۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱

فلاح جلودار:

پرواز ساری - آستراخان و دبی اه اندازی شود

پرواز ساری - آستراخان و دبی اه اندازی شود

ساری - استاندار مازندران گفت: پرواز مستقیم ساری- آستراخان و دبی باید تا پایان اردیبهشت امسال راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار بعد ازظهر یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر به آستاراخان روسیه در سالن شماره دو استانداری مازندران،  با بیان اینکه مازندران باید با در تمامی حوزه های اقتصادی به ویژه صادرات محصولات کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، ورزشی، گردشگری به خصوص کشتی تفریحی و توریستی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه توانمندی های آستارخان روسیه در مازندران از تقاضاهای این استان است، افزود: صنعت، معدن و تجارت مازندران باید زمینه ایجاد این نمایشگاه را مهیا کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بخش صادرات در استان فعال شود، اذعان داشت: با فعال شدن صادرات در استان بخش اعظمی از مشکلات استان بویژه در بخش کشاورزی مرتفع می شود.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه بازار آستراخان دروازه ای برای کشور روسیه خواهد بود، تصریح کرد: اگر در سال جاری صادرات ۴۰۰ هزار تنی مرکبات از استان صورت می گیرد در واقع به کشاورزی منطقه خسارت وارد شده است.

وی با اعلام اینکه تولید محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته دو برابر خواهد شد، اذعان داشت: کمیته مخصوص محصولات مرکبات و کیوی در نظر گرفته شده تا صادرات این محصول در مهر و آبان ادامه آغاز می شود.

برگزاری همایش مازندرانیهای خارج از کشور

وی به مازندرانی های خارج از کشور اشاره کرد و افزود: همایش مازندرانی های خارج از کشور باید در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود با توجه به تامین اعتبارات این امر در دستور کار قرار گیرد.  

همچنین سرکنسولگری آستراخان روسیه با بیان اینکه پرواز بین المللی نه تنها یک سرمایه برای شرکت پروازیست بلکه سرمایه ای برای استان مازندران خواهد بود، گفت: روابط کشور با روسیه وارد مرحله جدیدی شده است و این کشور با توجه به شرایط فعلی سیاسی جزء ارتباط با کشورهای شرق و بویژه ایرن ندارد.

علی محمدی تصریح کرد: با راه اندازی پرواز مستقیم مازندران به روسیه تسهیل در امر صادرات برای تجار خواهد بود.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه باید موانع در آستراخان برای صادرات برطرف شود، گفت: یکسری موانعی در خصوص هزینه کمرگ کالاهای صادراتی وجود دارد که عدم رفع این موانع موجب ضرر سرمایه گذاران خواهد شد.

عبدالله مهاجر با بیان اینکه مهمترین مشکل سرمایه گذاران در آستراخان عبور کالاست، اظهارداشت: اتاق بازرگانی تشکیلات انتفاعی است و مستقیم نمی توان در آن سرمایه گذاری کرد ولی بعنوان بخش خصوصی به جد بدنبال یک پایلوت در آستاراخان برای رفع مشکلات سرمایه گذاران هستیم.

وی به سرای تجاری مازندران در آسترراخان روسیه اشاره کرد و افزود: راه اندازی نشدن سرای تجاری یک فلسفه ای بدنبال خود دارد و یکسری مشکلات موجب عدم این امر شده است.

راه اندازی سرای تجاری

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: با راه اندازی سرای تجاری در استان پایگاهی برای بخش خصوصی خواهد بود.

مهاجر با بیان اینکه اتاق بازرگانی آستاراخان و مازندران ارتباط خوبی دارند، اذعان داشت: این ارتباطات نزدیک می تواند پایگاه هدفی برای سرمایه گذاران و موانعی مبادلات برطرف خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی استان در آستاراخان برای ایجاد یک پایگاه خصوصی خبر داد و افزود: بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری در آستاراخان است و این مستلزم موفقیت در این امر می باشد.

همچنین مدیرکل گمرکات استان مازندران با بیان اینکه سه بندر تجاری این استان باید از نظر ساختار سازمانی ارتقاء یابد، گفت: با ارتقاء این بنادر حجم کاری نیز در این زمینه بیشتر خواهد شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد با اشاره به اینکه در سفر به آستراخان بازدیدی از گمرک این استان داشته ایم، اظهارداشت: مشکل اصلی عنوان شده توسط تجار آستاراخان تخلیه بار ها بوده است که قرار شد کانتینرهای یخچالی خارج از نوبت برای ترخیص بار اقدام کنند.

کاهش ۳۰ درصدی صادرات به آستراخان

وی دیگر مشکل گمرک آستراخان را بحث تعرفه ها عنوان و تصریح کرد: میزان صادرات به آستراخان سال جاری نسبت به سال گدشته ۳۰ درصد کاهش داشته است که دلیل کاهش تضعیف ارزش ارز پول روسیه بوده است.

همچنین قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه مشکل کمبود چوب یک امر طبیعی است، گفت: با توجه به محدودیت های برداشت چوب از جنگل، صنایع چوب با مشکل مواجه شده است.

مهدی یوسفیان دو راهکار زراعت و واردات چوب برای این کمبود در دستورکار قرار گرفته است، اظهارداشت: شرکت صنایع چوب و کاغذ بعنوان تنهاترین وارد کننده چوب حدود ۱۱۰ هزار متر مربع از روسیه، برزیل و دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه هزار تن چوب از بندر نوشهر وارد مازندران شده است، تصریح کرد: در حال حاضر کار ترخیص این کالا در بندر نوشهر با موانعی در حال انجام است.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه برای نهایی شدن برنامه های فرهنگی و نمایشگاهی موفق به زمان قطعی نشده ایم، اذعان داشت: طرف آستاراخان وجه قالب برنامه های فرهنگی آنها در حوزه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بناست این مورد در کارگروه فرهنگی اجتماعی عنوان شود.

دلاور بزرگ نیا بیان کرد: جشنواره میراث مشترک کشورهای حوزه دریای خزر در زمستان سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 2537579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha