۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲

آیت الله نورمفیدی:

وضعیت ایران در زمینه مصرف آب فاجعه بار است

وضعیت ایران در زمینه مصرف آب فاجعه بار است

گرگان- امام جمعه گرگان با بیان اینکه اسراف از نظر اسلام حرام است، گفت: وضعیت ایران در زمینه مصرف آب فاجعه بار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آيت الله سيد كاظم نورمفيدي در ديدار مدیران و معاونین صنعت آب و برق استان گلستان اظهار کرد:  اسراف بر زندگی خانوادگی انسان و حتی سلامت اعضای خانواده تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: نحوه رفتار و گفتار ما، در همین زندگی دنیوی اثر دارد و اگر این رفتارها و گفتارها، مثبت نباشند، باید تاوان آن را در همین دنیا بدهیم.

وی با بیان اینکه هر چه در اختیار ماست باید به اندازه مصرف شود، افزود: ذات اقدس الهی در همین دنیا پاسخ دندان شکن به افرادی که قدر نعمت های او را نمی دانند، می دهد.  

نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري تاکید کرد: کسانی که در هر کاری زیاده روی و اسراف می کنند بدانند که پیامدهای سوء آن در همین دنیا گریبان گیر آنها خواهد شد.

آیت الله نورمفيدي در ادامه با بیان اینکه زندگی ما به آب بستگی دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته، برف های زیاد و عجیبی در گرگان می آمد که موجب تقویت منابع آبی زیر زمینی می شد.

وي افزود: اما اکنون، نه تنها از برف های گذشته خبری نیست، بلکه جمعیت و میزان مصرف آب به ویيه آب های زیرزمینی نیز چند برابر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه دولت توانایی تولید آب را ندارد و وظیفه آن فقط تامین این ماده حیاتی است، اظهار کرد: مسئولان و روحانیون باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ مصرف درست، استفاده کنند.

آیت الله نورمفيدي با تاکید بر اینکه وضعیت ایران در زمینه مصرف آب، فاجعه بار است، گفت: برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب، قیمت آن باید افزایش یابد.

کد خبر 2532500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha