۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷

عموزاده خبر داد:

برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در سمنان

برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در سمنان

سمنان - مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم اولین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در این شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی عموزاده پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان ضمن اشاره به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در سمنان اظهار داشت: این جشنواره با هدف آشنایی قشر موثر دانش آموز با آثار و اندیشه های علامه شهید مرتضی مطهری، ایجاد انگیزه اندیشه ورزی و همراهی فکری با آراء، اندیشه ها و منش علمی این استاد شهید، ایجاد جریان فکری و علمی تربیتی از طریق آثار وی و نهادینه کردن قواعد و اصول اندیشیدن منطقی در پرتو آزاد اندیشی و تئوری پردازی برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان افزود: این جشنواره قرار است در سه بخش پیش دبستانی و ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شود.

عموزاده اظهار داشت: در بخش اول دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تصاویر مصور شده از داستان رسول اکرم و دو حلقه جمعیت برگرفته از کتاب داستان راستان را رنگ آمیزی و برداشت خود را از این داستان نوشته و به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.

به گفته وی در بخش دوم نیز دانش آموزان متقاضی می بایست یک متن ادبی جذاب و شیوا (حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۰۰ کلمه) در مقام و منزلت استاد شهید مرتضی مطهری تهیه و ارسال کنند که این بخش مربوط به دانش آموزان پایه های هفتم تا نهم است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در بخش سوم این جشنواره هم دانش آموزان پایه های دهم تا دوازدهم محتوای دیجیتال تولید می کنند که موضوعات آن خلاصه کتاب های جاذبه و دافعه حضرت علی(ع)، مسئله حجاب و نبرد حق و باطل از آثار شهید مطهری است.

عموزاده گفت: همچنین بررسی دیدگاه شهید مطهری در خصوص رهبری و هدایت نسل جوان، آفات انقلاب اسلامی، انسان کامل و بررسی ابعاد شخصیتی، علمی و عملی شهید مطهری از دیگر موضوعات انتخاب شده برای بخش سوم است که باید  به صورت لوح فشرده تهیه و پست و یا به پست الکترونیکی مرکز بینش مطهر  به آدرس semnan.bm@gmail.com ارسال شود.

به گفته مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان مهلت دریافت آثار در همه بخش ها از یکم تا نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ است و آثار باید به  نشانی دبیرخانه جشنواره در میدان سعدی، روبروی اداره کل زندان ها، پلاک ۷/۳۴ مرکز بینش مطهر استان سمنان ارسال شده یا از طریق مدارس جمع آوری و به این مرکز ارسال شوند.

عموزاده در خاتمه خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با دعوت از برگزیدگان و شرکت کنندگان همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره کار مشترکی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و مرکز بینش مطهر استان سمنان است که با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان سمنان و موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج برگزار می شود.

کد خبر 2537518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha