۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳

مجد:

آموزش و پرورش منشاء همه پيشرفت ها و توسعه پايدار در جوامع است

آموزش و پرورش منشاء همه پيشرفت ها و توسعه پايدار در جوامع است

دامغان - فرماندار شهرستان دامغان آموزش و پرورش را نهادی اجتماعی و اثرگذار در جامعه ياد كرد و گفت: توجه به اين نهاد توجه به همه جامعه و منشاء همه پيشرفت ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد ظهر دوشنبه در نخستين جلسه سال ۹۴ شوراي آموزش و پرورش شهرستان دامغان در سالن جلسات دبيرستان هيئت امنايی دخترانه عصمت اين شهرستان اظهار داشت: آموزش و پرورش منشاء همه پيشرفت ها و توسعه پايدار جامعه است و از اين رو اين نهاد نقش مهم و تاثيرگذاری دارد.

وي با بيان اينكه آمورش و پرورش در تمامي تحولات سياسي و اجتماعي نقش و حضوری پررنگ دارد، افزود: بايد از فرصت ها به نفع اين نهاد و رشد و تعالي جامعه استفاده كرد.

نبايد فقط اتكاي به اعتبارات دولتي داشته باشيم

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان دامغان يادآور شد: بايد تدابيري اتخاذ شود كه از پتانسيل و ظرفيت هاي بخش خصوصي در امر ساخت و ساز مدارس و رشد و توسعه فضاهاي آموزشي بهره بگيريم.

مجد با تاکید بر اینکه نبايد فقط اتكاي به اعتبارات دولتي داشته باشيم تصريح كرد: بلكه بايد زمينه جذب هر چه بيشتر خيران را در امر ساخت و ساز مدارس به كار گيريم.

وي همچنين از خدمات و زحمات ستاد اسكان نوروزي آموزش و پرورش شهرستان دامغان تقدير كرد و گفت: اين ستاد توانست با ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي رتبه خوبي در سطح استان سمنان كسب كند.

۵ مدرسه هيئت امنايی در دامغان وجود دارد

مدير آموزش و پرورش شهرستان دامغان نيز در اين جلسه از وجود پنج مدرسه هيئت امنايي خبر داد و اظهار داشت: ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر دامغان در اين تعداد مدرسه تحصيل مي كنند.

حجت الله رستميان افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده تعداد مدارس هيئت امنايي شهرستان دامغان در سال ۹۴-۹۵ به هشت مدرسه افزايش پيدا خواهد كرد و تمام سعي و تلاش ها بر اين است در اين مدارس خدمات مطلوب آموزشي به دانش آموزان ارائه شود.

وي خاطر نشان کرد: در شهرستان دامغان ۱۰۷ آموزشگاه تحصيلي دخترانه و پسرانه وجود داد كه حدود ۱۲ هزار دانش آموز در آن ها تحصيل مي كنند.

افزايش ۴۰ درصدي اسكان مسافران نوروزی در دامغان

این مقام مسئول با يادآوري اينكه ستاد اسكان آموزش و پرورش شهرستان دامغان در سال گذشته به ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر از مسافران نوروزي خدمات ارائه داد افزود: در نوروز امسال نیز به ۲۱ هزار و ۴۵۷ نفر از مسافران خدمات ارائه شد كه نسبت به سال قبل تعداد مسافران ۴۰ درصد افزايش داشته است.

رستيمان در خاتمه گفت: ۹۷ درصد از مسافران نوروزي مراجعه كننده به ستاد اسكان رضایت داشتند كه اين مقدار بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته به دست آمده است.

ارائه گزارش برنامه هاي هفته گراميداشت مقام و منزلت معلم از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود.

کد خبر 2538482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha