۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

در تفاهم نامه ای مقرر شد؛

تبديل دستاوردهای پژوهشی به ثروت در حوزه صنعت غذاهای حلال

تبديل دستاوردهای پژوهشی به ثروت در حوزه صنعت غذاهای حلال

تفاهم نامه همكاري مشترك ميان پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري و مرکز تحقیقات اتاق اسلامی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،این تفاهم نامه در راستای انجام پژوهش­های کاربردی در زمينه توليد و مصرف فرآورده­ های حلال است.

تلاش در جهت تجاری­ سازی و تبديل دستاوردهای پژوهشی به ثروت در حوزه صنعت غذاهای حلال، فراهم سازی و تأمين منابع علمی لازم جهت تدوين استانداردهای غذاهای حلال، برگزاری سمينارها، نمايشگاه­ها و دوره­های آموزشی، انتشار مقالات علمی در نشريات داخلی و بين المللی و انتشار اسناد ملي در مورد حليت مواد غذايي،توسعه فرهنگ توليد و مصرف فرآورده­های حلال در سطح ملی و فراملی، کسب بازارهای جهانی حلال و معرفی محصولات حلال به عنوان کيفيت برتر،تأمين و پشتيبانی دانش حلال از طريق انجام پژوهش­های کاربردی و اشاعه آن در سطح جهانی از اهداف این تفاهم نامه به شمار می روند.

در راستاي توسعه همكاري هاي علمي بين المللي و به منظور فراهم آوردن زمينه همكاري هاي سازنده پژوهشي در عرصه جهاني، بهره‌مند شدن از امكانات طرفين، همكاري هاي پژوهشي در قالب طرح‌ هاي تحقيقاتي مشترك و تبادل اطلاعات علمي ؛تفاهم‌نامه ميان پژوهشگاه ژنتيك و دانشگاه اودينه ايتاليا منعقد شد.

در اين تفاهم نامه كه به امضاي دكتر محمد رضا زماني، رئيس پژوهشگاه ژنتيك و Prof. Alberto Felice De Toni رئيس دانشگاه اودينه رسيد، انجام طرح هاي پژوهشي مشترك، سمينارها، دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت، بازديدهاي علمي دو جانبه، تبادل استاد و دانشجو و تامين منابع ضروري مورد نياز طرفين؛ مورد موافقت قرار گرفت.

کد خبر 2528476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha