای بقا در لیگ دسته اول است زیرا اختلاف تیم ششم تا دهم در این گروه ۳ امتیاز است و تیم‌های برنده این بازی‌ها می‌تواند به ماندن در این گروه امیدوار باشد.

دوشنبه - ۹۴/۰۱/۱۷
گروه ب:
* گل‌گهر سیرجان - داماش گیلان، ساعت ۱۶:۱۵
* فولاد یزد - شهرداری بندرعباس، ساعت ۱۶:۱۵
* پارسه تهران - سیاه‌جامگان، ساعت ۱۶:۱۵
* راهیان کرمانشاه - پاس همدان، ساعت ۱۶:۳۰
* صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان، ساعت ۱۶:۴۵

جدول رده‌بندی گروه ب:
۱- مس رفسنجان ۳۲ امتیاز - تفاضل گل ۶+
۲- پاس همدان ۳۲ امتیاز - تفاضل گل ۵+
۳- سیاه‌جامگان مشهد ۳۱ امتیاز - تفاضل گل ۸+ (یک بازی کمتر)
۴- صنعت نفت آبادان ۳۱ امتیاز - تفاضل گل ۸+ (یک بازی کمتر)
۵- پارسه تهران ۳۱ امتیاز - تفاضل گل ۵+ (یک بازی کمتر)
------------------------------------
۱۰- راهیان کرمانشاه ۱۸ امتیاز
۱۱- شهرداری بندرعباس ۱۲ امتیاز (یک بازی کمتر)

تیم اتکا گلستان که به دلیل مشکلات مالی در چند دیدار از این مسابقات حضور نیافت، از جدول رده‌بندی این گروه کنار گذاشته شد.

کد خبر 2525211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha