۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۵:۵۴

آیت الله حسینی بوشهری:

مراقب هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشیم/ بصیرت عنصر موفقیت کار فرهنگی

مراقب هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشیم/ بصیرت عنصر موفقیت کار فرهنگی

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه بصیرت عنصر موفقیت در کار فرهنگی است، گفت: باید مراقب هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشیم و با جهاد فرهنگی به مقابله با فرهنگ غربی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری سال ۹۴ و فعالان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرک و حائزان رتبه های برتر مسابقات کشوری قرآن کریم، که در سالن همایش‌های اداره اوقاف قم برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه انقلابی ما کار فرهنگی بسیار مهم و مورد نیاز است که باید به آن توجه ویژه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه پیامبران الهی به خدا پرستی دعوت می‌کردند، ادامه داد: جبهه نفاق به بت پرستی دعوت می‌کرد، از گذشته تاکنون جبهه حق و باطل وجود داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: در قرآن و روایات آمده که مومنان برای راه خدا جهاد می‌کنند تا راه الهی تثبیت شود.

وی افزود: کافران و مستکبران هم جهاد می‌کنند اما مسیر آنان فی سبیل الله نیست، بلکه مسیر آن‌ها طاغوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در قرآن کریم آمده که مومنان نباید در برابر کفار سکوت کنند، بلکه باید به جبهه حق پیوسته و به مبارزه فرهنگی با جبهه باطل بپردازید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ما نباید جبهه حق را کوچک تصور کنیم، گف: نباید بابت تجهیزات پیشرفته دشمن و جبهه باطل نگران باشیم.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید چون کار جبهه حق، دینی و الهی است موثرتر است؛ و چون کار دشمنان باطل است اثری ندارد و از بین رفتنی است.

شاخصه‌های فرهنگ در دنیای امروز

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه در دنیای امروز فرهنگ سه شاخصه دارد که معرفت و باور، ارزش و گرایش ها، رفتار و کردارها است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: شناخت ما نتیجه اش رفتار و کردارهای ما است و دشمنان شناخت، ارزش و رفتارهای ما را نشانه گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: رفتارهای برخی جوانان ما نشأت گرفته از چیزی است که دشمن عنوان ارزش به آن داده است.  

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان با توجه به قدرت رسانه‌ای تلاش می‌کنند فرهنگ خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند، اظهار کرد: دشمنان اگر فرهنگ خویش را در جایی تثبیت کردند فرهنگ خودی آن جامعه از بین می‌رود.

وی اظهار داشت: باید مراقب هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشیم و با جهاد فرهنگی به مقابله با فرهنگ غربی بپردازیم.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه ملت ما ۸ سال در برابر دشمنان ایستادگی کرد و به جهاد پرداخت، گفت: در ۸ سال مردم ذره‌ای عقب نشینی نکردند، ما باید در برابر هجمه فرهنگی دشمنان کار جهادی کنیم.

جهاد فرهنگی و شناخت و آگاهی نسبت به دین

وی تصریح کرد: نسل جوان ما با روح پاک خویش به مبارزه با نفس خویش پرداخت و جهاد اکبر کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: در جهاد فرهنگی باید اصولی رعایت شود که با رعایت این اصول قاریان، حافظان و خادمان قرآن می‌توانند در عرصه فرهنگی موفق شوند.

وی با بیان اینکه اولین اقدام در راه جهاد فرهنگی شناخت و آگاهی نسبت به دین است، ادامه داد: اگر کسی شناختی نسبت به دین، مفاهیم و تعالیم دینی نداشته باشد نمی تواند در عرصه فرهنگی موفق شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور داشتن بصیرت را عنصری دیگر برای موفقیت در کار فرهنگی دانست و گفت: شناخت مخاطب هم از دیگر عناصر موفقیت در کارهای فرهنگی است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید احکام الهی را به صورت روشن برای جامعه تبیین کنیم تا دچار شک و تردید نشوند و در برابر هجمه دشمنان کم نیاورند.

کارفرهنگی توسط نسل جوان انجام شود

استاد حوزه های علمیه بیان کرد: در کار فرهنگی باید از نسل جوان استفاده شود چون نسل آینده کشور بوده و توانمندتر و باانگیزه تر هستند.

وی افزود: مبلغان زمانی موفق می‌شوند که خود ابتدا فرایض اخلاقی را داشته باشند و سپس به دعوت مردم به دین بپردازند.

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با بیان اینکه افرادی که در برنامه آرامش بهاری امسال حضور داشتند کار را تمام شده تصور نکنند، اضافه کرد: کار در عرصه فرهنگ تمام نشدنی است و همیشه باید در این عرصه فعال باشند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: بقاع متبرکه فرصت استثنایی و بی نظیر است و باید از آن جهت نشر دین استفاده خوبی شود.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: عقب افتادگی‌های ما در عرصه فرهنگ بسیار زیاد است که باید آن را رفع کنیم و برای آن نیاز به تلاش بیشتر داریم.

کد خبر 2533664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha